Waze nav App

Glodenox
Member
Member
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Waze nav App

Berichtdoor Glodenox » 3 weken 2 dagen 20 uur geleden (27 Dec 2018, 02:02)

Hmm, Userbase is blijkbaar gestopt met me mailtjes te sturen wanneer er hier een reactie geplaatst wordt? Ik vond het al wat stil hier... Dit had ik wel al sneller moeten opmerken, want een jaar stilte is onwaarschijnlijk.

Het probleem met de spraakherkenning is gekend en onderzocht. Het probleem bevindt zich in de nieuwe manier om die functie in Android aan te roepen. Waze gebruikt nog de oude manier waarin Android zelf beslist naar welke taal er geluisterd moet worden, terwijl sinds Android 8 (denk ik) die verantwoordelijkheid bij de oproepende app is komen liggen. Aangezien Waze dit niet meegeeft kiest Android standaard voor Engels (VS). De denkwijze daarachter is me een raadsel, maar zo is het.
Waze HQ weet hiervan, maar ze zijn aan het werken aan een nieuw systeem dat anders werkt (nu actief in het Engels, Frans, Spaans, ... maar niet Nederlands). Daarom hebben ze niet veel zin om nog veel tijd te steken in het oude systeem. Ik vind het persoonlijk ook heel storend, maar ik vrees dat er niet meteen een oplossing voor bestaat.

Over de melding van de blauwe pop-up (@stefke): als ik me niet vergis gaat deze alleen weg als je een route instelt. Bij Waze beschouwt men het scherm zonder ingestelde route als het moment waarop zaken ingesteld gaan worden, maar zal je bij het rijden altijd een route hebben. Uiteraard wensen mensen ook gewoon rond te rijden zonder turn-by-turninstructies, maar op dit moment zijn er blijkbaar te weinig mensen die er last van hebben want ik heb er nog niet al te veel meldingen van gezien.

In verband met de community en hoe we werken: de ervaring leert ons dat de mensen die veel kilometers doen meestal inderdaad het beste voorhebben met de kaart. Het probleem is alleen dat we bepaalde regels volgen bij het opmaken van de kaart om zo tot duidelijke navigatie-instructies te komen. Om die reden is het best dat we zeker zijn dat mensen bepaalde editing-vaardigheden hebben en open staan voor communicatie alvorens we ze de mogelijkheid geven om drukbereden wegen te gaan aanpassen. Dat geeft geen 100% garantie dat er geen problemen zullen zijn, maar het is toch al beter. Verder blijft de beste manier om zaken te melden inderdaad het maken van een melding in de app met de oranje bol.

In verband met de trajectcontroles: ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar over het algemeen zijn we zeer accuraat in het aangeven van trajectcontroles. We leggen vaak ook contacten met de (lokale) wegbeheerder om te weten te komen vanaf wanneer de controle actief is. Maar meestal kiezen we er wel voor om de trajectcontroles op voorhand al in te geven omdat we anders onszelf heel de tijd moeten herhalen in de vele meldingen die we dan krijgen. De Craeybeckxtunnel richting Brussel momenteel bijvoorbeeld. Die zal pas in februari/maart actief worden, maar we hebben ze er toch maar ingezet
Afbeelding Waze Benelux Global Champ

mgo72
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor mgo72 » 3 weken 2 dagen 7 uur geleden (27 Dec 2018, 14:10)

Zouden trajectcontrole ook in verticale modus kunnen geactiveerd kunnen worden.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

Glodenox
Member
Member
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Glodenox » 3 weken 2 dagen 6 uur geleden (27 Dec 2018, 15:28)

In verticale modus werkt de weergave van de trajectcontroles goed, dus ik vermoed dat je hiermee verwijst naar de ontbrekende vooruitgangsbalk in horizontale modus? Dit gebrek is gekend, maar we hebben van Waze HQ hier nog geen antwoord op gekregen. Ik vermoed dat men nog niet zeker is hoe men deze balk kan weergeven worden met de beperkte hoogte en de navigatieinstructies die al linksbovenaan staan.
Afbeelding Waze Benelux Global Champ

Terug naar “Web-en applicatie-ontwikkeling”