Proximus facturen blijven komen na overschakeling
Geplaatst: 02 jul 2012, 11:55
Een goede middag allen.
Half oktober 2011 ben ik overgeschakeld naar Mobile Vikings en heb ik Proximus vaarwel geboden. Volgens MV moest ik geen verdere acties ondernemen bij Proximus, alles ging automatisch worden overgezet en afgesloten worden. Het enige waar ik rekening moest mee houden was een boete bij het beëindigen van mijn contract.
December was ik al 100% volledig overgeschakeld, echter kreeg ik in januari nog een factuur van Proximus van 25 EUR "Reactivatiekost". Fine by me, ik nam aan dat het hier over de boete ging, dus heb ik deze maar betaald in de hoop dat dat het laatste was.
Februari, maart, april, mei, juni, allen gingen voorbij gepaard met de maandelijkse 25 EUR "reactivatiekost". Ik maakte al een aantal maand geen gebruik van de diensten van Proximus, dus deze heb ik dan ook niet betaald.
Na het dreigement dat mijn telefoonnummer afgesloten ging worden kon ik niks anders denken dan "good riddance", eindelijk er van af, sluit maar af, kreeg ik vorige week nog een mooie aanmaning met nog meer mooie dreigementen ivm gerechtelijke stappen. En dat allemaal voor iets wat ik niet meer gebruik sinds 7 maand hiervoor!
Ondertussen heb ik een brief terug gestuurd naar dat dreigbureautje die Proximus heeft ingezet met de melding dat ik daar al maanden geen klant meer ben, gepaard met de bijlages die aantonen dat ik geen stappen moest ondernemen bij het overschakelen naar de nieuwe provider.
Ook heb ik contact opgenomen met Mobile Vikings om te vragen in hoeverre de overschakeling gebeurd was indertijd.
Wat zijn die reactivatiekosten precies? Ben ik hier effectief verplicht nog meer mijn portemonnee leeg te maken voor Proximus terwijl dat de reden was dat ik daar ben weg gegaan?
Merci!
Half oktober 2011 ben ik overgeschakeld naar Mobile Vikings en heb ik Proximus vaarwel geboden. Volgens MV moest ik geen verdere acties ondernemen bij Proximus, alles ging automatisch worden overgezet en afgesloten worden. Het enige waar ik rekening moest mee houden was een boete bij het beëindigen van mijn contract.
December was ik al 100% volledig overgeschakeld, echter kreeg ik in januari nog een factuur van Proximus van 25 EUR "Reactivatiekost". Fine by me, ik nam aan dat het hier over de boete ging, dus heb ik deze maar betaald in de hoop dat dat het laatste was.
Februari, maart, april, mei, juni, allen gingen voorbij gepaard met de maandelijkse 25 EUR "reactivatiekost". Ik maakte al een aantal maand geen gebruik van de diensten van Proximus, dus deze heb ik dan ook niet betaald.
Na het dreigement dat mijn telefoonnummer afgesloten ging worden kon ik niks anders denken dan "good riddance", eindelijk er van af, sluit maar af, kreeg ik vorige week nog een mooie aanmaning met nog meer mooie dreigementen ivm gerechtelijke stappen. En dat allemaal voor iets wat ik niet meer gebruik sinds 7 maand hiervoor!
Ondertussen heb ik een brief terug gestuurd naar dat dreigbureautje die Proximus heeft ingezet met de melding dat ik daar al maanden geen klant meer ben, gepaard met de bijlages die aantonen dat ik geen stappen moest ondernemen bij het overschakelen naar de nieuwe provider.
Ook heb ik contact opgenomen met Mobile Vikings om te vragen in hoeverre de overschakeling gebeurd was indertijd.
Wat zijn die reactivatiekosten precies? Ben ik hier effectief verplicht nog meer mijn portemonnee leeg te maken voor Proximus terwijl dat de reden was dat ik daar ben weg gegaan?
Merci!