Pagina 1 van 1

SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 17:23
door tommekentom
Hallo,

Ik zou graag gebruikmaken van de applicatie Dexia Mobile, waarmee ik naast de homebanking ook kan bankieren vanop mijn iPhone.
Om in te loggen in deze applicatie, moet ik van Dexia telkens via sms een code ontvangen van het nummer 9119. Echter staat dit nummer blijkbaar standaard geblokkeerd bij Proximus.

Reeds 4x heb ik de klantendienst hierover gebeld, en ze beloven mij telkens dat wanneer ik na een halfuurtje mijn gsm even uit en daarna terug aanzet, dat ik deze smsen kan ontvangen, maar dit blijkt telkens niet zo te zijn.

Wat kan ik nu nog doen om deze smsen toch nog te kunnen ontvangen wanneer de klantendienst dit gewoon niet oplost?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 17:27
door krisken
Bizar : ik gebruik deze app ook (Op Android 2.3.4 gebruikt en nu op ICS) en deze werkt prima.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 17:57
door ik000ike
ik gebruik deze app ook op mijn SGS2 en krijg telkens binnen de 3 seconden mijn sms.
denk dat het probleem eerder bij je iphone ligt.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 18:33
door tommekentom
hoezo bij mijn iphone? alle andere smsen komen wel normaal aan hoor

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 20:07
door ik000ike
we hebben reeds met 2 gereageert op je post dat we geen problemen hebben , we gebruiken ook proximus.
ik denk niet dat proximus selectief te werk gaat en van de ene wel smssen doorlaat en van de andere niet :?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 20:14
door Splitter
let the google <=> apple wars begin! ;)

ot: even kijken of je niet toevallig het nummer hebt geblacklist?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 26 sep 2012, 20:36
door meon
Heb je een corporate-gsm-nummer?
Die dingen worden vaak geblokkeerd op fleet-niveau, en daar kan jij zelf (en klantendienst) niets aan veranderen.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 00:11
door SvenV
Kan het geval zijn dat meon hierboven beschrijft, is ook mogelijk voor particulieren.

Er bestaan momenteel 3 soorten van content blocking bij Proximus:
- adult
- premium (allerlei belspellen, chatdiensten, ...) - deze sms valt hoogst waarschijnlijk ook onder deze categorie
- payment (de lijn ticketting, Mobile Parking, Ping Ping)

Deze laatste is eerder dit jaar geintroduceerd om "corporate" gsm's toch toe te laten op deze diensten zonder de premium categorie toe te laten.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 10:14
door tommekentom
Splitter schreef:let the google <=> apple wars begin! ;)

ot: even kijken of je niet toevallig het nummer hebt geblacklist?
ik zou niet weten hoe je dit moet doen op een iphone?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 10:15
door tommekentom
meon schreef:Heb je een corporate-gsm-nummer?
Die dingen worden vaak geblokkeerd op fleet-niveau, en daar kan jij zelf (en klantendienst) niets aan veranderen.
neen, zoals in mijn handtekening hier op het forum staat heb ik een generation connect

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 11:40
door SvenV
Zoals gemeld in PB, maar wel interessant voor deze thread:

Op het eerste zicht zijn alle services (premium/payment/adult) toegelaten.

Echter is zijn Proximus M-PAY profiel pas deze morgen toegevoegd.

Tom, kan jij eens testen of het nu wel werkt ?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 11:48
door tommekentom
Neen SvenV, het werkt nog steeds niet!

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 12:35
door ik000ike
herstart eens je iphone , mss dat het dan wel lukt ?

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 12:56
door tommekentom
voor de 10de keer herstart en lukt nog steeds niet hoor

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 27 sep 2012, 15:42
door ik000ike
met de Iphone 6 zal het mss wel lukken :P

sorry , kon het niet laten :evil:

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 03 okt 2012, 00:40
door tommekentom
Hahaha da's een goeie ;-)
Helaas lukt het nog steeds niet

[Afbeelding Post made via mobile device ]

SMS van 9119

Geplaatst: 03 okt 2012, 10:40
door MClaeys
Testen of het werkelijk aan de iPhone ligt (twijfelachtig, maar je weet maar nooit) kan eenvoudig door de simkaart even in een ander toestel te steken.
Ik moest vroeger eens een bericht ontvangen van Fortis, het lag toen aan de bank en niet aan Proximus dat het bericht niet toekwam. Misschien ook die weg eens volgen.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 03 okt 2012, 14:42
door tommekentom
Die test deed ik vroeger ook vooraleer de kd te contacteren maar een Microsim past natuurlijk niet in een ander toestel e.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

SMS van 9119

Geplaatst: 03 okt 2012, 14:53
door MClaeys
Met een (al dan niet zelf gemaakt) adaptertje wel, zo doe ik het belkrediet bvb op van de microsim in mijn iPad.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 05 okt 2012, 10:59
door redcap
Ik had hetzelfde voor met PC banking van BNP paribas fortis, na een portering van Mobistar naar Proximus.
Proximus bevestigde mij dat niets geblokeerd was. Dan maar naar de helpdesk van PC banking gebeld.
Ik moest "START" smssen naar een nummer van 4 cijfers (weet niet meer welk), en toen werkte het weer.
Bel best eens naar Dexia.

Re: SMS van 9119

Geplaatst: 23 okt 2012, 00:51
door tommekentom
Er mag een slotje op dit topic. We zijn verandert van provider en het probleem doet zich niet meer voor.