Pagina 1 van 1

PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 24 feb 2013, 10:22
door Ernie
Goeiemorgen allemaal (ook zo mooi wit daar?)

Weet er iemand van jullie of Belgacom een statuspagina heeft met een overzicht van hun diensten of moet ik het hier zoeken?

Ik krijg hier maar geen verbinding en steeds de volgende foutmelding te zien in de logs van mijn FB:

Code: Selecteer alles

24.02.13	10:05:40	PPPoE error: Timeout.
24.02.13	10:05:27	PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch 
DSL signaal is ok:

Code: Selecteer alles

DSL	ready, 30,2 Mbit/s 2,0 Mbit/
Heb de FB al gereset, power off, ... maar blijft hetzelfde.

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 24 feb 2013, 10:53
door alfadude
Hier had ik ook even connectieproblemen maar die hebben zich ondertussen opgelost.

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 27 maa 2013, 10:13
door Ernie
Toen we 's avonds thuiskwamen was het idd opgelost.
Heb hier eigenlijk 'nooit' dergelijke problemen en vond het wel vreemd want wist niet of het probleem hier lag of ergens bij Belgacom.
Daarom dat ik ook op zoek was naar een statuspagina.

Alleszins bedankt.

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 04 mei 2013, 17:02
door Kenw00t
Ik heb vandaag al de hele dag last van exact dezelfde foutmeldingen. De FB7390 slaagt er niet in om een PPPoE-verbinding op te bouwen. DSL-Sync lukt steeds perfect, maar bij PPPoE loopt het fout. Ik heb al vanalles geprobeerd: factory reset, labor firmware erop en er terug af (nu OS 5.50).

Van miserie dan maar de Bbox2 na 2 jaar rust eens bovengehaald. Het ding heeft eerst een halfuur staan herstarten wegens achterstallige updates, maar uiteindelijk kreeg ik daar wel een PPPoE-verbinding. Dan heb ik de WAN PPPoE in de Bbox2 uitgezet en de FB7390 erachter gehangen zodat die enkel nog de PPPoE moet opbouwen en de DSL-Sync van de Bbox2 afneemt. Nog steeds dezelfde foutmeldingen. :-(

Ik heb een PC rechtstreeks op de Bbox2 gehangen, en deze slaagt er WEL in om vanuit Windows 7 zelf een PPPoE-verbinding op te bouwen. Er is dus iets vreemd met de FB7390 aan de hand ook al heb ik niks gewijzigd en draai ik al bijna 5 maand firmware 5.50.

Iemand een idee?

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 04 mei 2013, 17:15
door MarkDM
Hier net het zelfde fenomeen met een FB 7570 die ik al meer dan een jaar gebruik. Met BBOX2 gaat het wel !
Bij Belgacom weten ze van niets (zeggen ze).

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 04 mei 2013, 19:56
door bombus
Can I ask you the firmwrae 5.51 is not perfect , I had a lot of problems (the ports are "killed"
this is my own expererience

Good Luck

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 05 mei 2013, 12:42
door Kenw00t
Ik weet niet of het probleem zichzelf heeft opgelost, maar deze morgen heb ik de FB7390 direct onder handen genomen met de Recovery-procedure. Er stond al heel lang een melding in het dashboard "unsupported configuration", wat voorkomt indien je via telnet wijzigingen doorvoert, een beta-firmware draait, of een config file upload via de webinterface. Een gewone factory reset hielp niet om deze melding weg te krijgen, vandaar de Recovery. Nu is die melding weg, en heb ik terug rechtstreeks internet via de FB7390. Bbox2 zit terug in de doos. :-)

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 05 mei 2013, 12:54
door MarkDM
Hier ook zoiets. Deze morgen, zondag, weer een poging gedaan met mijn Fritzbox. Het blijkt terug te werken. Niets aan gewijzigd.
Bbox opnieuw uit dienst. Eigenaardig. Vooral dat het op een zaterdag was. Dan veranderen ze toch niets bij Belgacom ?

Re: PPPoE error (Belgacom statuspagina?)

Geplaatst: 05 mei 2013, 15:37
door gbmed
MarkDM schreef:Hier ook zoiets. Deze morgen, zondag, weer een poging gedaan met mijn Fritzbox. Het blijkt terug te werken. Niets aan gewijzigd.
Bbox opnieuw uit dienst. Eigenaardig. Vooral dat het op een zaterdag was. Dan veranderen ze toch niets bij Belgacom ?
Ik zou zeggen, juist wél in een weekend, is toch logisch ?