Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stiaan schreef:- trajectcontrole E40 Erpe-Meer <> Wetteren, geen melding meer
- de flitspaal op de Brusselse buitenring thv afrit Romeinse steenweg —> geen melding meer
- enz.
De eerste is er al uit sinds ze die brug in Erpe-Mere vernieuwd hebben waarbij de camera's dus weg waren en de traject-controle dus niet meer actief. Die brug is ondertussen al lang af, maar bij mijn weten hangen de camera's nog altijd niet terug. Vandaar dus geen melding.

De tweede werd inderdaad wel altijd gemeld, denk ik, maar is er ook nog 1 iemand die gelooft dat er daar een camera in zit ? :)
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere is de trajectcontrole al een lange tijd terug actief. Als je goed kijkt hangen er aan de brug, nieuwe camera’s die veel kleiner zijn dan het vorige systeem.

Of er al dan niet een camera in zit weet ik niet, het zou straf zijn moest Waze daar rekening mee houden :bdaysmile:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stiaan schreef:Op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere is de trajectcontrole al een lange tijd terug actief. Als je goed kijkt hangen er aan de brug, nieuwe camera’s die veel kleiner zijn dan het vorige systeem.
Nu je het zegt. Dit is hier al eens aan bod gekomen, denk zelfs in deze thread hier :). Heb ze erop volgend dan effectief eens zien hangen, maar zijn inderdaad veel kleiner en niet zo gemakkelijk te spotten. Was het al vergeten (ouderdom :p).
Sowieso rijd ik op de snelweg tegenwoordig altijd met Limiter.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Na een lange tijd nog eens wat verder gereden en flitspaal in de buurt van Nazareth op de E17 richting F werd correct gemeld, op de terugweg kreeg ik geen melding op dezelfde plaats (dus richting Gent).
Het valt wel op dat op gewone wegen er niet zo veel meldingen meer zijn dan toen ik net Waze begon te gebruiken, let wel, de camera's staan wel op de kaart maar er zijn minder audiomeldingen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je dient er wel rekening mee te houden dat we nu slechts een kwart van het gebruikelijk aantal gebruikers hebben. Bij gevolg gaan er ook een pak minder meldingen op de kaart geplaatst worden.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is inderdaad iets mis met Waze. Er staat een flitspaal op 2 km van bij mij, ik kom er haast dagelijks voorbij. De laatste dagen krijg ik van Waze bijna nooit meer een audio melding. Coyote blijft het wel goed doen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dat waren geen flitspalen op de E17, maar van die voor de VIA-pass controle voor de vrachtwagens. Om te zien of ze wel een OBU hebben en of die wel aanstaat.

Wordt teveel als foutief gemeld die dingen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Glodenox schreef:Je dient er wel rekening mee te houden dat we nu slechts een kwart van het gebruikelijk aantal gebruikers hebben.
Ik heb het over vaste flitspalen die er al jaren staan. Soms "u nadert een flitspaal" soms niet. De gereden snelheid voor de flitspaal heeft geen effect op wel/niet audio melding.
Ramaht schreef:Dat waren geen flitspalen op de E17, maar van die voor de VIA-pass controle voor de vrachtwagens.
Als dat reactie is op mijn post, het zijn wel flitspalen, gewoon in het midden, één in elke richting met op voorhand een groot bord om de flitspaal aan te kondigen. Ze staan een beetje voor de afrit De Pinte/Eke op de E17 richting Kortrijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ah die in De Pinte.
Sorry, in Nazareth, beetje verderop stonden van die viapass dingen op een brug.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

