Pagina 1 van 1
Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 19:58
door Opus
Hang ondertussen reeds 49 minuten aan de lijn van het betalende nummer van de klantendienst.
Dit omdat ik niet met mijn simkaart kan telefoneren omdat die niet meer herkend word.
Ook niet op andere telefoons.
De stem zei eerst tussen 2 en 5 minuten jawadde..........ze moeten eens leren tellen..
Hoelang ga ik nog aan de lijn moeten hangen voor ik iemand hier krijg.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:06
door Opus
WTF !!!!!!!!!!!!! neemt er eindelijk iemand op is het nen waal die goedenavond zegt en dan gewoon ophangt !!!!
Dus nu gaan we dan nog maar eens bellen
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:19
door meon
Nooit zo lang in een queue blijven hangen, je kan beter opnieuw beginnen.
Soms raak je bij zo'n IVR in en queue waar uiteindelijk geen enkele operator meer achter zit en wordt je niet terug naar de hoofdqueue gestuurd.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:20
door Opus
Mja hang er ondertussen weeral 13 minuten aan

.
Dit loopt echt de spuigaten uit.
Hoelang stel je voor om te blijven hangen telkens dan ??
Want 10 keer terugbellen kan ook veel geld kosten hoor.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:24
door meon
Je zegt betaallijn? 078 05 6000 ?
Heb je geen andere Proximus-gsm in de buurt om gratis naar 6000 te bellen?
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:26
door Opus
Neen helaas geen proximus nummer in de buurt.
Andere nummer is een mobistar nummer.
En ja die 078 is het waar ik naar aan het bellen ben.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:28
door meon
Vaste belgacom-lijn + Happy Time XL en toch nog gratis +32475 15 6000 bellen? (ik denk maar luidop)
Nuja, 's avonds is bezetting lager in de callcenters en ben je niet de enige die nu tijd heeft om te bellen... Ik kan me iets voorstellen bij oplopende wachttijden...
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:28
door Opus
Telenetlijn hier en daar kom ik op 0475 15 6000 niet binnen.
Zeggen dat het nummer niet in gebruik is.
Edit : nog altijd niemand aan de lijn
Ik ga het opgeven denk ik.
Zal morgen wel eens een keer naar hun center gaan en daar mijn ongenoegen gaan uiten.
want meer als een uur aan de lijn is wel teveel van het goede.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:38
door ik000ike
078 05 6000 is het enige denk ik ?
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:42
door meon
Opus schreef:Telenetlijn hier en daar kom ik op 0475 15 6000 niet binnen.
Raar. Als ik dat bel op m'n gsm komt er "Klantendienst" te staan en gaat de lijn wel degelijk over. Vaste lijn... Noppes.
Hoe moet je Proximus dan vanuit het buitenland bereiken? :-/ (078 kan je voor zover ik weet enkel nationaal bellen)
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 20:51
door Opus
Mja ik vind het ook raar.
Zelfs op via mobistar kom ik niet binnen bij dat gsm nummer.
Maar ik heb het opgegeven nu naar een uur en half.
Vind het toch echt niet normaal die klantendiensten.....
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 21:33
door Nick
Ik heb eens gehad dat dat bandje afspeelde en zei 'de wachtijd is nog 5 minuten, eventjes geduld'.
Ik zit daar maar te wachten en terwijl ik wacht was ik wat op de support site aan het zien; plots zie ik dat het sloot om 18u, maar ik was na 18u gaan bellen!
Ipv te zeggen dat het gesloten was zeiden ze standaard dat tekstje dat ongeveer 5min wachttijd was!!!
Die diensten zijn gewoon rampzalig, misschien keer investeren in extra volk!
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 21:58
door Opus
Klantendienst is open de klok rond.
Factuatie is maar open tot 18.00 ofzo.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 22:26
door solid-killer
onlangs ook eens aan een wachtlijn gehangen bij een niet te vernoemen operator, daar doen ze het ook wel tof.
een eerste keer na het wachtmuziekje krijg je te horen dat alle medewerkers bezet zijn.
een tweede keer krijg je te horen dat er een call back optie is toetst dat cijfer in of toetst dat cijfer in om terug in de wacht te gaan
indien u niks doet wordt er opgehangen
m.a.w. je bent dus verplicht aan het toestel te blijven om niet uit de wacht gesmeten te worden.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 22:45
door philippe_d
solid-killer schreef:een tweede keer krijg je te horen dat er een call back optie is toetst dat cijfer in of toetst dat cijfer in om terug in de wacht te gaan
Ik had het onlangs met Belgacom. Ik toetste de optie om teruggebeld te worden, daarna kon je een tijdstip kiezen (vb morgen om 9.00 uur)
Ik dacht bij mezelf: OK, morgen om 9.00 uur belt een medewerker mij op. Maar neen: om 9.00 ging de telefoon en ... ik kwam opnieuw in de queue terecht (enige verschil: in plaats van ik die belde, heeft de queue mij gebeld

