Pagina 1 van 1
Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 09:22
door kippewit
Sinds een week of twee zijn sommige websites plots niet meer bereikbaar. Ik heb helemaal niet aan mijn instellingen veranderd, en het is zowel op computers die met de kabel zijn aangesloten, als met de laptop.
Het gaat dus bvb om bol.com. Opent helemaal niet. Ook als ik probeer te pingen gebeurt er niks, 100% packet loss.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
(Mijn provider is Scarlet, daarom post ik het in dit forum)
Ter info:
Code: Selecteer alles
[b]ping bol.com[/b]
Pinging www.bol.com [91.195.0.154] with 64 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for www.bol.com
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Code: Selecteer alles
[b]Traceroute bol.com[/b]
Tracing route to www.bol.com [91.195.0.154] over a maximum of 20 hops
1 17ms 18ms 17ms 83.134.99.1
2 31ms 20ms 30ms 91.183.241.186
3 * * 20ms 91.183.246.107
4 21ms 20ms 21ms 212.3.234.129
5 21ms 21ms 21ms 4.69.148.177
6 23ms 23ms 23ms 4.69.148.174
7 24ms 24ms 24ms 4.69.153.198
8 24ms 23ms 23ms 4.69.162.138
9 25ms 25ms 24ms 212.72.41.82
10 26ms 26ms 25ms 95.142.97.158
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
Trace complete.
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 09:47
door raf1
Als
http://91.195.0.139/ bereikbaar is, dan is het een DNS-probleem.
Probeer dan eens met
https://developers.google.com/speed/public-dns/
Als bovenstaand IP-adres via Scarlet niet bereikbaar is, dan zou ik toch even kijken of dit via een andere verbinding wel lukt.
EDIT: ik zie nu wel dat bol.com ping-requests gewoon negeert. Dus bij een ping altijd 100% pakketverlies, maar via http wel bereikbaar.
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 09:58
door kippewit
Nee, IP-adres is ook niet bereikbaar. (En Google Public DNS had ik al eens geprobeerd.)
Hier nog eens een traceroute vanaf de compuer, niet vanaf de router (zoals in de vorige post):
Code: Selecteer alles
traceroute is gestart…
traceroute to bol.com (91.195.0.139), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 4.753 ms 2.045 ms 1.308 ms
2 ip-83-134-99-1.dsl.scarlet.be (83.134.99.1) 19.855 ms 21.605 ms 22.570 ms
3 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.241.186) 21.998 ms 29.239 ms 21.462 ms
4 * * *
5 ae53.bar2.brussels1.level3.net (212.3.234.129) 23.742 ms 86.460 ms 21.955 ms
6 ae-0-11.bar1.brussels1.level3.net (4.69.148.177) 22.097 ms 22.267 ms 21.786 ms
7 ae-6-6.ebr1.amsterdam1.level3.net (4.69.148.174) 25.181 ms 24.519 ms 26.858 ms
8 ae-58-113.csw1.amsterdam1.level3.net (4.69.153.194) 31.917 ms 25.468 ms 25.046 ms
9 4.69.162.130 (4.69.162.130) 24.490 ms 24.774 ms 25.539 ms
10 atom86-gw-ipv4.level3.net (212.72.41.82) 26.428 ms 27.125 ms 26.852 ms
11 a3981.bol.com.atom86.net (95.142.97.158) 27.537 ms 27.622 ms 27.129 ms
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * *
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 10:02
door raf1
Testen met een andere verbinding is de boodschap.
Ik surf ook met Scarlet(regio Gent) en bol.com is bereikbaar. Misschien is dan een regionaal routeringsprobleem en zal je de technische dienst van Scarlet op de hoogte moeten brengen.
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 10:07
door kippewit
Bedoel je checken met deze laptop op een andere verbinding (eender waar), of een andere verbinding thuis? Want ik heb uiteraard maar 1 insternetaansluiting.
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 10:25
door raf1
Zelfde laptop op een andere internetverbinding testen eender waar: draadloos netwerk in de buurt, hotspot, mobiel internet van gsm,...
Zo sluit je uit dat de fout aan je laptop of router ligt.
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 10:53
door Funfile
Ook hier : Bol website gewoon bereikbaar. Ook met andere websites nog geen probleem gemerkt.
Ik surf op een Scarlet ADSL1-verbinding. Regio Kinrooi (Limburg).
DNS in gebruik (van Scarlet zelf) :
Primary 193.121.171.135
Secundary 193.74.208.135
Er bestaan nog 2 andere Scarlet DNS - adressen :
193.74.208.65
194.119.228.67
Bron :
http://home.scarlet.be/~breakz/informatica/scarlet.htm
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 19 aug 2012, 11:28
door kippewit
De mobiele versie (m.bol.com) werkt wel:
Code: Selecteer alles
traceroute to bol.themobilecompany.com (212.204.244.212), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 1.289 ms 0.795 ms 2.031 ms
2 ip-83-134-99-1.dsl.scarlet.be (83.134.99.1) 18.858 ms 19.938 ms 19.069 ms
3 186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.241.186) 21.922 ms 65.984 ms 21.906 ms
4 ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be (91.183.246.107) 27.647 ms 22.688 ms *
5 bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be (80.84.20.206) 24.863 ms
bru-11-r6-t9-4.car.belbone.be (80.84.20.18) 21.389 ms
bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be (80.84.20.206) 21.805 ms
6 94.102.162.123 (94.102.162.123) 21.656 ms 21.671 ms 25.389 ms
7 te-4-3.nl-ams3-bb-r1.widexs.net (195.69.145.118) 27.113 ms 26.284 ms 26.132 ms
8 te-1-1-913.nl-ams1-cr2.widexs.net (212.204.248.105) 36.257 ms 33.710 ms 26.515 ms
9 v911.nl-ams1-cr1.widexs.net (212.204.248.213) 35.640 ms 26.174 ms 26.187 ms
Maar pingen geeft ook daar 100% packet loss
Code: Selecteer alles
PING bol.themobilecompany.com (212.204.244.212): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
Request timeout for icmp_seq 8
--- bol.themobilecompany.com ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
Re: Sommige sites niet bereikbaar
Geplaatst: 20 aug 2012, 16:11
door kippewit
Met dezelfde laptop op een andere verbinding is er geen enkel probleem. Na een reset van de modem en router blijven dezelfde problemen.
Gemaild en gebeld naar Scarlet en Bol.com. Bij Scarlet blijven ze erbij dat het een probleem op mijn computer is, bij Bol.com komen ze niet verder dan "probeert u het over een uurtje nog eens". Tja...