FritzBox 7390 en Belgacom vaste lijn probleem
Geplaatst: 12 jul 2012, 11:36
Hallo,
Ik heb reeds lange tijd een fritzbox 7390 (internationale versie) aangesloten op een Belgacom Classic line en heb Dommel speedconnect (VDSL). Dit heeft altijd perfect gewerkt. Sinds anderhalve week komt mijn vaste telefoonlijn niet meer door. Ik heb het Y-kabelje van de fritzbox uitgemeten en deze is niet onderbroken. Als ik het fritzbox telefoonkabeltje verwijder en ik plaats daar een telefoontoestel werkt dit wel, dus telefoonlijn is in orde. Ik had een tijdje geleden een firmware upgrade gedaan naar de laatste versie, nu weet ik niet of ik sinds de upgrade nog vaste telefoons heb ontvangen. Ik heb nu terug een downgrade gedaan, zonder succes, daarna heb de recoverytool van fritzbox geprobeerd (terug naar de laatste firmware) maar ook zonder succes. Via Voip kan ik wel bellen en gebeld worden, dus de aansluiting van het telefoontoestel op de fritzbox is ook in orde. Ook internet werkt zonder problemen. Het is alsof mijn vaste lijn niet gedetecteerd wordt door de fritzbox. De dienst na verkoop waar ik het toestel heb gekocht verloopt jammer genoeg niet zo vlot. Als iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen, alle hulp is welkom.
Mvg
Ik heb reeds lange tijd een fritzbox 7390 (internationale versie) aangesloten op een Belgacom Classic line en heb Dommel speedconnect (VDSL). Dit heeft altijd perfect gewerkt. Sinds anderhalve week komt mijn vaste telefoonlijn niet meer door. Ik heb het Y-kabelje van de fritzbox uitgemeten en deze is niet onderbroken. Als ik het fritzbox telefoonkabeltje verwijder en ik plaats daar een telefoontoestel werkt dit wel, dus telefoonlijn is in orde. Ik had een tijdje geleden een firmware upgrade gedaan naar de laatste versie, nu weet ik niet of ik sinds de upgrade nog vaste telefoons heb ontvangen. Ik heb nu terug een downgrade gedaan, zonder succes, daarna heb de recoverytool van fritzbox geprobeerd (terug naar de laatste firmware) maar ook zonder succes. Via Voip kan ik wel bellen en gebeld worden, dus de aansluiting van het telefoontoestel op de fritzbox is ook in orde. Ook internet werkt zonder problemen. Het is alsof mijn vaste lijn niet gedetecteerd wordt door de fritzbox. De dienst na verkoop waar ik het toestel heb gekocht verloopt jammer genoeg niet zo vlot. Als iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen, alle hulp is welkom.
Mvg