Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Is er eigenlijk al zicht op een google automotive versie?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Freek
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Is de ‘alternatieve routes’ functie aangepast?

Vroeger kreeg je altijd alternatieven voorgesteld, ook indien deze minder gunstig waren
momenteel vaak dat enkel de voorgestelde route in de opgevraagde lijst staat zonder enig alternatief.
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 62 keer

Bericht

devilkin schreef:Is er eigenlijk al zicht op een google automotive versie?
Daar is bij mijn weten nog altijd niets over aangekondigd. Maar het mag duidelijk zijn dat Waze (als onderdeel van Google) wel met de mensen van Google in contact staat.
Freek schreef:Is de ‘alternatieve routes’ functie aangepast?
Niet dat ik weet. Ik krijg hier nog altijd meerdere routes voorgesteld, dus misschien zijn er op die route gewoon weinig aanvaardbare alternatieven?
Afbeelding Waze BeLux Coördinator / Global Champ
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

de voorbije weken iets opgemerkt (aangezien ik als passagier in de auto zat). Soms veranderd het autoicoontje in een "pacman" wazertje dat de weg "opeet" waarna er +5 o.i.d. op het scherm komt.
De 5+ zag ik ook bij het aangeven van "map error" > "snelheid" (bij werken in Duitsland was de snelheidsbeperking van 80Km/u niet te zien in Waze) en bij aangeven van wegenwerken die nog niet op de kaart aangegeven waren hoewel ze al lang aan de gang waren.

Blijkbaar wordt in noord-D, S, N niet zoveel "gewazed" zodat er minder info beschikbaar is onderweg?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

De "+5" meldingen gaat over het behalen van Waze-punten. Als je icoontje een pacman-achtig figuurtje wordt, ben je over een recent (her) aangelegde weg in Waze aan het rijden. Door dat te doen bevestig je de aanwezigheid van deze weg, en Waze wilt je daarvoor belonen. Het ingeven van meldingen wordt op eenzelfde manier beloond. Vroeger was dat ook zo, maar was dit eerder verborgen.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

OK, ik zie het nut van "punten verdienen" niet echt. Waze is een tool, geen game...

In elk geval was Waze er maar 2 minuten naast op een rit van een kleine 600Km. Niet slecht. Ingebouwde auto GPS was 45 minuten verkeerd (was wat optimistisch) en had enkele wegen niet. De Garmin nuvi als backup was 20 minuten te optimistisch en had wel alle wegen.
Waze werd, wegens dataverbruik, sporadisch gecheckt om problemen verderop te bekijken en zelf te melden.
Bye, Maurice
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 123 keer

Bericht

on4bam schreef:OK, ik zie het nut van "punten verdienen" niet echt. Waze is een tool, geen game...

In elk geval was Waze er maar 2 minuten naast op een rit van een kleine 600Km. Niet slecht. Ingebouwde auto GPS was 45 minuten verkeerd (was wat optimistisch) en had enkele wegen niet. De Garmin nuvi als backup was 20 minuten te optimistisch en had wel alle wegen.
Waze werd, wegens dataverbruik, sporadisch gecheckt om problemen verderop te bekijken en zelf te melden.
Het is een tool die gebasseerd is op input van de gebruikers, en die punten zijn een incentive om input te geven.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Mss werkt dat voor sommigen. Ik zou niet eens weten hoeveel punten ik heb, laat staan dat punten een reden zouden zijn om al dan niet input te geven.
Bye, Maurice
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

In het begin van Waze was het zelfs zo dat er snoepjes op de wegen lagen, en als je deze opat kreeg je punten (en een geluidje terwijl). Er was dan ook een ranking per regio wie de nummer 1 Wazer was.

Ik dacht dat het een incentive was om zo alternatieve wegen te verkennen, maar kan er naast zitten.

In feite is Waze enorm veel geëvolueerd doorheen de jaren als ik erbij stil sta...
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

blaatpraat schreef:In het begin van Waze was het zelfs zo dat er snoepjes op de wegen lagen, en als je deze opat kreeg je punten (en een geluidje terwijl). Er was dan ook een ranking per regio wie de nummer 1 Wazer was.

Ik dacht dat het een incentive was om zo alternatieve wegen te verkennen, maar kan er naast zitten.