on4bam schreef:
Glodenox schreef:Je dient er wel rekening mee te houden dat we nu slechts een kwart van het gebruikelijk aantal gebruikers hebben.
Ik heb het over vaste flitspalen die er al jaren staan. Soms "u nadert een flitspaal" soms niet. De gereden snelheid voor de flitspaal heeft geen effect op wel/niet audio melding.
Volgens wat ik al een aantal keer gehoord heb: het wel of niet krijgen van een melding hangt wel af van je gereden snelheid, maar dan ongeveer 500 meter voor de flitspaal (wanneer de melding op je scherm komt). Zit je snelheid daar boven de limiet, krijg je een audio melding, anders niet.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Ik heb het over vaste flitspalen die er al jaren staan. Soms "u nadert een flitspaal" soms niet. De gereden snelheid voor de flitspaal heeft geen effect op wel/niet audio melding.
Ah, dat is uiteraard anders. Maak je gebruik van Android of iOS? Android kan ik zelf testen, voor iOS ga ik mijn licht bij anderen moeten gaan opsteken.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Android (7).
Op de snelweg heb ik de gewoonte om op cruise 124Km/u te rijden (GPS/Waze aanduiding) daarom was het opgevallen dat in de ene richting wel en de andere richting geen audio melding was.
Het is zeer uitzonderlijk dat ik boven de marge van de flitsers zit dus een echt probleem is het niet, tenzij op plaatsen waar ik de paal niet weet staan EN een bord zou gemist hebben EN de audio van Waze bij overschrijding van de max. snelheid niet gehoord. M.a.w. de kans is echt heel klein.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, ik merk op dat de flitspaal op de N42 tussen Zottegem en Geraardsbergen (https://www.google.be/maps/@50.8596516, ... 384!8i8192) ook niet meer gemeld worden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik merk het ondertussen op veel plaatsen, te veel om op te sommen. Maar het lijkt ook alsof de flitspalen gewoon verdwenen zijn van de kaart want het flitspaal symbool op de kaart op de plaatsen waar voorheen een melding kwam is vaak weg. Hopelijk wordt dit snel opgelost want Waze wordt zo onbetrouwbaar eigenlijk .. zeker als ditzelfde probleem er ook is voor meldingen van mobiele flitsers.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou je een voorbeeld kunnen geven van locaties waar de flitspalen verdwenen zijn? Want dat kunnen we effectief onderzoeken.

Ik heb de voorbije dagen met verschillende toestellen met verschillende versies van de app op verschillende snelheden de eerder vermeldde flitspalen getest en kan alleen vaststellen dat alles lijkt te werken zoals het hoort. Als je onder de snelheidslimiet rijdt krijg je alleen de visuele melding te zien, als je boven de snelheidslimiet gaat krijg je een geluidsmelding.

Ter info voor zij die in Wallonië rijden: daar heeft men er voor gekozen om altijd een melding te laten horen. Dat kan dus ook een verklaring zijn.
Verder zien we ook vaak dat men het verschil niet kent tussen de ANPR-camera's voor de on-board unit voor rekeningrijden bij vrachtwagens of trajectcontroles. Ik vermoed dat dit hier niet het geval zal zijn, maar zulke camera's zetten we alleen als "dummy" op de kaart (met een kruis er over) om aan te duiden dat dit geen flitspalen zijn.

Het enige dat ik me nog zou kunnen inbeelden is dat een bepaald toestel/merk veel minder frequent dan normaal GPS-posities doorgeeft en dat er zo iets mis zou gaan bij de melding. Maar het lijkt me sterk dat zo iets mogelijk zou zijn.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stiaan schreef:- de flitspaal op de Brusselse buitenring thv afrit Romeinse steenweg —> geen melding meer
Moest gisteren sinds lang nog eens naar mijn werk in Brussel. En ik kreeg wel gewoon netjes melding van deze flitspaal, net zoals elke andere flitspaal eigenlijk. Ik heb er ene niet gekregen (E40) omdat ik dan doelbewust te traag reed om te zien of je nog altijd geen melding krijgt als je minder dan de toegelaten snelheid rijdt. Dat vind ik dus nog altijd zo'n absurde regel/feature, want vaak staan flitspalen ook dicht bij een overgang van 1 snelheid naar een andere.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Dat vind ik dus nog altijd zo'n absurde regel/feature, want vaak staan flitspalen ook dicht bij een overgang van 1 snelheid naar een andere.
We zijn al een tijdje bij Waze aan het pleiten voor een optie om aan te geven dat je bij elke flitspaal een melding wilt krijgen. Het is een moeilijke balans tussen waarschuwen voor risico's en voorkomen van meldingsmoeheid.