)
meon schreef:(078 kan je voor zover ik weet enkel nationaal bellen)
Theoretisch is +3278 vanuit het buitenland bereikbaar.
ik000ike schreef:078 05 6000 is het enige denk ik ?
Probeer de volgende keer met 0800 22800, en toest daarna je GSM nummer in.
Als je dan een medewerker aan de telefoon krijgt, en die kan je niet helpen, vraag hem dan vriendelijk om je door te verbinden met Proximus. Waarschijnlijk kom je dan in dezelfde queue, maar aan 0800 tarief. Of met een beetje geluk kom je hoger in de queue

.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 26 sep 2012, 23:56
door iceke
Mijn ervaring is dat je best om 10/11 uur belt of 2/3 in de namiddag behalve op woensdag. negen kansen op tien heb je dan binnen de 2 minuten iemand aan de lijn.
Vandaag was het weer van moettes, vanmiddag na 20 minuten iemand aan de lijn, vanavond na 35 minuten. frustrerend, maar ik mag al blij zijn dat de zaken opgelost zijn.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 28 sep 2012, 00:04
door LPS
Los van het feit of klantendiensten onderbemand zijn of niet stel ik me de vraag of ik naar de klantendienst zou bellen om te horen dat ik naar een winkel moet gaan om de sim te laten vervangen (aangezien je reeds een soort crosstest hebt gedaan blijkbaar); of direct naar de winkel gaan en zo de callcentermiserie kan vermijden - om de sim te laten vervangen.
De meldingen hangen mss af per regio of per menu want als ik bel naar BGC/Px dan zegt het systeem nooit een voorziene maximumduur, wel een minimumduur. Ze zeggen dus nooit tussen x en y minuten bij mij, wel: minimum x minuten.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 28 sep 2012, 09:09
door Opus
Ik belde omdat ik dacht dat ze mss wel eens een optie hadden om een nieuwe simkaart op te sturen ipv dat ik (zoals gisteren) 1 uur en 14min moet staan wachten in het belgacom center aan de meir.
Ja ook daar waren ze onderbemand blijkbaar volgens de verkoper.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 28 sep 2012, 12:45
door sirWard
Oh zwijg me er van, vandaag ook een halfuur mogen wachten om dan te horen dat ze mijn nieuwe sim telefonisch niet konden activeren... Na 18 uur en in de weekends zjin alle diensten ook nog eens dicht. Waarom zitten die mensen daar nog aan de telefoon? Kantoorvulling? Ze kunnen, mogen of weten niks.

Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 07 okt 2012, 00:22
door nete
Belgacom blijft de kampioen van het vierkant uitlachen van zijn klanten.
Maar in feite hebben ze groot gelijk: waarom zouden ze investeren in een hogere bezetting van hun call - centers als de "kudde " toch klant blijft, ook al moeten ze desnoods een halve dag aan de lijn hangen.

Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 07 okt 2012, 00:50
door frodo
En Peeters en Pichal van radio 1 denken dat ze dat hebben opgelost.

Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 07 okt 2012, 09:35
door nete
Alhoewel, ze zijn niet allemaal zo hardleers, bij Telenet bv. zijn de wachttijden nu redelijk (en veel korter dan vroeger) .
Let op, voor mij is het absolute maximum 1 minuut, alles daarboven is sollen met de klant.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 07 okt 2012, 10:41
door Steven7
Als ik naar proximus moet bellen, bel ik het gratis nummer van de business-klantendienst en meld me aan als nieuwe klant. De wachttijden zijn vaak zo lang dat je dan toch naar de particuliere klantendienst doorgeschakeld wordt.
Eens ik wachtmuziek heb zet ik de luidspreker aan en ga ik door met mijn andere administratieve activiteiten.
Mijn ervaringen:
- Belgacom: was vroeger bij de beteren, de laatste weken ettelijke minuten tot een half uur
- Proximus: altijd verslechterd tot de laatste weken bijna minstens 20 minuten wachttijd en langer is geen uitzondering
- Mobistar: heb voorkeurnummer, dus zou het niet weten. Vroeger was het alleszins bijna steevast 5 minuten wachttijd en langer
- Scarlet: vroeger rampzalig, nu zou ik het niet meer weten
- EDPnet: soms heb je dadelijk iemand, soms kan het 10 minuten duren
- Telenet: meestal heb je heel snel iemand aan de lijn, al is het de afgelopen weken ook verslechterd
- Base: wachttijden van kwartier en langer. Maar erger is de interne chaos die er heerst. "Stuur maar een e-mail. Binnen de 4 dagen heb je antwoord". 4 dagen later krijg je dan als antwoord dat er een achterstand is bij het verwerken van e-mails van ongeveer 5 weken.
Ik had verwacht dat het met de nieuwe telecomwet zou verbeteren. Zolang er geen financiƫle sancties aan gekoppeld zijn, vrees ik dat die wachttijden nog wel even kunnen aanhouden.
Re: Klantendienst bedriegt klant met wachttijden.
Geplaatst: 19 mei 2014, 11:20
door tommekentom
Proximus: 078 05 6000? Alternatieven zat: 0475 15 6000, 02 719 99 01, 02 719 99 02, 02 719 99 04, 02 719 99 05, 02 719 99 10, 02 719 99 49.