Pagina 1 van 1
reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 09 jul 2012, 11:22
door fryelectro
4 jaar geleden bestelde ik voor een klant een office access met 'fixed' IP om tot de constatatie te komen dat wat altijd al ging bij de concurrentie, bij Telenet niet mogelijk was. Namelijk, de reverse DNS van je fixed IP te laten instellen naar believen. Voorbeeldtoepassing is een mailserver waarvan corresponderende servers een PTR lookup doen van je IP adres om te zien of dit matched met de fqdn van de mailserver (ehlo). Bij Telenet was dat toen niet mogelijk en de workaround was volgens hen om smtp.telenet.be in te stellen als mailrelay in je mailserver.
Weet iemand of dit ondertussen wel kan?
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 09 jul 2012, 11:31
door krisken
Wel eerst voor zorgen dat de combinatie ip-hostname al ingesteld is in je DNS voor je de rDNS aanvraagt hé. Maar ja, dit kan reeds perfect. Een vriend van mij heeft een Corporate Fibernet thuis (
http://splinter.telenet-ops.be/business ... e-fibernet) zodat hij 10mbit upload kan krijgen (vdsl heeft enkel 2/20 oplossingen aldaar, en edpnet had nog geen 10/16 mbit profiel).
Als ik een traceroute doe naar zijn servers, zie ik daar toch mx01.dcin.be staan met ipadres 84.199.115.82 ipv blablabla.access.telenet.be

Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 09 jul 2012, 11:40
door fryelectro
thanks Krisken voor bevestiging, ik belde daarstraks naar de business helpdesk en ik denk dat die niet direct wist wat reverse dns was. Maar goed, dan probeer ik het eens via een ticket.
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 09 jul 2012, 12:47
door Sinna
Even contact nemen met Telenet en zij doen het nodige.
Heb dit laatst gedaan om van die vervelende SpamRATS Dyna lijst af te geraken.
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 10 jul 2012, 18:38
door StarWing
^^ with stupid, dit kan ondertussen perfect, zelf een tijd geleden gedaan voor onze mailserver opt werk.
Wel zien dat ge de goeie dienst hebt en goed uitleggen wat ge wilt en op welk IP.
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 10 jul 2012, 18:44
door fryelectro
Ticket ingevuld via Telenet for Business website:
Beste
UW aanvraag werd doorgegeven aan de juiste dienst.
Mvg
xxxxx
Advisor Business Support
Telenet for Business
T. +32 15 33 22 66 F. +32 15 33 22 77
[email protected]
Liersesteenweg 4, B-2800 Mechelen
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 16 jul 2012, 18:06
door fryelectro
StarWing schreef:Wel zien dat ge de goeie dienst hebt en goed uitleggen wat ge wilt en op welk IP.
Enig idee welke dienst je hiervoor gebruikt hebt want ondertussen nog steeds geen antwoord en geen rDNS...
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 16 jul 2012, 18:22
door StarWing
[email protected]
Naar dit email adres heb ik mijn aanvraag gestuurd ongeveer een jaar geleden.
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 16 jul 2012, 19:09
door fryelectro
Ok thanks, zal mijn mail dan maar zelf ff forwarden..
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 17 jul 2012, 11:59
door fryelectro
Starwing: nog eens bedankt voor de tip, vandaag al direct reply dat het in orde is. Blijkbaar gaat het idd sneller om zelf een dienst aan te schrijven ipv Telenet iets intern te laten doorsturen...
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 09 maa 2018, 19:27
door datakiller
Reactie op een oude post, maar weet iemand toevallig of dit nog mogelijk is voor static IP's?
Ik vroeg het aan Telenet twitter en die hadden er geen idee van en wouden me laten opbellen door de business dienst (015332266).
Ik heb het gevoel dat ze mij dan naar overal gaan doorsturen, dus heeft iemand hier een idee van?
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 10 maa 2018, 00:41
door fryelectro
Een jaar geleden nog met succes laten uitvoeren. Uiteraard via business helpdesk/ technische dienst.
Re: reverse DNS op static IP business producten
Geplaatst: 10 maa 2018, 00:46
door datakiller
fryelectro schreef:Uiteraard via business helpdesk/ technische dienst.
Welke heb je hiervoor gebruikt?