Pagina 1 van 1

Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 09 jul 2013, 18:23
door diederik
het is nu al 2 weken bijna dat ik een maxi pack besteld heb via de website van belgacom.

Internet, tv, telefonie, 2 gsm abo's (scarlet) + tablet als extra.

Toen ik bestelde belde er direct iemand terug, en zei ik dat ik het pack wou bestellen + gsm nummers naar proximus zetten.
Voor de gsm nummers kreeg ik dezelfde dag nog een mail om te bevestigen. De sim kaarten heb ik sedert vrijdag.

Vrijdag belde ik ook nog eens naar de klantendienst omdat ik nog niets vernomen had ivm het pack die ik besteld had. Toen zei de medewerker mij dat het iemand nieuw was die mij had opgebeld en dat ze niet wist hoe ze alles moest regelen en ze had een memo gemaakt voor een meer ervaren medewerker :roll:

Die man zei dat er nog geen order bevestiging was en hij heeft alles overlopen met mij en zei dat ze contact zouden opnemen voor de installatie.
Gisteren belden ze om te vragen of dit klopte dat ik mijn gsm nummer wou overzetten (ja dus) ik zei dat het nummer van mijn vrouw ook moest overgezet worden maar daar wist ze nog niets van (we hebben wel al de sim kaarten).

Vandaag terug iemand gebeld maar ik was niet thuis. Ik bel terug naar het nummer en de persoon aan de lijn weet ook van niets. Blijkbaar mogen niet alle medewerkers een migratie doen van scarlet naar belgacom. Ze zei dat ze een mail gestuurd heeft naar de persoon die gebeld had met de vraag of ze mij wou terug bellen op mijn gsm nummer (voorlopig nog niets gehoord)

Waarom loopt dit in godsnaam zo moeilijk ?????

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 09 jul 2013, 18:30
door solid-killer
Die mensen zitten op dezelfde bureau maar zijn toch concurrenten van elkaar :P kmoet er geen tekeningske bij maken zeker ;)

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 15 jul 2013, 18:08
door diederik
man man man, wat een boeltje. Nog altijd niets ontvangen (een medewerkster heeft me nu wel een mail gestuurd om de nummer overdracht te bevestigen na nogmaals telefonisch contact)

Scarlet gsm verbinding deze middag weg gevallen (mijn gsm en van mijn vrouw) 4 uur later kunnen we nog niet op het netwerk met de nieuwe sim kaarten.

Nogmaals gebeld, men vond niets van bestelling op mijn naam ??

Kortom een boeltje !

(wel een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij toch bekwaam over kwam en ging zorgen dat alles zo vlug mogelijk in orde ging komen)

Fingers crossed

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 16 jul 2013, 10:00
door solid-killer
Wij duimen mee voor u ;) zowel provider X --> Scarlet als Scarlet --> provider Y tzijn altijd problemen :(

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 17 jul 2013, 11:27
door punk
Bij mij loopt de overstap van Scarlet naar BGC ook niet van een leien dakje. Ik heb een comfortpack (int+tel+tv) besteld op 3 juli.
Ik kreeg maar geen bevestiging van installatiedatum, dus contacteerde ik "Eva" via twitter. Ze ging een bevestigingsbrief (opnieuw) verzenden. Die heb ik ook niet aangekregen. En mijn adres en telefoonnummer zijn correct ingegeven.
De installatie zou normaal vandaag doorgegaan zijn. Echter had ik afgelopen maandag nog niks gehoord. Dus heb ik gisteren terug "Eva" gecontacteerd. Die wist me te zeggen dat mijn installatie op 09/08 staat ingeboekt.
Er is mij niks gezegd. Geen bericht van wijziging, of zelfs maar bevestiging.
Op deze manier loop ik natuurlijk een maand "gratis decoder" kwijt.
Ik heb veel goesting om gewoon die €50 te betalen en naar "Trio" over te stappen in september.

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 17 jul 2013, 12:18
door diederik
Ondertussen werken de gsm nummers nu toch al en worden normaal in het pack gestoken. Van een installatie datum nog niets vernomen.

Verstuurd van mijn iOCEAN X7 met Tapatalk

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 02 aug 2013, 14:29
door punk
Verder bouwend op mijn vorig bericht op deze topic;

Afgelopen maandag kreeg ik plots een bericht dat mijn installatie van Belgacom op 31/07 (afgelopen woensdag) kon doorgaan. Dat kwam goed uit voor mij dus zijn ze langs geweest.
Maar ik vraag me af of tijdens die installatie alles wel correct verlopen was. Om te beginnen heb ik een bbox-2 en een v4 gekregen. De v4 vind ik heel jammer, maar ik gok dat ze zichzelf wel indekken op de één of andere manier. Aangezien ze altijd spreken van een "HD-decoder". Maar die bbox-2 vind ik zeer raar. Als ik de bestelling deed is de naam bbox-3 meermaals voorbijgekomen. En in de mail die ik kreeg staat ook dat ze een bbox-3 zullen leveren. Dus ik vroeg aan de installateur of hij geen bbox-3 bij heeft. Waarop hij zij dat de installateurs deze nog niet krijgen, dat die enkel in de doe-het-zelf pakketten zitten.
Nog een andere (al dan niet) kwestie is dat ik niet zeker ben of de overschakeling wel juist is gedaan. Sinds de installatie werkt mijn internet en tv wel. Maar als ik een speedtest doe staat er nog steeds Scarlet en haal ik ook nog de 4mbps upload ipv de 2,5. Zo komen de MB's ook nog bij bovenop mijn verbruik in "mijn Scarlet". Ook de firmware bij de tv is dezelfde als bij Scarlet. Of heb ik het fout dat deze een andere moet zijn bij BGC? Ook steekt mijn vaste telefoon nog in de modem in en werkt het via deze manier (mensen kunnen me opbellen terwijl de installateur zei dat dit enkele dagen niet zou gaan).
Mijn opzeg bij Scarlet voor internet en tv is geregeld voor op 11/08.
Iemand die weet of dit allemaal klopt?

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 02 aug 2013, 15:43
door Goztow
In principe zal belgacom jouw gegevens naar je modem moeten pushen. Inderdaad bizar dat dit niet meteen is gebeurd.

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 02 aug 2013, 18:28
door diederik
bij mij is de plaatsing 29/07 gebeurd en alles werkt zoals het moet. Ik heb een Bbox 3 gekregen en een V4.

De telefoon zit idd niet meer in de modem maar loopt nu via een andere draad naar de plaats waar de lijn binnenkomt.

Van opzeg heb ik mij niets aangetrokken en alles is afgesloten bij scarlet. Heb de decoder al moeten terug sturen

Re: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 03 aug 2013, 16:18
door punk
Nog steeds op Scarlet.
Zou het kunnen helpen als ik contact opnam met Belgacom of weet er iemand dat dit zichzelf oplost (als zoiets al bestaat)?

Re: RE: Migratie scarlet => belgacom

Geplaatst: 03 aug 2013, 17:48
door MClaeys
Scarlet pusht ook de login tegenwoordig. Tis mogelijk dat deze voor die van Belgacom gepusht zijn. Daar u opzeg voor Scarlet nog niet klaar is. Controleer de login eens op de BBox. En ruil die Bbox 2 in voor een 3 in de winkel, print de mail af met de belofte voor een 3.

Sent from my Lumia 900 using Board Express