In feite is Waze enorm veel geëvolueerd doorheen de jaren als ik erbij stil sta...
Klopt grotendeels :) De snoepjes werden geplaatst op wegen die nog niet bevestigd waren of waar al een tijdje niemand gepasseerd was. Met de snoepjes kon Waze gebruikers overhalen om langs die wegen te rijden om zo de gemiddelde snelheden te registreren op die wegen. Hier zijn ze al een tijdje mee gestopt, hoewel ze bij heel uitzonderlijke situaties die functie wel opnieuw activeren. Dat hebben ze bijvoorbeeld eens gedaan om reclame te maken voor een Star Wars film.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
Bedankt: 932 keer

Bericht

Ah dat vind k wel jammer dat die snoepjes verdwenen zijn. Als ik ergens heen aan het "cruisen" was (en er toch geen tijdsdruk was) durfde ik wel eens alternatieve wegen nemen. Stoorde me niet, was eens een ander uitzicht, en die snoepjes waren gewoon grappig :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb vorige maand in het Antwerpse nog een snoepje opgepakt op een nieuwe weg.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

on4bam schreef:Mss werkt dat voor sommigen.
Zeker. ;-) https://en.wikipedia.org/wiki/Gamification
ooh. shiny.
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

Persoonlijk vind ik het systeem met punten ook wel een iets minder geslaagde vorm van Gamification. Veel beter vind ik de feedback die je krijgt nadat je een melding geplaatst hebt, met informatie over hoeveel mensen je geholpen hebt en zo. Die feedback-loop is veel sterker.

Sommige mensen vinden het te kinderachtig, maar bij het grote publiek zorgt het nu eenmaal voor veel meer interactie met de app.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer

Bericht

yuan_lee86 schreef:Dus de cruise control kan ingesteld worden op 134km/h :twisted:
Er werd even afgeweken van de app, maar toch graag nog een rechtzetting van de volgens-mij verkeerde info:
De tolerantiemarge is afgeschaft. dus als je 129 op CC zet en dit reëel rijdt, zal je gecorrigeerd worden naar 121 en dus beboet worden.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

AfAX schreef: De tolerantiemarge is afgeschaft. dus als je 129 op CC zet en dit reëel rijdt, zal je gecorrigeerd worden naar 121 en dus beboet worden.
Er is 6% marge. Op 120km/h is dit dus 9km/h.
129km/h wordt gecorrigeerd naar 120km/h.

Alleen... het omgekeerde telt ook: de flitspalen zelf mogen er 9km/h naast zitten.
Als je exact 120km/h rijdt, mogen deze dus perfect zeggen dat je 129 rijdt, daarvoor dient die correctie immers.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

AfAX schreef: Er werd even afgeweken van de app, maar toch graag nog een rechtzetting van de volgens-mij verkeerde info:
De tolerantiemarge is afgeschaft. dus als je 129 op CC zet en dit reëel rijdt, zal je gecorrigeerd worden naar 121 en dus beboet worden.
Er is nog steeds een technische tolerantiemarge. Ik dacht dat deze 6km/u bedraagt onder de vmax van 100km/u. 6% boven een vmax van 100kmu. Dus daar waar de vmax onder de 100km/u bedraagt flitst men pas vanaf 56km/U. Daar waar de vmax meer dan 100km/u is, flitst men pas vanf 6% "teveel".

Echter: dit is een technische marge. Het toestel wordt volgens mij geijkt door het KMI wanneer het zich gedraagt volgens die normen.

Zelf rijd ik altijd op 55km/u op CC in de bebouwde kom en op 128km/u op CC op snelwegen (boordcomputer snelheden natuurlijk: daar mag makkelijk 4 à 6 km/u exponentieel aftellen wegens de overschatting).

Hoewel sommige rechtbanken blijkbaar een loopje nemen met de technische tolerantiemarge:
https://www.standaard.be/cnt/dmf15112005_029
Artikel uit 2005, maar nog steeds actueel.

Een multanova of GATSO toestel moet steeds perfect uitgelijnd staan op de weg (indien niet zo: krijg je foutieve metingen), ik vraag me soms af of elke politiezone/WPR het zo nauw neemt met deze regels (puur speculatie: maar ik heb toch soms mijn bedenkingen als ik snelheidscontroles al operationeel zie 10 minuten nadat de auto/radar aangekomen is op locatie).
AfAX
Premium Member
Premium Member

Bericht

blaatpraat schreef: Er is 6% marge. Op 120km/h is dit dus 9km/h.
6% op 120 = 9??? I don't think so.

