Pagina 1 van 1

Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf:85€

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:19
door tomw
Bij deze wil ik graag andere mensen waarschuwen. Een tijdje geleden heeft een bliksem een eind verderop ingeslagen, waardoor ons internet/tv niet meer werkte.
Bij de helpdesk melden ze dat er een technieker gratis zou langskomen, ik heb zelfs nog eens bevestiging gevraagd van het woord gratis: "Dat is altijd zo meneer".

Nu hebben we deze week factuur in de bus gekregen: forfaitair bedrag van 85€ wordt aangerekend! Terguggebeld naar de helpdesk waar ze mij vriendelijk melden dat bliksemschade waarbij de modem vervangen moet worden steeds op rekening van de klant is. Terwijl ze het vooraf dus weldegelijk omgekeerd zeggen! :bang:
Reden: omdat Belgacom er zogezegd niets kan aan doen dat de bliksem inslaat. Kan de klant er dan wel iets aan doen misschien? Zijn er defecten waar belgacom wel voor iets tussen zit? :? Maar dan nog kunnen ze het vooraf melden dat het betalend is..

Dus weze gewaarschuwd: ga uw modem steeds vooraf gratis inruilen bij een belgacom verkooppunt, voordat u een technieker laat langskomen. Want u weet nooit wat ze u gaan aanrekenen. De technieker heeft ook niets vermeld, we hebben niets moeten tekenen. In het vervolg misschien ook niet meer melden wat het defect veroorzaakt heeft...

Voor nieuwe klanten zou ik belgacom ook zeker afraden. Hun techniekers werken bijzonder hard en zeer goed, maar door de klantendienst wordt je meer dan eens in't zak gezet.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:34
door xenne
bedankt, maar ik zou dit nooit betalen, de reden: er moest helemaal geen technieker aan te pas konen, ze hadden je een ticket moeten gevenv waarmee je andere kon halen in bgc center. Indien geen gehoor zou ik eva eens contacteren

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:39
door a3ke
Alle schade ter oorzake van externe factoren (bliksem ed dus ) zijn altijd betalende , deze worden gedekt door je brandverzekering namenlijk en hierbij treftr Belgacom geen schuld dus (Telenet desbetreffede zelfde pot nat hoor ; laat staan electromerken , eens ze zien of merken bliksemschade , rekening ---> zelfs al is het binnen garantie)

Wel moet dit eerst altijd wel vastgesteld door de technieker zelf , stel dat de fout toch bij hen zat ---> gratis

Logisch toch ? jazeker !

Maar als het jezelf overkomt is het natuurlijk minder leuk te ervaren

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:41
door tomw
Ja ik ga akkoord. In feite staat het ook zo in de voorwaarden. Maar ze moeten dan vooraf ook niet zeggen het zeker een gratis herstelling gaat zijn..
De persoon die ik daarnet aan de lijn had kon plots ook niet meer zien wie mij dat beloofd had. Die entry is plots spoorloos verdwenen..

Probeer nu twee maand later nog maar eens naar de verzekering te gaan met het verhaal van een blikseminslag toen. Als ik dit eerder had geweten kon ik dat direct in orde gebracht hebben..

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:44
door a3ke
Dat kennen we , dermee dat ik hun truckjes nu ook toepas : "Dit gesprek kan opgenomen worden" :p

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:48
door tomw
xenne schreef:bedankt, maar ik zou dit nooit betalen, de reden: er moest helemaal geen technieker aan te pas konen, ze hadden je een ticket moeten gevenv waarmee je andere kon halen in bgc center. Indien geen gehoor zou ik eva eens contacteren

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gaat niet meer lukken: domiciliering.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:49
door jackho
Je hebt gelijk xenne betreffendde de technieker,
maar hoe zit het dan met schade aan hun apparatuur ten gevolge van blikseminslag,
moet die dan niet gedragen worden door de brandverzekering ?
Of anders gesteld blijf je dan niet zelf verantwoordelijk voor schade aangebracht aan gehuurde apparatuur? (defect is natuurlijk wat anders)

mvg

oeps :oops: blijkbaar heb ik een paar posts gemist waar het antwoord op mijn vraag al staat;

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 10:52
door Tim H.
een beetje OT : maar kan je de belgacom digicorder zo maar omwisselen ? of moet deze echt stuk zijn...

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 11:00
door a3ke
Neen Tim H , je dient eerst een ticket te laten maken om te melden dat je een defect hebt of problemen

Zonder ticket kan je niet , of toch niet gewapend met argumenten naar de BGC winkel

Blijkt achteraf (of ter plaatse;de laatste tijd meer en meer zie ik) dat er niets mis mee is kan je terug beschikken

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 12:47
door Studenteninternet
Ik zou gewoon nu mijn verhaal doen bij de brandverzekering. Waarom zouden ze daar 2 maand na datum niet meer in tussenkomen?
Leg gewoon de situatie uit en zie wat ze vertellen. Niks te verliezen toch?

