Scarlet (DxADSL) factuur na bijna een jaar
Geplaatst: 31 okt 2012, 16:31
Hi,
Naar aanleiding van de overname van Full Telecom (DxADSL) door Scarlet en de brief die daarover werd gestuurd heb ik verleden jaar op 7/12/2011 een mail gestuurd dat ik niet wenste in te gaan op hun aanbod en dat ik mijn internet abo wou stopzetten. Mijn abo was betaald tot 31/12/2011 en ik heb in de mail vermeld dat de domiciliëring stopgezet werd (firma's lijken soms vergeetachtig wat betreft stoppen van facturen ontvangen). Ik kreeg een tijdje later een mail dat de opzeg ontvangen was en nog wat later een brief dat mijn abo stopte op 08/01/2012, een maand na het versturen van de opzeg zoals vermeld in de alg. voorwaarden.
So far so good maar een definitieve afrekening (1-8/1/2012) bleef uit. Zelf overschrijven zag ik niet zitten want zonder gestructureerde mededeling wordt zo'n betaling toch nooit teruggevonden.
Maandag kreeg ik dan een brief dat bij nazicht van de boekhouding bleek dat ik nog een openstaande factuur heb (correct), te betalen binnen 10 dagen.
In de bijlage factureert men een MAAND internet en 8 Euro herinneringskosten (conform de alg. voorwaarden van Scarlet, dewelke ik niet aanvaard had, doch dit ter zijde). Na contact via het telefoonnummer op de brief (er wordt opgenomen met "...... gerechtsdeurwaarders") en de uitleg dat ik niet akkoord was met de berekening werd mij gevraagd alles nog eens te mailen wat ik een half uurtje later deed met de vraag ontvangst van mijn mail te bevestiging. Sindsdien niets meer gehoord.
Blijkbaar heeft men de maand abo aangeboden aan de bank en werd de betaling geweigerd. Logisch, domiciliëring werd gestopt. Men vond het niet nodig om per brief te facturen en wacht dan bijna een jaar om via 'gerechtsdeurwaarders' te ontvangen.
Ondertussen lopen de "betalen binnen de 10 werkdagen" natuurlijk verder en heb ik geen enkel bewijs dat ik iets ondernomen heb (behalve een opname van het telefoongesprek).
Zijn er nog UBers die iets dergelijks meemaken met Scarlet?
Ter info: het telefoonnummer dat in de brief staat is noch via 1207 noch via gouden gids te vinden, rare deurwaarders als die een "unlisted nummer" hebben. Mogelijk is het gewoon een scarlet afdeling die 'indruk" wil maken? Who knows?
Naar aanleiding van de overname van Full Telecom (DxADSL) door Scarlet en de brief die daarover werd gestuurd heb ik verleden jaar op 7/12/2011 een mail gestuurd dat ik niet wenste in te gaan op hun aanbod en dat ik mijn internet abo wou stopzetten. Mijn abo was betaald tot 31/12/2011 en ik heb in de mail vermeld dat de domiciliëring stopgezet werd (firma's lijken soms vergeetachtig wat betreft stoppen van facturen ontvangen). Ik kreeg een tijdje later een mail dat de opzeg ontvangen was en nog wat later een brief dat mijn abo stopte op 08/01/2012, een maand na het versturen van de opzeg zoals vermeld in de alg. voorwaarden.
So far so good maar een definitieve afrekening (1-8/1/2012) bleef uit. Zelf overschrijven zag ik niet zitten want zonder gestructureerde mededeling wordt zo'n betaling toch nooit teruggevonden.
Maandag kreeg ik dan een brief dat bij nazicht van de boekhouding bleek dat ik nog een openstaande factuur heb (correct), te betalen binnen 10 dagen.
In de bijlage factureert men een MAAND internet en 8 Euro herinneringskosten (conform de alg. voorwaarden van Scarlet, dewelke ik niet aanvaard had, doch dit ter zijde). Na contact via het telefoonnummer op de brief (er wordt opgenomen met "...... gerechtsdeurwaarders") en de uitleg dat ik niet akkoord was met de berekening werd mij gevraagd alles nog eens te mailen wat ik een half uurtje later deed met de vraag ontvangst van mijn mail te bevestiging. Sindsdien niets meer gehoord.
Blijkbaar heeft men de maand abo aangeboden aan de bank en werd de betaling geweigerd. Logisch, domiciliëring werd gestopt. Men vond het niet nodig om per brief te facturen en wacht dan bijna een jaar om via 'gerechtsdeurwaarders' te ontvangen.
Ondertussen lopen de "betalen binnen de 10 werkdagen" natuurlijk verder en heb ik geen enkel bewijs dat ik iets ondernomen heb (behalve een opname van het telefoongesprek).
Zijn er nog UBers die iets dergelijks meemaken met Scarlet?
Ter info: het telefoonnummer dat in de brief staat is noch via 1207 noch via gouden gids te vinden, rare deurwaarders als die een "unlisted nummer" hebben. Mogelijk is het gewoon een scarlet afdeling die 'indruk" wil maken? Who knows?