Onlangs heb ik thuis een stroomstoring gehad van meer dan een half uur. Het probleem lag niet aan de huisinstallatie maar bij de elek. leverancier.
Toen de elektriciteit weer opkwam wou men homeserver niet meer aangaan, gaf totaal geen teken meer via leds of geluiden. Ik vermoed/hoop de voeding.
Ik vraag me af of deze schade, waarschijnlijk veroorzaakt door piekspanning, vergoed zal worden.
Iemand ervaring met het claimen van een schadevergoeding bij een stroomstoring?
Defecte apparatuur na stroomstoring
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Je zal al sterk in je schoenen moeten staan om te bewijzen dat er een piekspanning was. Als enkel je server defect is, dan denk ik niet dat je dit op de maatschappij kan verhalen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb dat in m'n verzekering zitten... informeer daar eens.joriz schreef:Ik vraag me af of deze schade, waarschijnlijk veroorzaakt door piekspanning, vergoed zal worden.
Het hoeft trouwens geen "piek" te zijn... zoiets kan ook komen van een te lage spanning.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het beste wat je kan doen is rondvragen bij de buren of zij ook defecte apparatuur hadden die dag. Indien dit het geval vervolgens een klacht indienen bij je netbeheerder.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
brandverzekring ja, maar er is wel een vrijstelling van meestal enkele 100den euro's....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be