Pagina 1 van 1

afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 25 jul 2013, 22:16
door Soete01
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag naar Telenet gebeld met het probleem dat mijn uploadsnelheid niet hoger was dan 1 Mbit/sec.

Nu ik heb een afspraak gekregen, maar het probleem is ondertussen in orde gekomen van zichzelf.

Ik heb wel bewijzen afgeprint met de meting resultaten, heb het ook getest op allebei de computers en dat gaf allebei het zelfde (slechte uploadsnelheid)


Na een uurtje of zo, dan was de uploadsnelheid en mijn speedtest metingen terug in orde.

Wat zou ik doen, de afspraak laten doorgaan met het risico dat ik een kost krijg afgerekend, terwijl ik wel bewijsmateriaal heb.

Of laten annuleren maar met het probleem dat zich wel trg kan voordoen.

PS: Afspraak is voor volgende week.

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 25 jul 2013, 22:28
door Goztow
Annuleren ze gaan je doen betalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 25 jul 2013, 23:48
door jorisx
ik zou toch ook annuleren. Mocht het probleem zich nog eens voordoen, kan je altijd nog opnieuw een afspraak maken

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 00:10
door Soete01
Het is wel zo dat ik het 2 dagen geleden, ook al had.

En vandaag opnieuw..

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 00:40
door iRockabizzydilly
Ik zou op eerste zicht zeggen annuleren..

Beschrijf eens kort uw configuratie? (Modem, per draad al dan niet met switch/router, via wifi, 2.4Ghz of 5Ghz band, ...)

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 00:55
door Soete01
Vanuit Combo Wifi/router modem:

MODEM - UTP KABEL - COMPUTER
UTP KABEL - COMPUTER
UTP KABEL - HD DECODER
UTP KABEL - Gigabit Switch

Gigabit Switch - UTP KABEL - PS3
UTP KABEL - Samsung Smart LED TV




Wifi staat uitgeschakeld op de modem.

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 00:59
door iRockabizzydilly
Ziet er een goed georganiseerde connectie uit.

Is de speedtest over Wifi en welke site/server gebruik je?
Is het een Whopp abonnement?

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 01:06
door Soete01
wifi staat uit, ik gebruik niks van wifi.


heb een whoppa abbonement.

Speedtest meting had ik gedaan bij die van Telenet zelf en speedtest.net.

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 01:13
door iRockabizzydilly
Ah ok dus ook geen wifi op de switch.
En er is zeker geen ander (upload)verkeer van op andere pc, tv of ps3?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 01:18
door Soete01
nee heb alle processen liggen controleren op mijn computers, het is volgens mij puur Telenet.


Wifi op switch neen.


Ik zie wel ...
thx.

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 09:23
door ubremoved_539
Soete01 schreef:Het is wel zo dat ik het 2 dagen geleden, ook al had.
Dergelijke problemen moet je minstens een week opvolgen... doe de test verschillende keren per dag (als het kan 's morgens, 's middags en 's avonds) en noteer al je waarden. Op basis daarvan kan je eventueel een technieker vragen... en dan kan die ook zien wanneer de problemen zich voordoen, en gaat hij normaal ook geen probleem maken als het op dat moment wel prima is (tenzij je dus maar één of twee metingen hebt).

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 09:46
door solid-killer
zou het ook niet kunnen dat de lokale node verzadigd geraakt door te veel traffic (bvb torrents) ? Dan zou Telenet dat toch zelf moeten zien in hun logs ?

Waarom is je upload snelheid eigenlijk zo kritisch als ik vragen mag ?

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 09:53
door iRockabizzydilly
Ik dacht eerlijk gezegd aan een trafficshaping die door periode van grotere upload tijdelijk upload afknijpt.

Waarom upload? Al is het maar om het principe en er is al zo'n scheeftrekking van de verhouding, als je meer moet halen volgens abonnement maar af en toe is dat niet het geval dan is er in mijn ogen niks mis met zoeken naar mogelijke reden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 10:16
door ubremoved_539
solid-killer schreef:Dan zou Telenet dat toch zelf moeten zien in hun logs ?
Er is een verschil tussen KUNNEN zien en MOETEN zien.

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 11:51
door philippe_d
iRockabizzydilly schreef:Ik dacht eerlijk gezegd aan een trafficshaping die door periode van grotere upload tijdelijk upload afknijpt.
Zo werkt Telenet niet. Er zijn 2 systemen:
  1. het "vrij dwonloaden", waarbij grootverbruikers tijdens bepaalde periodes in de rode uren hun downloadsnelheid zien verminderen (in stappen, van 3 Mbps tot minimaal 1 Mbps). Dit geldt voor alle soort internet trafiek, en is niet regio gebonden.
  2. het "netwerk beheer", waarbij in geval van zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in de regio, de bandbreedte gelijkmatig verdeeld wordt over alle actieve P2P-gebruikers in deze regio (80% van de beschikbare bandbreedte gereserveerd voor alle verkeer, en 20% voor P2P/filesharing). Dit is dus wel regio (node) gebonden.
bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer

Re: afspraak laten doorgaan of niet ?

Geplaatst: 26 jul 2013, 12:07
door Patje
Soete01 schreef:nee heb alle processen liggen controleren op mijn computers, het is volgens mij puur Telenet.

Wifi op switch neen.

Ik zie wel ...
thx.
Misschien ligt het wel aan de NIU, eigenlijk zou telenet dit moeten kunnen zien.
solid-killer schreef: Waarom is je upload snelheid eigenlijk zo kritisch als ik vragen mag ?
Kritisch ? als zijn abo 4 of 5 Mbps upload is en hij haalt maar 1 Mbps dan is er duidelijk iets aan de hand .... heeft niets met kritisch te maken, toch?!