Telefoonlijn opzeggen: lagere internetsnelheid
Geplaatst: 25 jan 2013, 19:39
Ik had een abonnement met zowel internet als telefonie. Ik kreeg een verbindingssnelheid vna 25Mbps op mijn modem.
Ik heb enkele weken geleden een aanvraag ingediend om mijn telefoonlijn te laten porten naar VOIP.
Enkele dagen geleden is die porting gebeurd. Jammer genoeg was Belgacom te ijverig en hebben ze alles geannulleerd, zowel telefonie (zoals gevraagd) als internet. Ik had op voorhand met de klantendienst gebeld en gevraagd wat er zou gebeuren als ik telefonie zou opzeggen. De klantendienst had me verzekerd dat er aan mijn internet niet ging veranderen. Het internet zou zelfs niet eens wegvallen. Gelukkig heeft BGC mij heel snel terug internet kunnen geven, dezelfde avond als waarop het ook weggevallen was.
Wat blijkt nu?
Ik krijg plots nog maar een snelheid van 16,5Mbps. Reden? Ik heb nu een (fictief) ander telefoonnummer gekregen en daar konden ze die 25Mbps niet op toewijzen.
Mij klinkt dat als pure pesterij. Alles is hetzelfde:
- mijn huis staat nog steeds waar het enkele dagen geleden ook stond
- modem is dezelfde als voordien
- bekabeling is hetzelfde als voordien
- ...
Ook een upgrade van mijn lijn (van Start naar Comfort of Maxi ofzo) zou niets aan deze situatie veranderen. Ik zou altijd op 16,5Mbps blijven zitten.
Wat een service:
- internet annuleren als dat niet gevraagd is
- 35% lagere snelheid leveren als voordien
Of wilt Belgacom me duidelijk maken dat ik beter op een ander kan gaan?
Ik heb enkele weken geleden een aanvraag ingediend om mijn telefoonlijn te laten porten naar VOIP.
Enkele dagen geleden is die porting gebeurd. Jammer genoeg was Belgacom te ijverig en hebben ze alles geannulleerd, zowel telefonie (zoals gevraagd) als internet. Ik had op voorhand met de klantendienst gebeld en gevraagd wat er zou gebeuren als ik telefonie zou opzeggen. De klantendienst had me verzekerd dat er aan mijn internet niet ging veranderen. Het internet zou zelfs niet eens wegvallen. Gelukkig heeft BGC mij heel snel terug internet kunnen geven, dezelfde avond als waarop het ook weggevallen was.
Wat blijkt nu?
Ik krijg plots nog maar een snelheid van 16,5Mbps. Reden? Ik heb nu een (fictief) ander telefoonnummer gekregen en daar konden ze die 25Mbps niet op toewijzen.
Mij klinkt dat als pure pesterij. Alles is hetzelfde:
- mijn huis staat nog steeds waar het enkele dagen geleden ook stond
- modem is dezelfde als voordien
- bekabeling is hetzelfde als voordien
- ...
Ook een upgrade van mijn lijn (van Start naar Comfort of Maxi ofzo) zou niets aan deze situatie veranderen. Ik zou altijd op 16,5Mbps blijven zitten.
Wat een service:
- internet annuleren als dat niet gevraagd is
- 35% lagere snelheid leveren als voordien
Of wilt Belgacom me duidelijk maken dat ik beter op een ander kan gaan?