Pagina 1 van 1
Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 14 feb 2013, 23:04
door MClaeys
Ik heb al een tijdje een vaste nummer bij WeePee. Ik heb er nog niet echt gebruik van gemaakt omdat ik geen deftig telefoontoestel had.
Nu heb ik een Philips setje gekocht op iBood. Werkt deftig, op 1 ding na. Het tijdstip van gemiste oproepen is altijd 00:00 1/1.
Niet enkel op het toestel, ook in de Cisco ATA 186 staan de oproepen op dat tijdstip. Op WeePee toont hij op de site wel het juiste tijdstip van de oproepen.
Ik heb het toestel aan de Scarlet lijn getest en daar werkt het zonder problemen.
Ik heb de instellingen overal eens nagekeken maar ik zie het probleem niet echt. Iemand een idee over welke instelling ik toevallig kijk?

Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 14 feb 2013, 23:25
door krisken
Geeft het toestel de juiste datum aan telkens? Of kan je dit ergens ingeven?
Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 14 feb 2013, 23:41
door MClaeys
De datum en tijd staat correct op beide toestellen. Het gebruikt de tijd van het netwerk heb ik de indruk, niet die van het toestel. In de Cisco ATA zie ik geen optie om de tijd in te stellen, enkel de TimeZone.
Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 12:56
door gimic
in de manual staat dat je een ntp kunt ingeven
NTPIP
Description
This parameter is the NTP IP address, required if DHCP server does not provide one.
The Cisco ATA requires an NTP Server from which to obtain Coordinated Universal Time (UTC) to
time-stamp incoming calls (H.323 and SIP) to drive an external Caller-ID device.
DHCP may also supply a NTP server. If NTPIP is specified, it overwrites the value supplied by DHCP.
NTPIP is ignored if its value is 0 or 0.0.0.0.
The user must not specify a port parameter. The Cisco ATA uses the default NTP port only.
Value Type
IP address
Default
0.0.0.0
Voice Configuration Menu Access Code
141
http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_i ... /SIP88.pdf manual pg 5-30
pg 3-20 screenshot van webinterface
grtz
Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 13:04
door MClaeys
Deze staan bij mij ingesteld
NTPIP 194.50.97.34
AltNTPIP 85.234.199.227
De IP-adressen heb ik van pool.ntp.org gehaald meen ik mij te herinneren. Ik ga deze middag het toestel eens volledig resetten en kijken wat dat geeft.
Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 15:22
door krisken
vul daar eens in ntp.be.it2go.eu en ntp.telenet.be?
Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 15:28
door MClaeys
Enkel IP-adressen lukt

maar heb de IP's van die servers ingegeven en nu lukt het inderdaad wel, om een of andere reden kreeg hij de tijd dus niet goed door van die andere NTP-servers blijkbaar. Bedankt, zou ik niet meteen aan gedacht hebben

Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 15:57
door krisken
Dacht meteen aan falende NTP server. Je zit nu op mijn ip pool bezig
Ofwel be.pool.ntp.org gebruiken

Re: Elke gemiste oproep op 1/1 om 00:00
Geplaatst: 15 feb 2013, 16:21
door MClaeys
Die eerste servers die ingesteld stonden waren van be.pool.ntp.org, server 1 en 3 dacht ik, dus daar liep toch blijkbaar iets mis. Raar dat niet gewoon het tijdstip van het telefoontoestel zelf hiertoe dient, maar er zal wel een logica achter zitten waarschijnlijk