Pagina 1 van 1

Probleem Amerikaanse sites?

Geplaatst: 02 mei 2004, 17:36
door Gast
Zijn er nog mensen die momenteel niet of heel traag op Amerikaanse sites geraken? Bij sites die gehost zijn in Europa heb ik geen problemen, integendeel, die vliegen erop, zelfs met mijn A2F verbinding.

Misschien een probleem met een backbone?

Geplaatst: 02 mei 2004, 17:43
door biebabelouba
ik ondervind geen problemen om sites uit de Vs op te roepen. Het gaat iets trager maar dat verschil is miniem horen.

Geplaatst: 02 mei 2004, 17:54
door jimghw
Ze zijn momenteel bij A2F aan het prutsen, moet allemaal weer werken zodadelijk ze, download is wel weer super

Jim

Geplaatst: 02 mei 2004, 17:54
door bubbs
Zelfde probleem hier... Meeste sites in US niet of slechts met veel geduld bereikbaar. Enorm veel time-outs bij een traceroute.

Userbase daarentegen (toch ook gehost in US dacht ik?) werkt wel probleemloos.

Geplaatst: 02 mei 2004, 17:54
door Akira
der is een dns probleem er zijn hierover al verschillende topics

Geplaatst: 02 mei 2004, 18:20
door bubbs
Mr.Cide schreef:der is een dns probleem er zijn hierover al verschillende topics
Volgens Herman en de statuspagina zouden deze problemen opgelost zijn.

Geplaatst: 02 mei 2004, 18:20
door Sensei Zeon
het is een raar probleem, sommigen kunnen geen belgische sites openen, anderen geen buitenlandse

ub staat idd in de us

Geplaatst: 02 mei 2004, 18:31
door Neo
Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S.
Mijn wireless laptop in de DMZ was deze nacht om de 30 minuten aan het rebooten.

Nu is mijn adsl2fit lijn snel maar je hebt geen toegang tot de meeste sites.
Een aanrader nu is http://www.kinepolis.be/ om wat trailers te bekijken :P .

Geplaatst: 02 mei 2004, 18:36
door Blue-Sky
Neo schreef:Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S. :P .
Dat zit er idd dik in :roll:

Geplaatst: 02 mei 2004, 20:19
door Gast
Blue-Sky schreef:
Neo schreef:Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S. :P .
Dat zit er idd dik in :roll:
Don't think so... Heb zonet een aantal sites getest op Telenet, en geen probleem. Met a2f is het huilen met de pet op.

Geplaatst: 02 mei 2004, 20:55
door The_Borg
Ik geraak maar niet op google of MSN

Geplaatst: 02 mei 2004, 21:04
door biebabelouba
google is hier ook een probleem (onbereikbaar), msn was wel veel trager dan normaal, maar ik kreeg hem na 15 seconden te zien.

Geplaatst: 02 mei 2004, 21:07
door Gast
Dat is natuurlijk ook een manier om bandbreedte te bekomen. De toegang tot de meest bezochte sites killen. Vandaar dat de meeste A2F gebruikers terug optimale snelheid hebben :P

Geplaatst: 02 mei 2004, 21:14
door The_Borg
Overduidelijk den DNS ergens, er zijn sites die zeer goed laden, maar zijn ook sites bij die nog gemaakt moeten worden. (naar analogie met ...:) ). Hopelijk snel beterschap. Userbase komt er blijkbaar altijd wel door (ietsje trager dan normaal).

Geplaatst: 02 mei 2004, 21:22
door bubbs
The_Borg schreef:Overduidelijk den DNS ergens, er zijn sites die zeer goed laden, maar zijn ook sites bij die nog gemaakt moeten worden. (naar analogie met ...:) ). Hopelijk snel beterschap. Userbase komt er blijkbaar altijd wel door (ietsje trager dan normaal).
Google werkt soms, soms niet... Geraak helemaal niet op Microsoft of Winupdate... Hotmail werkt extreem traag en bbc is niet bereikbaar

Bij een simpel DNS-probleem zou een site toch ofwel wel, ofwel niet bereikbaar zijn? En niet, zoals nu, soms wel of soms niet... Of vergis ik mij?

Maar goed, volgens a2f zijn alle problemen opgelost, dus waar zouden we ons zorgen over maken

Geplaatst: 02 mei 2004, 21:35
door HyperT
DNS resolution werkt naar behoren, daar zit hem het probleem waarschijnlijk niet... wel is in de loop van de namiddag even een probje geweest met DNS maar da's al lang van de baan

surfen daarentegen... pff zelfs status.adsl2fit.be komt er niet door ; enkel ub werkt

Geplaatst: 03 mei 2004, 01:41
door saxgod
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2564 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Mon May 3 2004 at 01:38:53 UTC+0200

Jammer genoeg kan ik bijna geen enkele US site bezoeken :(

Geplaatst: 03 mei 2004, 10:03
door Styno
Problemen zijn net opgelost bij mij. Ik kan terug aan beide dns'sen .11 en .12. De snelheid dropt wel terwijl ik erop zit te kijken (meer en meer autoreconnects denk ik)

FYI Message op de statuspage:
3/05/2004 9:29:34 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network - closed

3/05/2004 9:29:18 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network
Styno

Geplaatst: 03 mei 2004, 11:09
door vince
t'Mooie leven is al voorbij :p

dns'n geen probleem meer, maar de downloadspeed is alweer gedropped tot 10 Kb/sec.

