Telenet ports + router & prime probleem
Geplaatst: 25 apr 2013, 19:37
Beste,
Graag wil ik jullie mijn ervaring delen met Telenet (heb een Fibernet shake met 60mbps download + prime Films & sport),
Port 80 & 443, ik nam contact op om port 80 & 443 te laten open te laten zetten voor mijn nas... Ik had er zelf een eenmalige kost voor over (ik denk niet dat ik onredelijk ben, terwijl die bij de concurentie wel mogelijk om als particulier deze 2 porten te openen.) Ontzettend veel mail verkeer gebeurd... met als resultaat meneer da gaat niet alleen als je Buisness abonement neemt... IK zeg uiteindelijk is het gewoon iets op jullie backbone die deze blokeert... dus da gaat wel. Het lukt niet. En als ik dan screenshot doorstuur met bewijs kijk concurentie biedt dit wel aan nooit antwoord op gekregen... maar bhon dan is het maar zo dacht ik bij mezelf.
Dan vroeg ik om de DHCP pool pas te laten starten vanaf X.X.X.10 omdat ik paar zaken statich wil configeren en zeker geen IP conflict wil hebben. Ha nee meneer da gaat ook niet. IK antwoorde erop... ja maar jullie verkopen je prodcut als router... veel router is er blijkbaar niet. Ja maar plaats eigen router... Ja maar waarom zou ik die kopen als ik al een betaal bij jullie? Antwoorden ze mij ja maar ik snap niet waarom u statisch wil configureren... is toch makkelijk automatisch... tot hier de technische dienst en hun kennis bij Telenet...
Prime Film& Sport:
3weken geleden wou ik op een zondag Spartacus "War of the Damned" opzetten. De nieuwe aflevering en die was plots betalend geworden, krijg melding enkel gratis voor prime klanten. Nogtans ik heb een Prime abonement, eerste maal sorry meneer bestel maar het zal niet worden aangerekend, uit voorzorg heb ik toch beetje gewacht, want weten hoe het er aantoe gaat bij een telecomunicatie bedrijf. Week erachter bel ik terug, ja kreeg ik als melding dat er een bug in hun update tool zat... Goed we wachten terug paar extra dagen, maar terwijl betaal ik wel voor dienst die niet helemaal werkt... Week erop terug zelfde, nu kreeg ik te horen dat ik moet wachten tot maandag dat het dan pas gratis is. Terwijl deze de vrijdag voor het weekend uit komt en wordt uitgezonden op hun kanalen, dus ik antwoord ik neem dit niet op met het gedacht: ik betaal toch voor de dienst... dus waarom openemen en als ik deze dan in het weekend moet zien moet ik extra betalen???? Geef als melding, Mr van de helpdesk ik spreek over de Prime series TV Theek, niet de algemeen Series a la carte TV theek, nee Mr. er is nota rond gegaan dat is betalend als services om dit vroeger te kunnen zien biedt telenet dit betalend aan, ha dus ik betaal prime en moet dan nog is extra betalen... Ja dat is de policy Mr ik kan er niets aan doen.
Vandaag krijg ik brief dat ze contact hebben gezocht, maar mij niet hebben kunnen bereiken, brief dateert van 27/03 en stempel post 23/04 (waar heeft die brief bijna een hele maand rond gehagen? Maar wat erin staat is best wel grappig gezien mijn situatie waarin ik heb verkeerd: We willen u graag goed van dienst zijn en persoonlijk naar u luisteren. Mogen wij u vragen om contact met ons op nemen, zo kunnen we samen naar de beste oplossing voor u zoeken.
Ik bel terug na eerst in wacht te hebben gestaan. Ik zeg je heb brief ontvangen moest terug bellen, Mr, das vriendelijk van u... wat is u probleem? Ik antwoord ik heb klanten nummer, heb je die niet nodig? Nee dit hoeft niet. IK leg mijn verhaal helemaal uit... en in midden van mijn uitleg... legt die rukker gewoon af op de 0800 66 350 nummer bij telenet. Zelf geen moeite gedaan om me uberhaut te houden als klant.
Ik was 7 jaar klant, maar na deze ervaring NOOIT nog Telenet! Service staat niet hoog in u vandel, dus wie een Provider zoekt en service belangrijk vindt... Ik raad ten sterkste Telenet af.