In principe kunnen we nog overwegen om op autosnelwegen altijd een melding te geven, hoewel dat misschien nog meer verwarring zal veroorzaken.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Glodenox schreef:meldingsmoeheid.
Ik word dan eerder moe van elke melding van een voertuig op de vluchtstrook :). Want veel van die meldingen zijn gewoon auto's die op zo'n pechverhelpings-inham (heeft dat een naam? :)) staan en niet in de verste verte relevant zijn voor je veiligheid.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het enige dat ik me nog zou kunnen inbeelden is dat een bepaald toestel/merk veel minder frequent dan normaal GPS-posities doorgeeft en dat er zo iets mis zou gaan bij de melding. Maar het lijkt me sterk dat zo iets mogelijk zou zijn.
Ik denk dat er hier wel enige waarheid zou kunnen inzitten. Ik krijg meer meldingsinfo met mijn oneplus dan met mijn umidigit. Deze laatste heeft wel al android10 met auto android ingebakken maar werkt met een véél minder performanter processor waardoor ik ook de indruk krijg dat de GPS wat achterloopt.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Glodenox schreef:Zou je een voorbeeld kunnen geven van locaties waar de flitspalen verdwenen zijn? Want dat kunnen we effectief onderzoeken.
Net zoals zovelen ben ik ook deze tijd minder onderweg, maar wanneer ik nog eens onderweg ben zal ik een aantal voorbeelden posten hier.

Wel nog goed om te weten, ik gebruik Waze altijd via CarPlay, misschien heeft dat er iets mee te maken?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tomby schreef:
Glodenox schreef:meldingsmoeheid.
Ik word dan eerder moe van elke melding van een voertuig op de vluchtstrook :). Want veel van die meldingen zijn gewoon auto's die op zo'n pechverhelpings-inham (heeft dat een naam? :)) staan en niet in de verste verte relevant zijn voor je veiligheid.
Inderdaad, die voertuigen geef ik nooit aan omdat die gewoon geen bedreiging vormen.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gelijkaardig fenomeen.

Op de E19 ter hoogte van Zemst richting Brussel krijg ik audiomelding dat er een trajectcontrole gaat zijn. Maar ik krijg het balkje niet te zien.

Android 10 op Mi note 10.

De trajectcontrole richting Leuven is er wel balkje.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb opgevangen dat er op iOS blijkbaar effectief af en toe problemen zijn met flitspalen en een recent toegevoegde feature waar morgen over gecommuniceerd zal worden. Dus misschien kunnen enkele problemen daardoor verklaard worden. Hopelijk zal men dit snel kunnen oplossen.
mgo72 schreef:Op de E19 ter hoogte van Zemst richting Brussel krijg ik audiomelding dat er een trajectcontrole gaat zijn. Maar ik krijg het balkje niet te zien.

De trajectcontrole richting Leuven is er wel balkje.
Ik merk dat ik ook alleen maar een melding krijg bij het begin als ik test zonder een ingestelde route. Eenmaal ik een route instel werkt alles wel naar behoren. Zou het kunnen dat je in Leuven wel een route ingesteld had staan? Uiteraard zou dit verschil er niet mogen zijn, maar na meerdere testen lijkt me dit de verklaring te zijn.
Tomby schreef:pechverhelpings-inham (heeft dat een naam? :))
Vluchthaven of pechhaven :)
cadsite schreef:Inderdaad, die voertuigen geef ik nooit aan omdat die gewoon geen bedreiging vormen.
Het is verder ook mogelijk om voor dat type meldingen de melding uit te zetten in de instellingen van de app. Verder kan ik wel meegeven dat dit soort meldingen de laatste maanden door het Verkeerscentrum gebruikt wordt om pechgevallen te ontdekken. Heel af en toe kan zo'n melding nuttig zijn om voorzichtiger te zijn, maar vaak is het inderdaad minder nuttig als bestuurder.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfde route. Antwerpen --) Leuven.

Straks nog eens testen.

Maar belangrijkste. Is daar een trajectcontrole?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Actuele situatie kan je hier opzoeken:
https://wegenenverkeer.be/controles/sne ... tcontroles
mgo72 schreef:Zelfde route. Antwerpen --) Leuven.

Straks nog eens testen.