Vanaf 129 word je met 6% gecorrigeerd naar 121,26 (dus 121) en ook beboet.

https://www.hln.be/drive/129-km-u-voor- ... ~aeb93934/ bevestigt dit ook
"Wie voortaan met een snelheid van 129 km/u of meer een flitscamera of een trajectcontrole passeert, krijgt gegarandeerd een boete."
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

AfAX schreef:
blaatpraat schreef: Er is 6% marge. Op 120km/h is dit dus 9km/h.
6% op 120 = 9??? I don't think so.

Vanaf 129 word je met 6% gecorrigeerd naar 121,26 (dus 121) en ook beboet.

https://www.hln.be/drive/129-km-u-voor- ... ~aeb93934/ bevestigt dit ook
"Wie voortaan met een snelheid van 129 km/u of meer een flitscamera of een trajectcontrole passeert, krijgt gegarandeerd een boete."
Note to self: doe geen wiskunde meer als je 30 uur wakker bent, dit lukt niet meer.
Ik had 20km/h gedeeld door 6 (afgerond 3), en dit bovenop de 6% van 100km/h geteld. Don't ask me why.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 94 keer

Bericht

Ik heb de indruk dat de aanduiding niet goed meer werkt. Het begin van een trajectcontrole zegt hij nog.
Maar geen groen balkje meer op de zijkant. En ook geen melding van einde trajectcontole.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 348 keer

Bericht

Nog wat kleine issues/ergernissen recent (allemaal Waze met Android Auto) :
* De on-screen teksten zijn vaak een willekeurige mix van NL en EN. Er is ook geen consistentie in het probleem zelf. Soms alles in NL, soms alles in EN, en soms dus gewoon beide, waarbij ik bvb een Melding doe van een wagen op de pechstrook, en ik 'Stilstaand Voertuig' selecteer, en in de volgende selectie ineens 'On Shoulder' heb ipv 'Op Vluchtstrook'.
* Waze die bij het scrollen door je recente bestemmingen ineens met het vingertje zwaait en weigert verder te scrollen wanneer je aan het rijden bent omdat dat niet veilig is. Andere zaken die veel gevaarlijker zijn terwijl je rijdt (bvb een bestemming ingeven, inzoomen/uitzoomen enz van de kaart, ...) zijn allemaal geen probleem.
* Op random kruispunten krijg ik bovenop Waze ineens ook een Android Auto melding dat ik een bepaalde straat indraai. Het is alsof Android zelf op de achtergrond ook aan het navigeren is maar maar sporadisch eens een aanwijzing geeft. (Wellicht meer een Android dan een Waze probleem).
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

on4bam schreef: 10 jul 2022, 10:08 de voorbije weken iets opgemerkt (aangezien ik als passagier in de auto zat). Soms veranderd het autoicoontje in een "pacman" wazertje dat de weg "opeet" waarna er +5 o.i.d. op het scherm komt.
De 5+ zag ik ook bij het aangeven van "map error" > "snelheid" (bij werken in Duitsland was de snelheidsbeperking van 80Km/u niet te zien in Waze) en bij aangeven van wegenwerken die nog niet op de kaart aangegeven waren hoewel ze al lang aan de gang waren.

Blijkbaar wordt in noord-D, S, N niet zoveel "gewazed" zodat er minder info beschikbaar is onderweg?
De +5-meldingen zijn om gek van te worden. Onlangs reed ik op een (inderdaad redelijk nieuwe) Franse snelweg, waarbij ik om de 30 seconden of iets in die aard een +5-melding kreeg, hetgeen gepaard gaat met een geluidje en dus het pauzeren van je muziek/podcast die je luister via bluetooth. Mijn vriendin en ik waren na een paar minuten klaar om de smartphone door het raam te gooien. We zijn zelfs even een tankstation binnengereden om te proberen dit lawaai af te zetten. Dat deze functie niet uitgeschakeld kan worden, is niet te begrijpen voor een serieuze navigatie-app.
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

