Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Dafke schreef: 16 mei 2023, 18:50 En hoe weet je dat het werkt?
Door te testen ......, met wat je hebt , polsbloeddrukmeter , digitale temp. meter .
Hoe weet je of dat Aldi/Lidl zuursdtofmeter klemmetje dat je op je vinger zet (zoals in hospitaal) werkt , en die worden ook vlot verkocht a +/- 20 euro :lol:
Dit is ook zo een resultaat van die wondere Chippetjes allerhande .....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 128 keer

Bericht

Eindelijk bekomen van de verhuis en een nieuw huis is uiteraard ook meteen nieuw speelgoed!

- TP-Link EAP670 access points (3 in totaal, al is het in zo'n modern geïsoleerd huis best pittig om overal goed bereik te hebben zeg!) i.c.m. een Omada controller (op de NAS via een Docker image)
- tado slimme thermostaat en in elke kamer een slimme radiatorkraan

Nu nog op zoek naar een automatische zwembadstofzuiger!
ooh. shiny.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer

Bericht

Hallo,
Hoelang gaat deze mee zonder opladen? Staat precies niet vermeld bij Amazon.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

conehead schreef: 17 mei 2023, 11:18
Hallo,
Hoelang gaat deze mee zonder opladen? Staat precies niet vermeld bij Amazon.
Ik heb nog maar van gisteren , en heb opgeladen , ongeveer 1 uur en full loaded , en dan maar experimenteren en testen , dus bijna continu aan , en was middernacht op 75% nog .Niet vergelijkbaar met "normaal " gebruik als random testfase voorbij is veronderstel ik , en hangt ws. ook af van wat je allemaal in random gebruik instelt qua controleren en alarmen denk ik . Opladertje is voorzien van magnetisch contact .
Alles schijnt te werken , of de metingen 100% correct zijn is nog de vraag , maar alles varieerd wel degelijk , test met suikerrijk 4 uurtje gedaan , en wel degelijk vrij vlug boven 100mg/dl, dus reageren doet het ....,had een chatt met Engie over volgend contract ,en was wat moeilijk en de smartwatch gaf al alarm van hartritme dat ik op 115 had ingesteld als alarm :lol:
Bloeddruk idem als mijn pols bd. meter , hartslag ook , en temp. ook .ECG mits vinger op een contactpunt houden
Meer instellingen mits gekoppeld aan smart phone via app uit Google play store "H Band " app ,of deze link van QR https://www.vphband.com/hband/hband.html

op Youtube heel lange uitpak en gebruik video gevonden met key word "NITEBEAM E500 "Smartwatch
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik zou héél erg opletten met dit soort smartwatches. Dit is nl. merkloze "bucht uit China" die op Amazon wordt gereselled onder een soort verzonnen eigen merknaam en ik kan me niet inbeelden dat hier veel wetenschap achter zit.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 94843.html
ooh. shiny.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cloink schreef: 17 mei 2023, 12:40 Ik zou héél erg opletten met dit soort smartwatches. Dit is nl. merkloze "bucht uit China" die op Amazon wordt gereselled onder een soort verzonnen eigen merknaam en ik kan me niet inbeelden dat hier veel wetenschap achter zit.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 94843.html
Klopt , maar de " fruitcompany " haalt daar ook wel zijn "mosterd" :lol: en fabricatie .....of niet soms ?, maar klopt in de gebruiksaanwijzing wordt ook vermeld dat het geen medische apparatuur betreft . :!:

ik verwachtte zelfs niet dat dit dat alles kon , maar blijkt wel. Enkel als eerste controle .....en ingeval van blijkbare mogelijkheid van medisch onregelmatigheid ....dan naar de dokter voor zekerheid , ik raad dit toestelletje enkel aan idem als we een bloeddrukmeter of digitale temp. meter in huis halen ,

misschien zou een appeltje afbeelding er op wel twijfels wegnemen :angel:
Laatst gewijzigd door Matt555 17 mei 2023, 13:00, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het is niet omdat het uit China komt dat het brol is en er zal ook wel een verschil zijn in kwaliteit in China naargelang de prijs.

