Internet Overal - 3G volume

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Hallo,

Ik vroeg me af of je de SIM kaart voor 3G volume (inbegrepen in een Internet Overal abonnement) gewoon kan gebruiken als Data-Only in een smartphone?

Volgens BGC : "Volume om te surfen op tablet en laptop. Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack met Internet Overal."
maar zij kunnen toch niet controleren of die SIM in een tablet zit of in een smartphone?
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Idd, je kan die SIM ook gewoon in een smartphone gebruiken. Doe ik zelf ook: een goedkoop Samsung mobieltje dat via WiFi-tethering de Belgacom 3G deelt met mijn (3G-loze) tablet.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

1e proximus zegt alleen op tablet omdat je niet kan bellen met deze simcard maar als je niet wenst telefoneren dan zla de kaart ook wel werken
2e proximus kan wel degelijk weten welk toestel je gebruikt want dat wordt meegestuurd met naar proximus bij het inloggen op het gsm-netwerk. Zo kan ik van mijn collega`s op het werk op internet zien welke gsm zij gebruiken.

weinig waarschijnlijk dat men zoiets zou clntroleren en dan blokkeren want dat zou alleen maar tot klachten leiden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Het is niet je gsm maar de sim ID die een rol speelt voor het dataverbruik 3G en als die sim die je bv gekocht hebt niet gekoppeld is aan je pack kan je geen beroep doen op het gratis datavolume inbegrepen in je pack met dez sim . Als het volume van je sim abonnement (aan je pack gekoppeld ) op gebruikt is dan pas wordt het gratis datavolume van je pack aangesproken.
(data only sim zit per definitie in je pack dus kan je met deze altijd beroep doen op je gratis datavolume inbegrepen in je pack, in gelijk welk toestel je die ook steekt)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

ik zou een keer moeten vragen hoe het zit maar heb een vermoeden dat de volume te gebruiken is sinds vandaag bij alle gevbuikers binnen het abo.
Als ik kijk naar mijn hello app staat er nu mijn verbruik
- min
- data
- data mobile internet free any time 2gb (dit staat bij iedereen die op dit abo is aangesloten)
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ja dit to max 6 abo's in je pack
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

uhu da weet ik ook wel :-D
maar de extra simkaart was vroeger appaet en nu lijkt het erop dat het datavolume kan gebruikt worde over de abonnementen die in het pack zitten
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
jackho
Elite Poster
Elite Poster

dat is inderdaad zo