Jap schreef: 17 nov 2022, 13:54De +5-meldingen zijn om gek van te worden. Onlangs reed ik op een (inderdaad redelijk nieuwe) Franse snelweg, waarbij ik om de 30 seconden of iets in die aard een +5-melding kreeg, hetgeen gepaard gaat met een geluidje en dus het pauzeren van je muziek/podcast die je luister via bluetooth. Mijn vriendin en ik waren na een paar minuten klaar om de smartphone door het raam te gooien. We zijn zelfs even een tankstation binnengereden om te proberen dit lawaai af te zetten. Dat deze functie niet uitgeschakeld kan worden, is niet te begrijpen voor een serieuze navigatie-app.
Het grootste probleem zit waarschijnlijk in de geluidjes die bij de melding zitten en niet de meldingen op zich? Dat lijkt me zeker een terechte opmerking waar ik een suggestie voor wil indienen. Misschien beperken tot 1 geluidje per sessie of gewoonweg nooit.
Jap
Member
Member

Bericht

Glodenox schreef: 17 nov 2022, 14:24
Jap schreef: 17 nov 2022, 13:54De +5-meldingen zijn om gek van te worden. Onlangs reed ik op een (inderdaad redelijk nieuwe) Franse snelweg, waarbij ik om de 30 seconden of iets in die aard een +5-melding kreeg, hetgeen gepaard gaat met een geluidje en dus het pauzeren van je muziek/podcast die je luister via bluetooth. Mijn vriendin en ik waren na een paar minuten klaar om de smartphone door het raam te gooien. We zijn zelfs even een tankstation binnengereden om te proberen dit lawaai af te zetten. Dat deze functie niet uitgeschakeld kan worden, is niet te begrijpen voor een serieuze navigatie-app.
Het grootste probleem zit waarschijnlijk in de geluidjes die bij de melding zitten en niet de meldingen op zich? Dat lijkt me zeker een terechte opmerking waar ik een suggestie voor wil indienen. Misschien beperken tot 1 geluidje per sessie of gewoonweg nooit.
Klopt. Als het een stille melding zou zijn, zou ik er veel minder last van hebben. Het lijkt me echter nog steeds logischer om een toggle te hebben die al dit soort onnodige meldingen (incl. de snoepjes, die trouwens ook geluid maken, etc.) uit te zetten. Zou top zijn als je dit kan flaggen!
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 81 keer

Bericht

Zijn er nog die de laatste tijd last hebben tijdens het gebruik van waze onderweg dat waze zichzelf afsluit of crasht en dan terug opstart.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 583 keer
Bedankt: 135 keer

Bericht

Afsluiten heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat hij plots de navigatie herstart en dan weer 'Vooruit met de geit' ofzo zegt.
Ook de melding van Flitspaal verdwijnt niet meer altijd als je de flitspaal gepasseerd bent.

Ter info: dit is op Android Auto
citroene
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Bericht

johcla schreef:Afsluiten heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat hij plots de navigatie herstart en dan weer 'Vooruit met de geit' ofzo zegt.
Ook de melding van Flitspaal verdwijnt niet meer altijd als je de flitspaal gepasseerd bent.

Ik heb hetzelfde op android auto, de melding flitspaal of trajectcontrole gaan niet meer weg als je deze gepasseerd bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Jap
Member
Member

Bericht

citroene schreef: 29 nov 2022, 16:46
johcla schreef:Afsluiten heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat hij plots de navigatie herstart en dan weer 'Vooruit met de geit' ofzo zegt.

Ik heb hetzelfde op android auto, de melding flitspaal of trajectcontrole gaan niet meer weg als je deze gepasseerd bent.

Heb ik ook de laatste dagen met Android Auto!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Jap schreef:

Heb ook last van meldingen (niet alleen flitspalen) die niet verdwijnen
Een deel van wat je zelf kan melden staat de ene dag in NL de andere dag in EN
Sporadisch de taal die in EN is ipv NL
De laatste andere taal zaken lossen zichzelf op of duiken spontaan op.
Alles via Android auto
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

Er zijn momenteel wel wat problemen gekend met de vertalingen in Waze. Waze is er van op de hoogte. Ze hebben problemen met de externe partner die het vertaalplatform aanbiedt, waarmee ik ook niet meteen wil zeggen dat het de fout is van dat vertaalplatform zelf.

