Pagina 1 van 1
3cx en Weepee
Geplaatst: 13 okt 2012, 14:57
door mich
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Had graag hulp/handleiding voor het configureren van een 3cx server. (heb trial key).
mijn voip provider is weepee, jammer genoeg heeft weepee hier geen handleiding voor.
Er is echter ook niet veel te vinden op internet om dit werkend te krijgen.
heb hier een pap2t box, linksys spa942, en een stuk of 6 grandstream voip telefoons.
het enige wat een beetje wilt werken is interne comunicatie. (van extentie to extentie.)
Alvast bedankt voor alle hulp.
mvg
Mich
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 13 okt 2012, 15:47
door philippe_d
Niet veel te vinden op Internet ?
Kijk eens op:
http://www.3cx.com/blog/support
Je zal niet toekomen met één week om alle documenten te lezen die hier staan

.
Begin eens de user manual te lezen:
http://www.3cx.com/manual/3CXPhoneSystemManual11.pdf
Op bladzijde 34, onder "
Add the VoIP provider account in 3CX Phone System" staat in detail uitgelegd hoe je een WeePee VOIP account - of een WeePee trunk - kan instellen.
Success.
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 13 okt 2012, 16:08
door Tomsworld
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 14 okt 2012, 16:18
door mich
Hallo,
Alvast bedankt voor de snele reactie.
Heb nog even de trunk opnieuw geconfigureerd deze is nu in orde.
inbound & interne calls werken nu perfect.
outbound calls blijven blijkbaar een probleem geven.
mij firewall is wel correct geconfigureerd.
indien mij nog iemand hier even mee kan helpen.
alvast bedankt.
mvg
Mich
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 15:55
door mich
Hey,
status van mijn opzet.
Provisioning van cisco(linksys) spa942 is nu ook in orde dit was niet echt evident, aangezien deze niet de
http://provisioning wil opnemen.
door een link in een browser te zetten lukt dit echter wel. Optimaliseren van een aantal options moet ik nog verder uitzoeken.
Toch krijg ik nog steeds een foutmelding bij het outbound calls
Call to 0477876695@(Ln.10001@weepee) has failed. [ V4 91.208.12.133:5060 UDP target domain=unspecified mFlowKey=872 ] replied: 503 Service Unavailable; from IP:91.208.12.133:5060
Echter als ik naar de voicemail bel "1930" lukt dit wel en krijg ik de vriendelijke stem van Weepee dat mijn voicemail nog ingesteld moet worden, en dat ik een telefoon nr. nodig heb.??? raar ik heb er nog thans 2...
reacties zijn steeds welkom...
Mvg
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 16:12
door krisken
Zie je die 2 telefoonnummers gekoppeld in je WeePee configuratie panel?
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 16:17
door mich
Dag krisken,
De 2 telefoon nr. staan idd gekoppeld aan mijn account en zijn te zien op het configuratie panel.
alvast bedankt voor de snele response.
grtz
Mich.
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 17:10
door ubremoved_15739
Misschien eens even klikken op "Reset User-Agent beveiliging" in de WeePee configuratie website?
Dat staat onder het tabblad "Informatie" => "Account Informatie".
Indien je een ander toestel/softphone gebruikt gehad hebt in het verleden, zal je dit hier terugvinden bij de informatie.
Deze dien je dan eerst te resetten alvorens je huidige Useragent hier komt te staan/kan komen te staan.
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 17:36
door VOiD
mich schreef:Call to 0477876695@(Ln.10001@weepee) has failed. [ V4 91.208.12.133:5060 UDP target domain=unspecified mFlowKey=872 ] replied: 503 Service Unavailable; from IP:91.208.12.133:5060
Welk SIP domain gebruik je ? Zet als domain 'weepee.org'.
Re: 3cx en Weepee
Geplaatst: 19 okt 2012, 19:17
door mich
Hey, eternum,
Heb je raad even opgevolgd outbound calls kan ik nu ineens perfect maken.
Wat beteft de voicemail die is nog steeds niet ingesteld.
al vast bedankt voor de tip.
VOid,
Voor weepee gebruik ik "ssw3.brussels.weepee.org" als domein.
mvg
Michel,