Pagina 1 van 1
OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 09 jul 2013, 17:51
door MarkDM
De laatste week breken uitgaande gesprekken regelmatig af. Dit is altijd na enkele seconden verbinding( 5 à 10 seconden).
Ik ben nu 2 maanden bij OVH en de balans is vrij negatief:
Al meerdere keren onbereikbaar alhoewel mijn ATA goed geregistreerd was op de OVH-server.
Nog mensen met die slechte ervaringen ?
Eigenlijk ben ik erop achteruitgegaan tov van de configuratie Weepee en Betamax/Dellmont.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 09 jul 2013, 17:56
door Waterboy
Sinds vorige week heb dat ook voor wanneer ik via smartphone bel met Csipsimple app.
Met de Fritzbox thuis werkt het perfect.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 09 jul 2013, 21:09
door ReLoad
Inderdaad hier zijn er de laaste weken ook problemen die er voorheen nooit waren. Was op een middag 5 keer uitgevallen naar dezelfde persoon. NAT en internet zijn normaal volledig in orde.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 09 jul 2013, 21:28
door MarkDM
Ja, ik heb ook naar iemand 3 keer moeten bellen. Telkens na korte tijd afgebroken. Op den duur heb ik via Weepee gebeld. Dat ging dan wel.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:54
door proz
Hier geen enkel probleem ...
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 13 jul 2013, 13:20
door raf1
Er zijn inderdaad verschillende kortstondige incidenten geweest wegens (mislukte) updates aan het OVH-platform, al heb ik daar zelf niets van ondervonden: geen gemiste oproepen, geen afgebroken uitgaande oproepen
Kijk eens op
http://travaux.ovh.com/?project=16&stat ... perpage=50 en misschien kan je nagaan of de problemen met deze incidenten te maken hebben.
Sinds dinsdag geen incidenten meer, dus alles zou momenteel perfect moeten werken.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 13 jul 2013, 17:43
door MarkDM
Het grootste probleem was op 3 juli. Dan werd ik herhaaldelijk afgebroken.
Die dag is er alleen een probleem met faxen gemeld.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 16 jul 2013, 15:05
door Waterboy
Op dit moment ervaar ik nog steeds problemen met gesprekken via de app csipsimple op mijn smarthphone.
Wanneer ik via base een gesprek via mijn mobiel internet voer, volgt er een onderbreking na een 10 tal seconden.
Via smarthphone en wifi is er geen probleem.
Dus waarschijnlijk probleem met instelling app csipsimple of Base.
Welke instellingen gebruiken jullie?
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 17 jul 2013, 12:56
door wied
als ik me niet vergis kun je bij OVH enkel kiezen tussen codec 711 of 729! Zelf gebruik ik al jaren csipsimple met GSM codec zonder problemen, weliswaar met weepee en betamax...
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 17 jul 2013, 13:39
door satsurfer
op 13 juli is er een gesprek na 4'41" afgebroken van de fritzbox naar een vast belgacomnr. op het einde kraken & slecht verstaan..en plots...niets meer....
dan werd ik teruggebeld op mijn weepeenr., en plots kraakhelder geluid....
de laatste tijd merk ik dit ook, en begint op mijn zenuwen te werken! krijg op den duur al het label in de familie....
met betamax en freevoipdeal geen problemen naar gsm de laatste tijd....nog 2 disconnects, en dan reroute ik via freevoipdeal en byby OVH.
maar zou toch nog graag een betere prijsvriendelijke oplossing hebben.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 18 jul 2013, 20:28
door kamiel
Ik ben eigenlijk bezig met m'n schoonouders hun telefoonlijn aan overschakelen naar OVH. Als ik dat hier allemaal lees begin ik toch te twijfelen... Ik had voor OVH gekozen omdat deze ook nog betaalbaar is als je wilt doorschakelen.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 18 jul 2013, 22:24
door Petervanakelyen
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen met OVH gehad. Af en toe valt de bbox2 uit, maar daar heeft OVH natuurlijk niets mee te maken.
Re: OVH: gesprekken breken regelmatig af
Geplaatst: 18 jul 2013, 23:51
door johcla
Hier tot nog toe ook nog geen problemen gehad met OVH.