Dat meldingen blijven staan, is een nieuw gegeven voor mij. Ik vermoed dat dit dan een recent gegeven is door een update? Zelf zit ik op een aparte beta-versie, dus ik kan dit niet meteen testen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Versie 4.89.0.1 van waze
versie 8.4.624324-release van Android auto
bruma schreef:
Jap schreef:

Heb ook last van meldingen (niet alleen flitspalen) die niet verdwijnen
Een deel van wat je zelf kan melden staat de ene dag in NL de andere dag in EN
Sporadisch de taal die in EN is ipv NL
De laatste andere taal zaken lossen zichzelf op of duiken spontaan op.
Alles via Android auto
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

Kleine update: het probleem met de meldingen die blijven staan in Android Auto is ook al gekend bij Waze en men is aan een oplossing aan het werken.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 123 keer

Bericht

Ben nieuw wat betreft Waze in Android auto (mercedes)
Krijgen jullie ook geen staafje meer gedurende de duur van het traject bij trajectcontroles?
Ik krijg dit enkel als ik de smartphone Waze gebruik.
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

De weergave van een balk bij trajectcontroles wordt alleen maar gedaan als je Waze als app gebruikt (dus niet in Android Auto) en alleen als het toestel in "portret-stand" staat en dus niet in horizontale stand. We blijven het met enige regelmaat herhalen tegen Waze dat deze balk zeer nuttig en gewenst is.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
Bedankt: 118 keer

Bericht

Eindelijk een Android Automative versie in de maak/bijna beschikbaar..?
Bron:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 94 keer

Bericht

Glodenox schreef: 30 nov 2022, 11:02 De weergave van een balk bij trajectcontroles wordt alleen maar gedaan als je Waze als app gebruikt (dus niet in Android Auto) en alleen als het toestel in "portret-stand" staat en dus niet in horizontale stand. We blijven het met enige regelmaat herhalen tegen Waze dat deze balk zeer nuttig en gewenst is.
Er is toch iets mis mee. Ik ervaar dat bij bepaalde trajectcontroles de balk niet getoond wordt. Het einde van zulke trajectcontroles geeft hij ook niet aan.
Sommige trajectcontroles worden helemaal niet meer gemeld. Zondag ben ik via Gent naar Brugge gereden. Er is daar een trajectcontrole van Drongen naar Aalter. Waze zei en toonde niets.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Glodenox
Plus Member
Plus Member

Bericht

MarkDM schreef: 30 nov 2022, 15:14Er is toch iets mis mee. Ik ervaar dat bij bepaalde trajectcontroles de balk niet getoond wordt. Het einde van zulke trajectcontroles geeft hij ook niet aan.
Sommige trajectcontroles worden helemaal niet meer gemeld. Zondag ben ik via Gent naar Brugge gereden. Er is daar een trajectcontrole van Drongen naar Aalter. Waze zei en toonde niets.
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken en deze trajectcontrole staat correct ingesteld op de kaart. Het zal dus een probleem zijn in de app :-(
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 81 keer

Bericht

De laatste tijd maak ik dit elke dag mee met de waze app.
Screenshot_20221201-061314_Waze.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 193 keer

Bericht

Ik vind de Android app ook instabiel de laatste tijd. Op iOS geen problemen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
AfAX
Premium Member
Premium Member

Bericht

MarkDM schreef: 30 nov 2022, 15:14
Glodenox schreef: 30 nov 2022, 11:02 De weergave van een balk bij trajectcontroles wordt alleen maar gedaan als je Waze als app gebruikt (dus niet in Android Auto) en alleen als het toestel in "portret-stand" staat en dus niet in horizontale stand. We blijven het met enige regelmaat herhalen tegen Waze dat deze balk zeer nuttig en gewenst is.
Er is toch iets mis mee. Ik ervaar dat bij bepaalde trajectcontroles de balk niet getoond wordt. Het einde van zulke trajectcontroles geeft hij ook niet aan.
Verleden week vrijdag ook gemerkt dat het begin van 2 trajectcontroles niet aangegeven werd op de E40. Bij de ene kreeg ik geen einde-melding bij de andere wel.
Ook het issue dat een melding blijft 'plakken', waar aan gewerkt wordt.