Wat belangrijker is, is de vaststelling dat zelfs Apple geen horloge durft uit te brengen die beweert dingen als suikerspiegel te controleren en ze zullen daar zeker wel zeer goede redenen voor hebben. Dat veel kleinere bedrijven dit wel zouden kunnen is dus eerder twijfelachtig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 406 keer
Bedankt: 208 keer

Bericht

Er is een reden waarom fabrikanten van medische apparatuur (nog) niet meegaan in het verhaal van smartwatches etc… niet omdat de technologie niet werkt, maar wel omdat ze als fabrikant van medische apparatuur door een ellenlang proces van validatie dienen te gaan aangezien er een ‘echte’ diagnose aan vast (kan) hangt.

Zelfde met de 100den/1000den AI start-ups die naarstig op zoek zijn naar medical devices companies om hun product af te nemen.
De ideeen zijn goed, het potentieel groot, technologie werkt, maar de start-ups kunnen het niet aan om jarenlang te wachten op validatie van de FDA en andere competent authorities (en lobbywerk)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

En die validatie zal voor iets lang duren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Matt555 schreef: 17 mei 2023, 12:18 Bloeddruk idem als mijn pols bd. meter
Bloeddruk meten zonder inflatie zal slechts een benadering zijn. De methode die men hier gebruikt is bovendien vermoedelijk een afgeleide van de hartslagmeting en gebruikt parameters die gecorreleerd zijn aan methodes die gebruikt worden voor bloeddruk zonder inflatie, maw het resultaat is nog minder precies. Dat het, naargelang omstandigheden, een resultaat genereert die overeenkomt met wat een echte bloeddrukmeter zegt, kan best. Maar voor iemand die zijn bloeddruk in de gaten moet houden, mag zo'n smartwatch zeker niet de klassieke meter vervangen, het mag enkel aanvullend zijn.

Dat gezegd zijnde, er is een enorme potentieel in deze smartwatches om vroegtijdige opsporing van eerstewereldziektes te verbeteren. Jammer dat het door de bureaucratie die axs schetst nog zo lang nog gaat duren voor dit ook een realiteit wordt (ik snap wel de redenen erachter, maar niet de traagheid). Intussen zal nog een hele generatie mensen aandoeningen oplopen die voorkomen hadden kunnen worden mits vroegtijdige detectie. Aandoeningen die de ziekteverzekering (en eventueel sociale zekerheid) weer zal moeten dragen ook.

Zullen wij de generatie worden van "born too early", aka geboren net voordat een nieuwe golf technologische doorbraken zal gebeuren in de gezondheidszorg, maar te laat om er nog van te genieten? De golf van "preventie", te vergelijken met de golf van "behandeling" van 100 jaar geleden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Iedereen is van die generatie want men blijft nieuwe dingen vinden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer

Bericht

Dizzy schreef: 17 mei 2023, 18:31 Iedereen is van die generatie want men blijft nieuwe dingen vinden.
We hebben het nu specifiek over geneeskunde. Dit soort innovaties komt altijd in golven, zo was er de "golden age of medicine" 100 jaar geleden, een periode waarin vaccins ontwikkeld werden (die we nog steeds gebruiken), maar ook penicilline, insuline, etc. Ook handhygiëne vond toen pas overal ingang (zelfs in ziekenhuizen).

Dat had tot gevolg dat er in de tweede helft van de vorige eeuw ziektes in beeld kwamen waar "behandeling" geen afdoende antwoord op had: aderverkalking en andere hart- en vaatziekten, chronisch nierfalen, kanker, enzovoort. In die periode is de behandeling daarvan wel geoptimaliseerd, maar tot op vandaag sterven mensen aan die aandoeningen waar nog altijd geen "pilletje" voor bestaat dat alles oplost. Dat zal mogelijks ook nooit bestaan, maar vroegtijdige detectie, in het bijzonder in bijvoorbeeld jonge mensen die niets vermoeden, kan wel het verschil maken tussen een normaal leven lijden of een korter leven met beperkingen. Smartwatches spelen hierin een grote rol, gezien ze de eerste aanwijzigingen kunnen geven en continu kunnen monitoren waardoor ze subtiele veranderingen kunnen opmerken die een arts niet zo snel zal zien.

