Pagina 1 van 1

Geen uitgaande/externe telefoons

Geplaatst: 06 aug 2012, 15:05
door brononius
Sinds enkele weken werkte mijn IPT niet meer. Ik gebruik linuxMCE waar er asterisk in verweven zit. Bij mijn vorige installatie werden de telefoongesprekken afgebroken na een 20-tal seconden. Bij WeePee (SIP provider) kon me niks verdacht vast stellen.

Nu heb ik een nieuwe installatie geïnstalleerd van mijn LinuxMCE server. Doch nu heb ik een ander probleem.
  • Inkomende telefoongesprekken werken perfect
  • Uitgaande telefoongesprekken werken niet (All lines are busy)
  • Speciale WeePee nummers (bv 1950) werken dan weer wel?
Dus op het eerste zicht zou ik zeggen dat mijn uitgaande verkeer toekomt bij de provider. Want ik kan bij hen de status opvragen van mijn facturatie ed. Zo dit gebeurt via hetzelfde pad.
Doch dat deze niet verder gerouteerd wordt naar de buitenwereld.

Enig idee wat ik kan doen/testen?

ps daar asterisk verweven zit in de domoticaserver, kan ik niet veel zaken beheren. De admin pagina van asterisk heb ik bv niet. :oops:

Re: Geen uitgaande/externe telefoons

Geplaatst: 06 aug 2012, 19:35
door philippe_d
Dit is een veiligheidsmaatregel van WeePee.
WeePee heeft gezien dat jouw SIP device gewijzigd is, en blokkeert uitgaande gesprekken.

Je moet in de WeePee Klantentool een "userAgent" reset doen.

Re: Geen uitgaande/externe telefoons

Geplaatst: 07 aug 2012, 07:31
door brononius
Waarom heb ik hier uren en uren achter zitten zoeken? :oops:


Werkt, thanks!!!

Re: Geen uitgaande/externe telefoons

Geplaatst: 07 aug 2012, 10:28
door philippe_d
Omdat je niet goed zoekt, want dat is hier op het Forum al vele malen gezegd :-D.
In ieder geval blij dat we konden helpen ...