Pagina 1 van 1

96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 14 jul 2013, 09:54
door Waterboy
Wanneer iedere 96 uur je vdsl sessie onderbreekt ,wat is dan de max. tijd dat de voip telefonie niet werkt?
Is dit max. 1uur?

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 14 jul 2013, 10:02
door KRL100
30 seconden, max!

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 14 jul 2013, 10:04
door heist_175
Ik forceer elke nacht een disconnect op de bbox2, zo word ik overdag nooit onderbroken door de 96u limiet

Na hoelang je terug kan bellen, zal van veel factoren afhangen: VOIP provider (in- & uitgaand), VOIP toestel, ...
Ik heb een C610IP en daar is de reconnect binnen de paar minuten. Aangezien de geforceerde disconnect 's nachts is, is dat geen probleem.

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 14 jul 2013, 16:08
door philippe_d
KRL100 schreef:30 seconden, max!
- Uitbellen: inderdaad 30 seconden max, de tijd die je modem nodig heeft voor een reconnect.
- Gebeld worden: dat kan veel langer duren, namelijk tot jouw ATA opnieuw geregistreerd is bij je VoIP provider. Dat kan gemakkelijk oplopen tot 30 minuten. Tenzij jouw ATA "weet" van de disconnect (vb je gebruikt een VoiP router), en een nieuwe registratie doet na de PPPoE reconnect.
Zonder "re-register" zullen inkomende gesprekken op je oude IP aankloppen ...

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 20 jul 2013, 11:11
door Ernie
Hier ook geforceerde disconnect 's nachts door script op bbox2 maar kan ook simpelweg met een tijdschakelaar natuurlijk.

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 20 jul 2013, 13:31
door jorisx
bij mij is het met een tijdsschakelaar voor de BBOX2. Deze laat ik maandag- en donderdagnacht voor een minuutje de spanning d'er af halen. Doe ik dit niet, dan heb ik na een automatische disconnect geen VOIP meer. Geraak dan niet meer geregistreerd, ook niet na het herstarten van de BBOX2.
Mijn analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op de BBOX2 en deze verzorgt het VOIP-gebeuren.

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 10 aug 2013, 15:52
door lacer
Gaat een Siemens Gigaset C610IP ook last van hebben van de disconnects ?

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 10 aug 2013, 18:26
door philippe_d
Niet minder dan een andere VoIP ATA :).
  • - uitbellen: geen probleem, van zodra je modem een nieuw IP heeft zal je kunnen uitbellen
    - inbellen: pas nadat de Gigaset opnieuw geregisterd is bij de VSP zal je telefoon ontvangen.
Tijdens de disconnect zal een lopend telefoongesprek onderbroken worden.

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 10 aug 2013, 23:45
door lacer
Ah, ok, maar ik lees hierboven dat er een tijdschakelaar moest zijn om de modem voeding s'nachts even te onderbreken . Dan is dit alleen voor modems met ingebouwde Voip mogelijkheid ? Niet voor een ATA dat achter een modem + router zit ?
Klopt dit ?
Waarom heeft mijn huidige modem (Speedtouch TG782 adsl2) met Voip daar geen last van ?

Maar begint te begrijpen, indien de disconnects overdag zouden plaatsvinden, je daar wel last zou van ondervinden. Vandaar dus die geplande disconnect s'nachts met een tijdschakelaar.

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 11 aug 2013, 07:39
door philippe_d
lacer schreef: Dan is dit alleen voor modems met ingebouwde Voip mogelijkheid ? Niet voor een ATA dat achter een modem + router zit ?
Eerder omgekeerd.
Een modem met ingebouwde Voip "weet" dat er een IP wissel was (disconnect) en kan dus direct de Voip accounts opnieuw registreren.
Een ATA achter een modem doet dat niet, en wacht rustig zijn "re-register" tijd af. Deze is dan een tijdje onbereikbaar.

Inderdaad, 's nachts heb je daar minder last van.
Gezien de disconnect interval nu 96 uur is, doet zich dat max 2* per week voor.
Uw modem ééns herstarten 's nachts, en je bent een tijdje gerust: om de 4 dagen gebeurt de disconnect netjes op hetzelfde nachtelijke uur (tenzij die tijdens de dag eens uitviel).

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 11 aug 2013, 11:47
door heist_175
Ik forceer het elke dag (eigenlijk nacht).
Soms heb je een disconnect om weet-ik-welke-reden midden overdag, om dan te vermijden dat je die disconnect de 3 daarop volgende dagen ook hebt, forceer ik die telkens terug naar het midden van de nacht.
Als ik in mijn e-services de verbindingstijden raadpleeg, zie ik soms toch midden overdag een disconnect.

Een ander deel van het verhaal is dat ik een mechanische tijdschakelklok gebruikt en die stel je in per 24u en niet per week :).

Re: 96 uur disconnect en voip

Geplaatst: 11 aug 2013, 20:36
door jaker
philippe_d schreef:Een modem met ingebouwde Voip "weet" dat er een IP wissel was (disconnect) en kan dus direct de Voip accounts opnieuw registreren.
Een ATA achter een modem doet dat niet, en wacht rustig zijn "re-register" tijd af. Deze is dan een tijdje onbereikbaar.
Indien je zowel je modem als je ATA door dezelfde tijdschakelaar laat af-en aanschakelen kan je dat probleem vermijden, volgens mij. 8)