Ik denk wel dat we aan de vooravond staan van zo'n nieuwe golf. Evenwel zal vooral de bureaucratie uiteindelijk bepalen wanneer ze zal gebeuren. Wat eigenlijk het meest tragisch is, is dat bv de AFib detectie van de Apple Watch in sommige landen uitgeschakeld is omdat de bureaucratie het niet toestaat. Daar sterven dus mensen aan iets dat perfect voorkomen had worden met een feature dat ze rond hun pols dragen, maar op bevel van hogerhand uitgeschakeld is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ongetwijfeld zal technologie nog bijdragen aan gezondheid maar ik betwijfel of er ergens mensen bestaan die bezig zijn met zoveel mogelijk onnodige controles te bedenken en extra slachtoffers te veroorzaken. De waarheid zal er wel ergens tussen liggen en de controles nodig omdat anders de commercie de gezondheid begint uit te buiten op schandaliger wijze.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 205 keer

Bericht

Big pharma is al decennia bezig om de situatie uit te buiten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 406 keer
Bedankt: 208 keer

Bericht

‘Big pharma’ is echter ook de ‘dupe’ van de ellenlange procedures waardoor ze niet mee kunnen met de laatste innovaties op tech en AI gebied ;)

Ach ja, toogpraat van 10 jaar geleden….
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 219 keer
Bedankt: 440 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bericht

Zit/Sta bureau (160x80 - Eiken blad) en maar ineens de bureauruimte/mancave wat herschikt.
bureau.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bericht

Een Gl.Inet travel router. Nog nooit van dit merk gehoord tot deze week, maar het maakt tot hiertoe alle verwachtingen waar. Draait openwrt out of the box met een eigen schil ipv luci.

Eenvoudig in te stellen, zeer responsive fabrikant, en als je echt wilt kan je er gewoon openwrt op zetten.

https://www.gl-inet.com/products/gl-sft1200/

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ondertussen het huis weer wat slimmer gemaakt:
- Nest Doorbell (battery) (al heeft deze weird connection issues :evil: )
- Nuki Smart Lock Pro 3.0 i.c.m. keypad (zeer hoge WAF!)
- Samsung RS6HA8891B1 Amerikaanse koelkast mét Family Hub (waarvan ik niet op voorhand door had dat het geen Android maar TizenOS draait :cry: )
- Inkbird IBS-P02R draadloze/wifi zwembadthermometer (rocking a cool 28 degrees 8) )
- Een paar Tapo P115 slimme stopcontacten om o.a. de (domme) zwembadpomp te sturen

En gezien de mik-mak aan DIY domotica, me toch ook maar eens Home Assistant opgezet op de NAS. Work in progress.

Next up: de katten een Airtag rond hun nek hangen om stress voor het slapen gaan te vermijden. :P
ooh. shiny.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 161 keer

Bericht

NVIDIA Ampere A10
Gehuurd weliswaar :-)
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

cloink schreef: - Nuki Smart Lock Pro 3.0 i.c.m. keypad (zeer hoge WAF!)
Check zeker dat die de laatste firmware hebben, er waren wel wat security issues met die Nuki smart locks.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin schreef: 20 jun 2023, 17:29Check zeker dat die de laatste firmware hebben, er waren wel wat security issues met die Nuki smart locks.
Tnx for heads up! Ik probeer al mijn devices altijd de laatste firmware te laten draaien en zeker deze!
ooh. shiny.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 88 keer

Bericht

Nieuwe laptop gekocht vandaag. Oude was nog een dell van 2011 en was aan vervanging toe.