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 13:15
door MarkDM
Bij een normale brandverzekering is de franchise momenteel 238 €. Dat gaat dus niets helpen voor een bedrag van 85 €.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 13:23
door Mathy
Heb je al een dossier ingediend bij de verzekering? Indien ja, vraag dat ze dat er nog bijsteken. Indien nee, open een dossier. Als geen van beide kan zou ik eens gaan verzekering-shoppen 8)

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 13:27
door jan28
heb je voor de modem/decoder moeten betalen of voor de tussenkomst van de technieker? Want als je voor het eerste moet betalen had de helpdesk wel gelijk he.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 13:54
door tomw
Probleem is nu toch door belgacom opgelost. :beerchug:
Belgacom is nu blijkbaar toch van mening dat technieker nooit had moeten langskomen, en dat we de kans moesten krijgen om zelf de modem te ruilen.
Topic mag gesloten worden.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 14:41
door xenne
Logisch... Dank voor de melding

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 15:27
door a3ke
Logisch ? Maar allez :p

Als gi diesel in u gloednieuw benzineautoke kapt en ge rijd er brokken aan gaat u garage u nogal zien afkomen dat ze dat gratis zouden moeten herstellen :D

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 15:41
door depeje
Met het verschil dat die auto van u is, en die modem van BGC.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 16:42
door tomw
a3ke schreef:Logisch ? Maar allez :p

Als gi diesel in u gloednieuw benzineautoke kapt en ge rijd er brokken aan gaat u garage u nogal zien afkomen dat ze dat gratis zouden moeten herstellen :D
Die garagist gaat ook niet vooraf zeggen dat ie die auto gratis gaat herstellen, en achteraf toch factuur sturen.
Trouwens als je diesel tankt ipv benzine kan je daar zelf iets aan doen, in dit geval kon niemand er iets aan doen.
De vergelijking gaat dus niet echt op...

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 17:04
door krisken
Tja als je alle apparaten in het stopcontact (en telefoonlijn, coax, ...) laat zitten gedurende een onweer, dan weet je dat er een kans bestaat dat die toestellen sneuvelen hé...

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 18:21
door TiTanium
Het komt er op neer dat de mensen van de helpdesk niet op voorhand mogen zeggen dat het gratis is. Als het door een blikseminslag is dan draait de gebruiker er voor op. Bij men ouders ook voorgehad, gebeld en gezegd dat de modem raar deed, gewoon omgewisseld zonder kosten (anders ook kosten) ;)
Ik neem voortaan (dankzij de mogelijkheden van een smartphone) altijd men gesprek op. Krijgen van mij eveneens de melding dat ik het gesprek opneem om eventuele vergissingen of zever achteraf recht te kunnen zetten. Ik moet zeggen dat ze dan opvallend veel moeite doen om u te helpen en u niets proberen aan te smeren :) Als ze dan al op voorhand "gratis" hadden gezegd pak ik hun daar ook op terug. De ene juiste melding is: Als het aan u ligt draagt u de kosten en ligt het aan ons draaien wij voor de kosten op. (Deze melding geven we ook als we liften moeten gaan depaneren). Enige juiste melding in mijn ogen.

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 24 jul 2012, 19:16
door a3ke
tomw schreef: De vergelijking gaat dus niet echt op...
Vind/vond geen beter vergelijking dus snap de kritiek wel

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 25 jul 2012, 11:40
door Proximus
Beste tomw,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan zal ik uw dossier eens bekijken en u een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 26 jul 2012, 08:11
door heist_175
Zoals eerder al gezegd: uw brandverzekering aanspreken.
Daar is normaal wel een franchise, maar er zijn ook polissen met een Engelse (?) franchise: als het bedrag boven de franchise uitkomt, betaal je geen franchise. In dat geval komt het erop aan genoeg schade te hebben :).

In het geval van elektro: dat wordt wel degelijk gewoon hersteld of omgeruild. Je moet natuurlijk niet zeggen dat het om bliksemschade zou kunnen gaan. Je gaat naar de winkel en zegt: plots deed ie niets meer. Je krijgt, in een deftige winkel, meteen een vervanging.

Op kot in Leuven hadden we belachelijke slechte elektriciteit, nog niet geaard enzo :). Een paar keer iets voor gehad, altijd gewoon omgeruild bij de winkel zelf.

Al blijft het niet mooi van BGC dat ze zeggen dat het gratis zal zijn en achteraf met de rekening komen...

Re: Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf

Geplaatst: 26 jul 2012, 10:22
door jan28
heist_175 schreef:In het geval van elektro: dat wordt wel degelijk gewoon hersteld of omgeruild. Je moet natuurlijk niet zeggen dat het om bliksemschade zou kunnen gaan. Je gaat naar de winkel en zegt: plots deed ie niets meer. Je krijgt, in een deftige winkel, meteen een vervanging.

Op kot in Leuven hadden we belachelijke slechte elektriciteit, nog niet geaard enzo :). Een paar keer iets voor gehad, altijd gewoon omgeruild bij de winkel zelf.
ah, dat is dus de mentaliteit, uw eigen stommiteit (slechte electriciteit, bliksem, ....) met leugens afwentelen op de handelaar. Denk je dat een handelaar geen kosten heeft bij het behandelen van garantie/retour gevallen?