Enfin khad nie anders verwacht met die amateurs uit Antwerpen :p

Geplaatst: 03 mei 2004, 11:57
door bubbs
3/05/2004 9:29:34 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network - closed

3/05/2004 9:29:18 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network
De outage heeft dus slechts 16 seconden geduurd??? :P
Wat is het nut van een statuspagina als deze pas nadien, wanneer er geen probleem meer is, wordt ingevuld?

Geplaatst: 04 mei 2004, 11:17
door Kurt
Het wordt erger met de minuut
zelf een group van msn bezoeken crasht van de snelheid
We worden ferm gelepeld in alle maten,
bedriegers dat zijn het geworden, of dat waren ze al
Lang leve november dan kan ik contract op zeggen
Als ik de grote vakantie moet doorkomen met deze snelheid, wordt dat een chaos...
max thread is 4b/s goed bezig

Kurt
A2F Internet met Grenzen

Geplaatst: 04 mei 2004, 11:49
door Sasuke
Ach,

Ik had besloten om niet meer te reageren op A2F threads, maar dit kon ik nu echt niet laten schieten ...

Waar haal jij het nu zo vandaan om zo te reageren kurt ? Dat je kwaad bent, dat snap ik nog, maar niet zoals je nu reageert .. hen bedriegers noemen terwijl je nog niet snapt wat het probleem is. OK, je kan reageren, het interesseert me niet, er is een probleem en zij moeten dat oplossen. Daar heb je 100% gelijk in, maar laat het hen dan oplossen i.p.v. hen uit te maken e.d. Daar help jij NIEMAND mee.

En als jij na alle berichten nog altijd denkt dat webvisie dit allemaal moedwillig doet om jou/ons te pesten of dat dit probleem bij hen ligt, think again ...

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 04 mei 2004, 12:04
door Kurt
Sasuke,

ewel wanneer zullen ze dan opgelost zijn,
ik kan bijna geen enkele site meer openen,
en als ik bel nemen ze niet op

Ok, mijn vorige post was mss overdreven maar dat was niet mijn bedoeling als dat zo overgekomen was,
maar ik had net gebeld, en ze namen weeral niet op.

Ik weet het niet meer, we zullen maar afwachten zeker
maar ik heb er geen hoop meer in

Mvg Kurt

Geplaatst: 04 mei 2004, 16:52
door goos
Gelijk wat je ook zegt,

ik heb op dit moment nog geduld en wacht af ivm de problemen

maar het feit dat ze de telefoon niet oppakken op een 0903 nummer is ronduit schandalig.. dat is per poging 1.1 euro van de mensen hun rekening, waarvan de helft in hunne zak komt,

en gelijk wat ze al dan niet aan de problemen kunnen doen, dit is geen manier van werken, ze moeten maar altijd dezelfde uitleg geven aan iedereen

Geplaatst: 04 mei 2004, 17:05
door Seal
goos schreef:Gelijk wat je ook zegt,

ik heb op dit moment nog geduld en wacht af ivm de problemen

maar het feit dat ze de telefoon niet oppakken op een 0903 nummer is ronduit schandalig.. dat is per poging 1.1 euro van de mensen hun rekening, waarvan de helft in hunne zak komt,

en gelijk wat ze al dan niet aan de problemen kunnen doen, dit is geen manier van werken, ze moeten maar altijd dezelfde uitleg geven aan iedereen
Ik zou idd niet graag in hun plaats willen zijn.
Altijd maar dezelfde uitleg, telkens opnieuw en opnieuw.
Kunde u voorstellen dat die op het einde van de dag een beetje doordraaien......

Geplaatst: 04 mei 2004, 17:12
door bubbs
Seal schreef:Altijd maar dezelfde uitleg, telkens opnieuw en opnieuw.
Kunde u voorstellen dat die op het einde van de dag een beetje doordraaien......
Zou makkelijk op te lossen zijn met een duidelijke, up-to-date statuspagina. Nu worden problemen vaak nadat ze al opgelost zijn gemeld op de statuspagina. Ook de omschrijving van het probleem kan duidelijker. Voor de modale internetgebruiker die wil weten of en welk probleem er is, en de verwachte downtime, zijn begrippen als LEX, ATM en PABX waarschijnlijk te hoog gegrepen.