Pagina 1 van 1

Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2013, 13:57
door Vaganzza
Mijn vrouw heeft op dit ogenblik bij Scarlet Mobile, met die 500 gratis sms'en per 10€ herlading/maand komt zij ruimschoots toe. Echter is Scarlet niet interessant om te surfen lijkt mij: 0,10€/MB en geen optie voor datapaketten.

Vandaar dat ik dacht om haar over te zetten naar Proximus Generation Connect. Daar Scarlet gebruik maakt van het Proximus netwerk lijkt het mij via de website niet mogelijk om haar over te zetten, of zou ik daar kunnen kiezen voor "reeds bestaande klant"?

Iemand die raad weet?

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2013, 13:58
door krisken
Scarlet staat volledig los van Belgacom/proximus.
Zij is dus een nieuwe klant

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2013, 14:07
door Vaganzza
Inderdaad, maar wat kies ik dan qua optie? Bij "ander netwerk" kan ik enkel Mobistar, Base, Telenet of Lyca kiezen...

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2013, 14:34
door krisken
Misschien is het een idee om over te stappen naar proximus via een pay and go kaart en deze dan om te zetten?

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2013, 14:38
door Vaganzza
Dat is inderdaad ook nog een optie... Bedankt, ik denk niet dat er een rechtstreekse manier is via de website. Zeker niet als je mijn "geschiedenis" met nummeroverdracht hebt meegemaakt, die klacht bij de ombudsman is ook nog bezig.

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 22 feb 2013, 15:27
door Vaganzza
Even het vervolg: in een BC shop lukte de overdracht niet (gsm nummer is niet vrij en zit al bij Proximus), ik moest naar 6000 bellen. Ok dat gedaan, na een uurtje wachten (ik vertik het dan ook om mij te laten terugbellen) een vriendelijke dame aan de lijn gekregen die na een kwartier (en vragen via de chef hoe ze dit moest doen, het is geen vraag die ze daar alle dagen krijgen ;) ), het antwoord gekregen dat GC is aangevraagd (handtekening niet nodig want is geen verandering van netwerk, enkel van provider) en dat zou binnen de 5 werkdagen in orde moeten zijn. Ik kreeg vorige vrijdag ook een Belgacom brief waar weer iets anders op vermeldt stond (AR 25 ipv AR 20) en dat moest ondertekend worden, maar na een telefoontje met 6000 bleek dat niet zo in het systeem te zitten. M.a.w. die eerste persoon heeft wat zitten zoeken en in eerste instantie iets verkeerd aangeklikt. Ik mocht dat negeren.

We zijn nu 7 werkdagen verder na de aanvraag en u kan het al raden... Dat wordt even terugbellen, wordt ongetwijfeld vervolgd.

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 26 feb 2013, 07:24
door Vaganzza
Nog steeds niet omgezet: als je om 7u 's morgens naar 6000 belt moet je niet wachten, een tip voor iedereen :banana:

In ieder geval zei men nu dat ik terug naar een BC moet gaan om via een speciale procedure de nr te laten omzetten (desnoods moeten ze bellen naar een speciale hulplijn). Dit is de laatste kans, zoniet dan wordt het MV...

Re: Van Scarlet prepaid naar Generation Connect

Geplaatst: 28 feb 2013, 08:03
door Vaganzza
Moraal van het verhaal: ik heb MV aangevraagd voor haar en als de test positief is dan schakel ikzelf ook over. Dat heeft Proximus dan mooi geregeld...