https://www.coolblue.be/nl/product/9159 ... e296e0.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Desktop upgrade met 2x HP E27q G5 - 27" op QHD resolutie vind ik echt de sweetspot voor work & play
IMG_5877.jpeg
Afbeelding
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

cloink schreef:Ondertussen het huis weer wat slimmer gemaakt:
- Nest Doorbell (battery) (al heeft deze weird connection issues :evil: )
- Nuki Smart Lock Pro 3.0 i.c.m. keypad (zeer hoge WAF!)
- Samsung RS6HA8891B1 Amerikaanse koelkast mét Family Hub (waarvan ik niet op voorhand door had dat het geen Android maar TizenOS draait :cry: )
- Inkbird IBS-P02R draadloze/wifi zwembadthermometer (rocking a cool 28 degrees 8) )
- Een paar Tapo P115 slimme stopcontacten om o.a. de (domme) zwembadpomp te sturen

En gezien de mik-mak aan DIY domotica, me toch ook maar eens Home Assistant opgezet op de NAS. Work in progress.

Next up: de katten een Airtag rond hun nek hangen om stress voor het slapen gaan te vermijden. :P
Zou die inkbird thermometer koppelbaar zijn met home assistant?
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

Er is een inkbird integratie voor home assistant
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Maar blijkbaar enkel Bluetooth support, geen wifi.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Zumo XT2 met eindelijk een Garmin (routeplanner) app voor Android/Ios.
De Tread is een vooruitgang voor onderweg planning (geen pc meer nodig) maar vervangt BaseCamp niet volledig (meer mogelijkheden voor trackplanning). Uiteraard blijft de Kurviger app (Beta, dus voorlopig nog gratis voor alle functionaliteiten) nog altijd de top.
Sol Invictus!
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

CD KM5-CP1 speler op batterij gekocht voor nostalgie en gemakkelijk ergens anders aan te sluiten.
Momenteel verplaatst van living naar bureau en aangesloten op Bowers & Wilkins MM1 luidsprekers en 'k moet zeggen 't klinkt zeer goed.
In de living is het via bluetooth aangesloten op een Ambeo luidspreker.
cd1.jpg
cd2.jpg

Victory Not Vengeance
cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

liegebeestig schreef: 29 jun 2023, 07:16Zou die inkbird thermometer koppelbaar zijn met home assistant?
Daar lijkt het niet op. De Inkbird module voor HA maakt geen gewag van dit specifriek model. :(
ooh. shiny.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Leuke Solden van VD Borre ,No frost Koelkast SAMSUNG RB38T602CSA originele VDB prijs was 849 Euro ...Soldenprijs naar 699 Euro - 250 Fluvius aankoopbon zuinig toestel C :beerchug: werd 449 Euro :banana: .....en nu nog de cashback van 100 Euro geeft mooi resultaat van 349 euros ,

1 juni waren er nog maar minder dan 10 ...., dus mijn ontbijt maar geanulleerd :lol: en paar uur later waren er minder dan 5 nog maar online , en zelfde namiddag waren allen weg ....
203 x 59.5 x 65.8 cm :roll: , digital invertor ,Volume van de diepvriezer 114 l ,Volume van de koelkast 276 l , Totale inhoud 390 l
Energiekost 65.91 euro/jaar , Energieverbruik per jaar 169 kWh/jaar , gescheiden koelcircuits , Geluidsniveau 35 dB
https://www.samsung.com/be/refrigerator ... 602csa-ef/

Tja de morgendstond heeft dus goud in de mond :beerchug:

Dank u Fluvius & Vd Borre :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 57 keer

Bericht

cloink schreef: 04 jul 2023, 06:28
liegebeestig schreef: 29 jun 2023, 07:16Zou die inkbird thermometer koppelbaar zijn met home assistant?
Daar lijkt het niet op. De Inkbird module voor HA maakt geen gewag van dit specifriek model. :(
Ik heb hem in HA geïntegreerd.

Hoe?

Via een ESP-WROOM32 bordje waarop openmqttgateway draait.

Dit bordje leest via bluetooth de inkbird uit, en stuurt het vervolgens via mqtt (over wifi) naar HA.

