Pagina 1 van 1
Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 15:59
door wamy
Hey userbaseleden,
Gisteren herstarte mijn nas (qnap ts-219pII) plotseling. Deze stond op firmware 4.0.1.
Nu blijft de nas hangen op het initialiseren (status lampje knippert groen en rood elke 0.5 sec)
Ik heb juist de firmware recover guide gebruikt. De nas heeft nu terug versie 3.4.4. maar als ik de schijven installeer en de firmware moet updaten herstart de nas als het updaten op 10% zit.
Ik heb de nas in Nederland gekocht en ben tijdens het verhuizen het kassaticketje verloren. Daar gaat mijn garantie vrees ik

.
Iemand een idee wat het kan zijn zodat ik het misschien zelf kan oplossen?
Alvast bedankt iedereen!
Groeten wamy
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 16:23
door lirec
Ik heb al meerdere gekochte artikels onder garantie kunnen teurgsturen zonder kassaticket. Gewoon naar de winkel gaan met je bankafschrift van de betaling van het artikel. Daarmee weten ze de exacte datum om het in hun eigen systeem terug te vinden = garantie. Het vraagt een klein beetje medewerking van de winkel waar je het kocht natuurlijk.
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 16:31
door wamy
Bedankt lirec maar was cash betaald dus ben meer opzoek naar een diy oplossing.
Heeft er al eens iemand een qnaptoestel buiten garantie moeten laten repareren en hoe verliep dit dan?
Groetjes wamy
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 16:40
door mailracer
Stel je vraag via mail op de support van qnap.com Zie ook de garantievoorwaarden daar.
http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=4580
EDIT:
Quote van de garantie faq op qnap.com
V4. Kunt u vaststellen of mijn product binnen de garantie valt d.m.v. het serienummer?
Nee. Uw productgarantie hangt af van de aankoopdatum van uw apparaat en of u een aankoopbewijs kunt tonen (aankoopbon, factuur of verpakkingsslip) van een door QNAP geautoriseerde distributeur of verkoper, maar heeft geen betrekking op het serienummer van het product. U moet uw aankoopbewijs kunnen tonen om te verifiëren of uw product binnen de garantie valt.
V16. Als ik een QNAP apparaat aanschaf via eBay of een veiling / inruil website, krijg ik nog steeds garantie?
QNAP garantieservice dient te worden aangevraagd door contact op te nemen met de dealer/ verkoper/ e-verkoper/ systeemintegrator of de distributeur, retourneren van defecte apparaten moet strikt via de originele aankooproute verlopen. QNAP verstrekt geen garantie voor apparatuur aangeschaft via eBay of een veiling/inruil website.
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 18:15
door wamy
Bedankt mailracer, had al een vraag ingediend bij qnap.
Groetjes wamy
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 22 jul 2013, 20:08
door ubremoved_539
Re: Qnap geraakt niet geïnitialiseerd.
Geplaatst: 23 jul 2013, 15:15
door wamy
Even een update:
Vandaag een medewerker van qnap toegelaten om via remote desktop mijn probleem op te lossen.
Heb samen met de man van 10:00 tot 12:00 bezig geweest.
We gaan de sessie donderdag verder zetten. De persoon denkt dat het een hardwareprobleem is en hij had hiervoor iemand nodig met meer verstand van hardware.
Toch nog zelf even proberen te prullen via de link die r2504 gaf

.
Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Zodra ik weet wat er mis was post ik de oplossing hier op het forum.
Iedereen al bedankt!
Groetjes wamy