Pagina 1 van 1
Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 10:05
door johan d
Deze begrijp ik niet goed.
Bij een collega die zegt dat hij een proximus Zen Pay&Go tariefplan heeft (en dat ook bevestigd krijgt met #122#), wordt er toch elke maand 10€ gefaktureerd, zonder dat zijn belwaarde op is.
Dan is dit toch geen Pay&Go?
Re: taruefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 10:06
door proximusboyke
dit is pay en go automatic reload
Re: taruefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 10:09
door johan d
maar ondertussen heeft hij wel 80€ belkrediet gespaard...
kan dat afgezet worden?
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 11:07
door proximusboyke
ja maar ik weet niet of hij dan nog die 80 euro volledig zal overhouden
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 11:32
door johan d
waar kan ik vinden hoe en waar en onder welke voorwaarden?
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 12:18
door Lord Utopia
Je moet een brief versturen naar Belgacom (het formulier heet: Reversed conversion) met de vraag om de automatische herlaadbeurt stop te zetten. Het tariefplan en het belkrediet blijft behouden.
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 12:42
door proximusboyke
lord het is niet noodzakelijk dat het ganse belkrediet blijft bestaan.
Normaal gezien als er geld tussenzit van promos gaan die verloren.
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 12:53
door johan d
Wat lij vooral stoort aan dit is: Dit is toch geen Pay&Go of prepaid meer?
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 12:56
door TiTanium
Jawel maar een andere vorm, nadat uw belwaarde op is, is het dan ook echt gedaan en moet je zo herladen. Sommige mensen vinden gemakkelijker om alle maanden automatisch belwaarde te krijgen.
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 12:58
door Lord Utopia
Prepaid automatische herlaadkaart. Het is prepaid: je kaart wordt elke maand automatisch bijgeladen, maar je kan niet meer verbruiken dan wat op de kaart staat.
Re: tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 13:05
door proximusboyke
commercieel gezien is het een abonnement.
Want toen preventel nog bestond kon je geen automatic reload krijgen omdat het aanzien wordt als abo.
Neem nu je maakt vandaag schulden bij proximus je gaat naar een andere provider binnen enkele maanden kom je terug naar proximus, prepaid geen probleem
automatic reload ga je niet krijgen want wordt aanzien als abo !!
Maar toegeven het is verwarrend want zoals de klant het ziet kan je inderdaad niet meer verbruiken dan op de kaart staat en moet je opladen dus uit zijn oogpunt gezien is het prepaid
Maar de vraag was van die 80 euro.
Wel vroeger was het zo als de mensen een bo wilden eerst prepaid lopen dan paar keer opladen 150€ extra belwaarde dan overstappen naar abo en terug promo.
Maar sinds 2 tal jaar is dit afgelopen al wat je oplaad wordt verrekend op de faktuur maar de extra belwaarde prom ben je kwijt en versa.
Aangezien het uit commercieel oogpunt als abo wordt aanzien die terugkomt naar prepaid zal de belwaarde voortvloeiend uit promo ook verloren gaan.
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 13:13
door philippe_d
Jouw uitleg over preventel en zo is misschien wel juist (de provider wil het risico verminderen dat je de automatische preload niet gaat betalen). Maar dat het daarom commercieel gezien wordt als een abonnement is ver gezocht ???
Zowel technisch als contractueel blijft het een pre-paid (je kan alleen bellen tot je belkrediet op is, je betaalt geen abonnementskosten ..), en dus zeker géén abonnement!
PS
Ik had hetzelfde probleem bij mijn vrouw, het ongebruikte belkrediet was op de duur tegen de 100€. Met een eenvoudig telefoontje naar de klantendienst (6000) werd de pre-load stopgezet, zonder enig verlies van krediet.
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 13:25
door proximusboyke
als er geen krediet tussenzit komende van promos zal je natuurlijk alles kunnen opgebruiken
En eerlijk gezegd na al die jaren dienst heb ik nog nooit geweten dat een klant een schadevergoeding moet betalen bij een zuivere pay en go

Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 19:57
door Goztow
Net gekeken bij mijn vrouw: 98 €. Tijd om stop te zetten.
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 07 jan 2013, 22:07
door Tomby
Kun je niet beter via die Betaallijn de helft recupereren en de automatische top-up laten doorlopen ? Of hangt het van individuele prepay af of dat voordeliger uitkomt of niet ?
Heb net mijn schoonmoeder overgezet naar een Pay & Go waar je €15 en onbeperkt SMS krijgt per automatische top-up van €10, ook met het oog op achteraf een deel te recupereren via Betaallijn omdat ze vooral SMSt en heel weinig belt.
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 08 jan 2013, 10:32
door LPS
philippe_d schreef:Zowel technisch als contractueel blijft het een pre-paid (je kan alleen bellen tot je belkrediet op is, je betaalt geen abonnementskosten ..), en dus zeker géén abonnement!
Het zijn twee verschillende dingen:
- uw gsmnummer an sich is Pay&Go dus een herlaadkaart, en inderdaad geen abonnement of contract (zoals je al zegt)
- maar het herladen van het belkrediet zelf is wel een contract / verbintenis die je aangaat = abonnement = 'een overeenkomst aangegaan die recht geeft op ontvangst van bep. geregelde leveringen'
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 08 jan 2013, 15:36
door philippe_d
Als dat jouw definitie van contract is, dan is een manuele herlading ook een contract.
Want nadat je hebt herladen heb je ook recht tot bepaalde leveringen ...
Re: Zen Pay&Go tariefplan
Geplaatst: 08 jan 2013, 15:57
door LPS
Eén herlading is eenmalig, en niet geregeld (geregeld = volgens een vaste gewoonte; regelmatig).
Komt van Vandale btw
