Outlook 2010 fout 0x8004010F
Geplaatst: 08 feb 2013, 13:52
Ik vind maar geen oplossing die werkt via google, dus dan kom ik maar hier even ten rade, in de hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Op het werk zijn we sinds kort overgestapt van een exchange-omgeving naar imap/smtp van google werking.
Korte situering:
Verschillende pc's werken met een en hetzelfde profiel.
In outlook 2010 werd de imap account ingesteld, alsook de smtp gegevens.
Mails ontvangen is op elke pc mogelijk.
Het versturen van de mails is echter een ander iets.
Gisteren lukte het perfect om vanop elke pc mails te versturen, vandaag blijkt er echter maar één pc in de mogelijkheid mail te versturen, andere 2 pc's geven een foutmelding dat het gegevensbestand niet kan geopend worden, met code 0x8004010F.
Het profiel werd gisteren correct opgeslagen, op één pc, terwijl de andere niet op stonden. Dus het profiel zou correct geladen moeten worden, op elke pc.
Ik merk dat het gegevensbestand lokaal wordt opgeslagen, ik vermoed dat bij een opslag op de dataserver er een probleem zou kunnen zijn dat er maar één pc dit bestand kan 'openen' of hanteren. Maar gezien het nu dus al lokaal staat, zou het dit niet kunnen zijn.
Gisteren had ik tevens een nieuw outlook profiel aangemaakt, om zeker te zijn dat er geen inmenging zou kunnen zijn van de vroegere exchange instellingen.
Weten jullie raad of hebben jullie advies om uit te proberen en dit euvel weg te werken?
Alvast bedankt!
Op het werk zijn we sinds kort overgestapt van een exchange-omgeving naar imap/smtp van google werking.
Korte situering:
Verschillende pc's werken met een en hetzelfde profiel.
In outlook 2010 werd de imap account ingesteld, alsook de smtp gegevens.
Mails ontvangen is op elke pc mogelijk.
Het versturen van de mails is echter een ander iets.
Gisteren lukte het perfect om vanop elke pc mails te versturen, vandaag blijkt er echter maar één pc in de mogelijkheid mail te versturen, andere 2 pc's geven een foutmelding dat het gegevensbestand niet kan geopend worden, met code 0x8004010F.
Het profiel werd gisteren correct opgeslagen, op één pc, terwijl de andere niet op stonden. Dus het profiel zou correct geladen moeten worden, op elke pc.
Ik merk dat het gegevensbestand lokaal wordt opgeslagen, ik vermoed dat bij een opslag op de dataserver er een probleem zou kunnen zijn dat er maar één pc dit bestand kan 'openen' of hanteren. Maar gezien het nu dus al lokaal staat, zou het dit niet kunnen zijn.
Gisteren had ik tevens een nieuw outlook profiel aangemaakt, om zeker te zijn dat er geen inmenging zou kunnen zijn van de vroegere exchange instellingen.
Weten jullie raad of hebben jullie advies om uit te proberen en dit euvel weg te werken?
Alvast bedankt!