AnD schreef: 06 jun 2024, 15:11
Kan die ook werken als het regent?
ze zeggen enkel te gebruiken in droog weer, hoewel je ook wel reviews kan vinden die zeggen dat het ook werkt tijdens regenweer.
ik neem het zekere voor het onzekere en laat hem dus enkel bij droog weer werken, en ik merk dat hij beter kan werken naar de avond toe dan in het midden van de dag.
je merkt dat hij optical gebruikt, via opencv als ik me niet vergis, om het gras te herkennen: indien er een te groot kleurverschil is tussen "groen" en "niet groen" dan gaat hij wel rondrijden, maar niet maaien: hij heeft een aantal seconden nodig, in zijn rechte lijn, om te zien dat hij over gras rijdt en te beginnen maaien.
het probleem hiermee? je zet hem op een lijn, hij ziet groen, na 5sec springt hij aan en begint te maaien, 2 sec later komt die iets tegen dat "niet groen" registreert (een stukje met minder gras, geel dor gras, ...) en dan is het "he, geen gras" en stopt het maaien terwijl hij verder "zoekt" naar het gras.
blijft prima binnen zijn boundary, daar kan ik helemaal niets over zeggen, maar het zou leuk zijn geweest als je de gevoeligheid van "groen" kon instellen.
voor een "gezond" gazon geeft het echter denk ik geen enkel probleem, bij mij gaf het in ieder geval naar de 6cm toe maaien geen probleem, dat deed die overal prima,
maar een dag later ligt er dus wat meer dood gras in, en zijn er een aantal dorre stukjes en minder dichtbegroeide stukjes gras zichtbaar voor de robot, en daar heeft die het dus moeilijker mee.