SPA3102 verliest registratie WeePee na bepaalde tijd
Geplaatst: 27 jul 2013, 20:27
Beste,
Ik heb hier volgende installatie neergepoot:
- Een B-Box 2 met Internet Maxi die een PPPoE opbouwt naar BGC.
- Achter deze B Box 2 draait een Linksys SPA3102. Deze heeft een vast IP en maakt via de NAT van de B Box 2 verbinding met het Internet.
- De B Box 2 heeft als DMZ het IP van de SPA3102 ingesteld gekregen. Dit om zeker te zijn dat we niet met routeringsproblemen of nat problemen zitten.
De SPA 3102 belt buiten via Betamax en inbound gaat het via WeePee.
Buitenbellen is nooit een probleem bij de klant. Dus blijkbaar is er geen enkel probleem met de registratie naar de Betamax.
Echter, na een bepaalde tijd dat de SPA3102 geboot is (ik vermoed een uur of 3 a 4) verliest de SPA3102 zijn verbinding met WeePee.
Registration status: failed (geen verdere details).
Enige oplossing is gewoon de SPA3102 rebooten en dan gaat het weer een paar uur goed.
Iemand een idee hoe dit komt?
Wat zouden de mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen. Zelf dacht ik aan het volgende:
- De SPA3102 zijn eigen PPPoE connectie laten opbouwen (dan is ie écht rechtstreeks buiten), toch voldoende PPPoE ter beschikking.
- De STUN server van WeePee gebruiken?
Nog iemand tips/ideeën?
Het is de eerste keer dat ik een SPA3102 configureer. Heb deze gewoon easy ingesteld:
- SIP server, SIP port, user id en pwd id en gaan met die banaan. Aan de rest van de geavanceerde settings ben ik niet geweest.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Herkend iemand dit probleem?
Wel raar dat er met Betamax geen problemen zijn.
Ik heb hier volgende installatie neergepoot:
- Een B-Box 2 met Internet Maxi die een PPPoE opbouwt naar BGC.
- Achter deze B Box 2 draait een Linksys SPA3102. Deze heeft een vast IP en maakt via de NAT van de B Box 2 verbinding met het Internet.
- De B Box 2 heeft als DMZ het IP van de SPA3102 ingesteld gekregen. Dit om zeker te zijn dat we niet met routeringsproblemen of nat problemen zitten.
De SPA 3102 belt buiten via Betamax en inbound gaat het via WeePee.
Buitenbellen is nooit een probleem bij de klant. Dus blijkbaar is er geen enkel probleem met de registratie naar de Betamax.
Echter, na een bepaalde tijd dat de SPA3102 geboot is (ik vermoed een uur of 3 a 4) verliest de SPA3102 zijn verbinding met WeePee.
Registration status: failed (geen verdere details).
Enige oplossing is gewoon de SPA3102 rebooten en dan gaat het weer een paar uur goed.
Iemand een idee hoe dit komt?
Wat zouden de mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen. Zelf dacht ik aan het volgende:
- De SPA3102 zijn eigen PPPoE connectie laten opbouwen (dan is ie écht rechtstreeks buiten), toch voldoende PPPoE ter beschikking.
- De STUN server van WeePee gebruiken?
Nog iemand tips/ideeën?
Het is de eerste keer dat ik een SPA3102 configureer. Heb deze gewoon easy ingesteld:
- SIP server, SIP port, user id en pwd id en gaan met die banaan. Aan de rest van de geavanceerde settings ben ik niet geweest.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Herkend iemand dit probleem?
Wel raar dat er met Betamax geen problemen zijn.