Maar belangrijkste. Is daar een trajectcontrole? Afbeelding
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok er is er dus geen. Waarom audiomelding dan?
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er hangen camera's die de nummerplaat kunnen uitlezen bij het begin en het einde van dat traject en er staat een bordje dat trajectcontrole aanduidt. We hebben bijna een jaar lang dat bord genegeerd aangezien er geen camera's hingen, maar vanaf nu zijn we niet zeker of er al dan niet een controle actief is.

De kaart van Wegen en Verkeer is zeker niet compleet en actueel, hebben we al mogen ervaren. Zij zouden in principe weet moeten hebben van alle trajectcontroles omdat het wettelijk verplicht is om de ijkcertificaten naar hen op te sturen, maar ik heb de indruk dat het toch ergens fout loopt in de communicatie.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook de indruk dat er een heel deel trajectcontroles niet op die kaart staan.
Op de baan Dendermonde-Mechelen is er een deel 50km/u met trajectcontrole. Niet te zien.
En de op de E40 tussen Zwijnaarde en Drongen ? (Gent) Dat is toch actief ?
Op de E17: Beervelde-Lokeren ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

MarkDM schreef:En de op de E40 tussen Zwijnaarde en Drongen ? (Gent) Dat is toch actief ?
Die wordt bij mij nochtans consistent aangegeven. In beide richtingen.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Die wordt bij mij nochtans consistent aangegeven. In beide richtingen.
Het ging over de aanwezigheid/afwezigheid van die trajectcontroles op de kaart van AWV ;) https://wegenenverkeer.be/controles/sne ... tcontroles
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Glodenox schreef:Ik heb opgevangen dat er op iOS blijkbaar effectief af en toe problemen zijn met flitspalen en een recent toegevoegde feature waar morgen over gecommuniceerd zal worden. Dus misschien kunnen enkele problemen daardoor verklaard worden. Hopelijk zal men dit snel kunnen oplossen.
We zijn een dag later: kondig maar aan :-D
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Verhip, was ik alle communicatiekanalen van Waze aan het aflopen (waarop niets te zien was), blijkt het gewoon in de traditionele media te staan.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die hebben inderdaad nog even exclusiviteit :) Morgen komt de communicatie via onze kanalen.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor zij die het nieuws nog niet opgemerkt hebben: we hebben de voorbije weken alle overwegen van Infrabel (en enkele anderen) op de kaart gezet :)

We geven ook een geluidsmelding als je een overweg op je route gaat tegenkomen die je niet vanop 100 meter afstand kan zien of die geen slagbomen heeft. Hier en daar kan het zijn dat deze melding toch per ongeluk geactiveerd geraakt. Hier gaan we nog wat verder naar moeten kijken. Aangezien dit ook voor ons een nieuwe functie is, kan het nog zijn dat we iets fout hebben gezet. Maar daar zullen we vast en zeker meldingen van krijgen ;)

Afbeelding
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ondertussen zie ik dat er vandaag een update geweest is van Waze op iOS. Mijn eerste indruk is dat het probleem, waarbij sommige flitspalen en misschien andere zaken niet meer getoond werden, opgelost is. :banana:
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Stiaan schreef:Ondertussen zie ik dat er vandaag een update geweest is van Waze op iOS. Mijn eerste indruk is dat het probleem, waarbij sommige flitspalen en misschien andere zaken niet meer getoond werden, opgelost is. :banana:
Dat zou zeer goed nieuws zijn! Hebben anderen dezelfde ervaring gehad?

EDIT: ik heb ondertussen van anderen de bevestiging gehoord dat het probleem effectief opgelost zou zijn.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Bij jullie ook sinds de laatste update op iOS sluit waze direct na het opstarten. Dus niet meer bruikbaar.

Tips ?
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is een algemeen probleem op iOS. Waze is hier momenteel actief mee bezig.

Zou blijkbaar te maken hebben met de Facebook SDK die niet bereikbaar zou zijn. Jammer genoeg is er daar in de code een sterke afhankelijkheid die nergens voor nodig is. Het ticket bij Facebook kan hier opgevolgd worden.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Inderdaad Tweakers.net brengt het ook : https://tweakers.net/nieuws/169590/gebr ... penen.html
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”