Ik lees zo verschillende bluetooth-sensoren uit, alsook nabijheid van bepaalde gsm's.
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Bericht

Dell monitor S2722DZ, via Dell Duitsland.
QHD 2560 x 1440 bij 75 Hz

prijs Dell BE : 336, 37 € incl. btw
prijs Dell DE: mydealz promo: 239,00 € incl. btw + mailboxde handling + GLS transport: = 260,92 €

Uurtje geleden geleverd (in BE)

upgrade van mijn oude benq 1080p naar 1440, naar 75hz.
en de voornaamste reden: USB-C met PD voor de laptop(s) en ingebouwde webcam voor de desktop(s)
Zoals hier al aangehaald ideaal compromis tussen wat video toestanden en dagelijks bureau werk
Orange Internet Giga fiber 1000/50 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1463 keer
Bedankt: 1267 keer
Recent bedankt: 35 keer

Bericht

Phantom black Hyundai Ioniq 5. Een echte aanrader. Technologisch een echt hoogstandje en heel mooi afgewerkt. Ik ben er heel positief over. Heel stil, Full options, heel goede stuurhulp. Enig minpuntje is de draaicirkel.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 114 keer

Bericht

Het moeten niet altijd auto's en koffiemachines zijn.

vorige week gekocht voor € 254 op amazon.de. Was een tijdelijke actie.

Afbeelding

En dan nog op 2dehands een Powerplus bovenfrees voor € 20 gescoord. Was maar één keer gebruikt, m.a.w. als nieuw.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 85 keer

Bericht

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Uit noodzaak:
- Een iPad Air 2022
- Een MacBook Air 13.6” 2023 (incl. AirPods Pro)
- een iPad mini

En nog een te kiezen nieuwe laptop voor mezelf.
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cloink schreef: 20 jun 2023, 08:53Next up: de katten een Airtag rond hun nek hangen om stress voor het slapen gaan te vermijden. :P
Hm, AirTag experiment niet erg succesvol (katten gaan uiteraard vaak waar er geen mensen met iOS toestellen zijn, denk een veld of tuin ofzo), dus maar voor een Tractive Cat Mini gegaan. Werkt top!

Verder nog wat prullaria:
- 3 Nest Protects V2 (battery)
- Een Retroid Pocket 3+ (metal edition)
- Baseus PPADM2-10 Powerbank
ooh. shiny.
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Sasuke schreef: 06 sep 2023, 21:19 ...
En nog een te kiezen nieuwe laptop voor mezelf.
En dat is omwille van levertermijnen en keuzes een Thinkpad 14s Gen3 - AMD geworden aan bodemprijs van net geen 1000 EUR (excl. BTW)
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

cloink schreef: 08 sep 2023, 08:48 dus maar voor een Tractive Cat Mini gegaan. Werkt top!
ik heb altijd een beetje schrik van ze een bandje aan te doen, omdat ik ooit een keer 1 van mijn katten zichzelf er bijna heb mee zien ophangen,
dus toen was het voor mij vlug over met bandjes... ze moesten maar een vastraken waar ik het niet zie...

ondertussen is mijn laatste "antieker" begin dit jaar moeten inslapen, maar recentelijk (lees: ongeveer een week) zijn er 3 nieuwe kittens gekomen.
wel beetje verwilderd (nog), gezien ze ongeveer 15 weken oud zijn en die tijd met de moeder hebben doorgebracht in het "semi wild" (lees: op hun eigen, maar wel gevoed door mensen etc)

qua nieuw speelgoed is er dus momenteel een HOOP kattenspeelgoed bijgekomen in huis :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wat die bandjes betreft: de meeste bandjes tegenwoordig zijn met een sluiting die los laat bij kracht. Als de kat zich dus vast haakt ergens en bv. echt begint te trekken of spartelen, schiet het bandje los. Bij het bandje dat ik mee met de tracker kreeg kan je zelfs de hoeveelheid "kracht vereist" instellen om zo een onderscheid te maken tussen kleine katten en halve tijgers. ;)
ooh. shiny.