Groetjes,
Steven
Graag wil ik jullie mijn ervaring delen met Telenet (heb een Fibernet shake met 60mbps download + prime Films & sport),
Port 80 & 443, ik nam contact op om port 80 & 443 te laten open te laten zetten voor mijn nas... Ik had er zelf een eenmalige kost voor over (ik denk niet dat ik onredelijk ben, terwijl die bij de concurentie wel mogelijk om als particulier deze 2 porten te openen.) Ontzettend veel mail verkeer gebeurd... met als resultaat meneer da gaat niet alleen als je Buisness abonement neemt... IK zeg uiteindelijk is het gewoon iets op jullie backbone die deze blokeert... dus da gaat wel. Het lukt niet. En als ik dan screenshot doorstuur met bewijs kijk concurentie biedt dit wel aan nooit antwoord op gekregen... maar bhon dan is het maar zo dacht ik bij mezelf.
Dan vroeg ik om de DHCP pool pas te laten starten vanaf X.X.X.10 omdat ik paar zaken statich wil configeren en zeker geen IP conflict wil hebben. Ha nee meneer da gaat ook niet. IK antwoorde erop... ja maar jullie verkopen je prodcut als router... veel router is er blijkbaar niet. Ja maar plaats eigen router... Ja maar waarom zou ik die kopen als ik al een betaal bij jullie? Antwoorden ze mij ja maar ik snap niet waarom u statisch wil configureren... is toch makkelijk automatisch... tot hier de technische dienst en hun kennis bij Telenet...
Prime Film& Sport:
3weken geleden wou ik op een zondag Spartacus "War of the Damned" opzetten. De nieuwe aflevering en die was plots betalend geworden, krijg melding enkel gratis voor prime klanten. Nogtans ik heb een Prime abonement, eerste maal sorry meneer bestel maar het zal niet worden aangerekend, uit voorzorg heb ik toch beetje gewacht, want weten hoe het er aantoe gaat bij een telecomunicatie bedrijf. Week erachter bel ik terug, ja kreeg ik als melding dat er een bug in hun update tool zat... Goed we wachten terug paar extra dagen, maar terwijl betaal ik wel voor dienst die niet helemaal werkt... Week erop terug zelfde, nu kreeg ik te horen dat ik moet wachten tot maandag dat het dan pas gratis is. Terwijl deze de vrijdag voor het weekend uit komt en wordt uitgezonden op hun kanalen, dus ik antwoord ik neem dit niet op met het gedacht: ik betaal toch voor de dienst... dus waarom openemen en als ik deze dan in het weekend moet zien moet ik extra betalen???? Geef als melding, Mr van de helpdesk ik spreek over de Prime series TV Theek, niet de algemeen Series a la carte TV theek, nee Mr. er is nota rond gegaan dat is betalend als services om dit vroeger te kunnen zien biedt telenet dit betalend aan, ha dus ik betaal prime en moet dan nog is extra betalen... Ja dat is de policy Mr ik kan er niets aan doen.
Vandaag krijg ik brief dat ze contact hebben gezocht, maar mij niet hebben kunnen bereiken, brief dateert van 27/03 en stempel post 23/04 (waar heeft die brief bijna een hele maand rond gehagen? Maar wat erin staat is best wel grappig gezien mijn situatie waarin ik heb verkeerd: We willen u graag goed van dienst zijn en persoonlijk naar u luisteren. Mogen wij u vragen om contact met ons op nemen, zo kunnen we samen naar de beste oplossing voor u zoeken.
Ik bel terug na eerst in wacht te hebben gestaan. Ik zeg je heb brief ontvangen moest terug bellen, Mr, das vriendelijk van u... wat is u probleem? Ik antwoord ik heb klanten nummer, heb je die niet nodig? Nee dit hoeft niet. IK leg mijn verhaal helemaal uit... en in midden van mijn uitleg... legt die rukker gewoon af op de 0800 66 350 nummer bij telenet. Zelf geen moeite gedaan om me uberhaut te houden als klant.
Ik was 7 jaar klant, maar na deze ervaring NOOIT nog Telenet! Service staat niet hoog in u vandel, dus wie een Provider zoekt en service belangrijk vindt... Ik raad ten sterkste Telenet af.
Groetjes,
Steven