Pagina 1 van 1
verkeerd geleverd
Geplaatst: 12 jun 2012, 07:49
door 2lan
Hallo,
Uiteindelijk gekozen voor Pack Comfort met Internet Everywhere en vaste telefonie om problemen met de vdsl in het begin te vermijden.
Doch na de bestelling van eind mei had ik op de afgesproken leverdatum nog geen modem ontvangen voor de doe het zelf.
Bel ik naar de 0800 en krijg na lang lang wachten iemand aan de lijn die mij 3 keer op hold zet tot dat lijn gewoon verbroken wordt omdat de lijn te lang open lag.
Ik bel terug en krijg iemand anders aan de lijn en die echt dat ze geen order zag en begon over de nieuwe promotie, dan ziet ze originele in backorder staan en ze zei dat het 5 werk dagen kon duren (die onder tussen al voor bij waren) om de bestelling te verwerken. Ik heb toen duidelijk laten verstaan dat ik geen tv wou hebben van hun.
Resultaat was dat de nieuwe leverdatum deze week ging zijn.
Later krijg ik een smske bedankt voor u bestelling uw smartphone wordt eerstdaags geleverd.
Ik had toen beter al kunnen terug bellen want
Toen ik gisteren thuis kwam van werk hadden ze ze het pakket belgacom tv anywhere geleverd wat ik dus niet besteld had en ook de usb-stick/sim voor de laptop (wat ik wel besteld had)
Ik bel deze morgen terug en ze moeten de volledige order annuleren en ik moet het pakket terug brengen naar een Belgacom winkelen en best daar dan een nieuwe bestelling plaatsen. Want dat gaat via een andere systeem.
De order is nu dus geannuleerd, hoop ik. Deze avond of morgen naar de belgacom winkel rijden voor een verkeerde levering af te zetten.
Dat is goede klanten service, is't nie
PS: typos gecorrigeerd, ik hoop enkel maar dat de dommel en telefonie blijven werken.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 12 jun 2012, 17:46
door 2lan
Het is terug gebracht.
Blijkbaar hadden ze te na de telefonische vraag voor info een nieuwe foutieve bestelling opgemaakt.
ALLES buiten de bestaande vaste lijn is geannuleerd en moet nu wachten tot dat is doorgevoerd alvorens het gene wat ik effectief had besteld via inet opnieuw kan bestellen.
Heb dus een paar nachten de tijd om daar nog eens over te slapen.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 12 jun 2012, 18:21
door Ramaht
Man man man, wat een gepruts weer. Probleem is dat ze op veel helpdesks, en ook in veel winkels, gewoon niet luisteren naar de mensen. Ze kijken als zombies op het schermpje en tokkelen dan maar wat.
Mijn antwoord op zo zaken is steevast dat ze heel de boel mogen annuleren, en als ze het verkeerd geleverde terug willen dat ze dit elke avond mogen komen halen vanaf 16u30.
Eigenlijk zou jij hen een factuur moeten sturen voor uw verspilde tijd, uw kilometers en eventuele parkeerkosten.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 17 jun 2012, 22:15
door 2lan
de 17de ging alles geannuleerd zijn, doch op e-service staat nog altijd alles actief
Dus maandag nog maar eens langsgaan

voordat de facturen arriveren.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 09 jul 2012, 17:22
door 2lan
Het is nog altijd niet in orde.
Nog een paar keer langs geweest in de bgc winkel.
Bij het laatste bezoek was het waarschijnlijk dat de annulatie vast zit omdat de annulatie van de overdracht van adsl bij dommel naar vdsl bij bgc ergens geblokkeerd is.
Al verschillende lessen getrokken in dit verhaal doch de belangrijkste is:
BESTEL ALTIJD IN DE WINKEL
en controleer het nog eens extra.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 10 jul 2012, 15:21
door Proximus
Beste 2lan,
Indien dit nog niet opgelost is, dan kan u via privé-bericht uw gegevens (naam, klantennr, contactnr) doorsturen.
Ik kijk het dan even na in onze systemen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 11 jul 2012, 16:19
door 2lan
Hallo Eva,
Gegevens door gestuurd.
MvG
2Lan
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 22 jul 2012, 09:58
door 2lan
Bijna 2 maanden na de bestelling meer dan 1 maand na de annulatie is het nog altijd niet orde.
Een bericht gekregen van Eva dat de gegevens doorgegeven zijn maar daarna weer doodse stilte

Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 29 jul 2012, 15:25
door 2lan
Gisteren nog eens langsgegaan in de winkel. Doch nog altijd de zelfde status.
De annulatie is nog altijd lopen
Welke stappen kan ik nog ondernemen voor dat in orde te krijgen?
Zou de ombudsdienst voor telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
kunnen helpen?
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 30 jul 2012, 08:42
door heist_175
Ik zou dat doen, ja.
Als Belgacom (of eender wie in telecomland) steevast weigert u te woord te staan en de zaak vooruit te laten gaan.
Misschien dat die dienst wat druk kan uitoefenen. Uiteindelijk sta je als provider liever niet al te vaak in die statistieken...
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 30 jul 2012, 11:20
door Proximus
Beste 2lan,
Onze IT-dienst is hiermee bezig.
Ik verwacht hiervoor eerstdaags een oplossing.
We houden u zeker op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 17 sep 2012, 19:29
door 2lan
Rarara, het is nog altijd niet orde.
(zie nog altijd internet staan bij mijn de eservices)
Doch ze blijven maar bellen met aanbieding.
Deze keer stond het metertje bij mij in het rood en heb ik de dame aan de telefoon de situatie nog eens hard woordig uitgelegd dat zij zelf de verbinding vriendelijk afsloot. (normaal blijf ik beleefd maar deze keer lukte het niet meer

)
Eva als ge dit leest bel mij zelf ne keer op en maak dat het in orde is.
Vrijdag vertrekken alle documenten naar de ombudsdienst (alles is al ingescand naar pdf) en misschien nog verder.
Zijn onder tussen dus al meer dan 3 maanden verder.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 18 sep 2012, 13:49
door Proximus
Beste 2lan,
Onze IT-dienst heeft uw dossier met voorrang in behandeling.
Men doet momenteel het nodige om dit zo snel mogelijk in orde te maken.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 18 sep 2012, 16:25
door lirec
2lan schreef:Eva als ge dit leest bel mij zelf ne keer op en maak dat het in orde is.
Dat je bepaalde frustraties koestert gegeven de feiten kan ik begrijpen.
Dat je daarvoor belgacom in het algemeen wenst te becommentarieren ook.
Maar je mag wel eens werken aan je ingesteld/vraagstelling:
als je altijd op die manier omgaat met helpdesks/mensen dan zal je nooit ver geraken in eender wat je wenst te bereiken

Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 18 sep 2012, 19:18
door 2lan
Ik heb haar niet beledigd, doch in een harder dan normale stem gezegd dat ik al van mei al problemen heb met bgc, dat ze een bestelling verkeerd hadden gemaakt en dat de annulatie nog altijd niet niet orde was, dat ik hier al een stapel papieren heb van bgc en dat ik daarom niks meer wil horen van hun behalve een bericht dat het is in orde is .
Ik heb mij zelf nog verontschuldigd aan haar dat zij mijn frustratie moest aanhoren, doch ze werd zelf beetje kwaad en verbrak verbinding.
In 99% van de gevallen is helpdesk contact vriendelijk.
Doch in dit geval was het niet de helpdesk maar de verkoopafdeling die ik normaal gezien rap afwimpel met een nee bedankt en afleg.
Ze blijven maar bellen terwijl ik al 2 keer eerder in de winkel had gezegd dat ik niet meer wou gecontacteerd worden door bgc voor aanbiedingen.
Maar de meter stond serieus in het rood omdat ik al 2 keer eerder voor het zelfde was gecontacteerd en wat ze zeiden niet klopte omdat ik geen klant ben van dat product (proximus) en het nog open staande probleem.
De technische medewerkers die werken van/voor bgc waar ik in contact mee ben geweest in de afgelopen 20 jaar waren telkens mensen die wisten wat ze deden en goed werk leverde.
Doch de algemene helpdesk en administratie
Tevens weet ik ook dat "eva" waarschijnlijk een groep van personen is die dit forum leest doch wil ne keer duidelijk weten waar het probleem juist zit.
In de winkels wimpelen ze u maar af met het scherm geeft "rood" we kunnen niet verder.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 05 okt 2012, 14:10
door kheyvaert
2lan, naar ik begrijp van Eva, zit het probleem niet zomaar bij de annulatie maar eerder bij een probleem tussen verscheidene systemen daar waardoor je annulatie vastgelopen is.
Het kan soms gebeuren dat hierdoor de annulatie vastloopt en die kunnen ze dan niet zomaar herstarten of zelfs volledig opkuisen omdat dan niet alle systemen gelijk staan... het zou dan bijv. perfect kunnen dat je bijvoorbeeld niet meer in hun systeem staat maar wel nog facturen ontvangt enz....
Ik hoop wel voor jou dat dit zo snel mogelijk opgelost raakt
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 23 okt 2012, 21:02
door 2lan
halleluja
ik krijg nu een rekening met huur decoder die de dag na levering al terug was binnen gebracht en abonnement van was geanulleerd omdat het het verkeerde was.
Kan ik zaterdag terug gaan aanschuiven in de bgc winkel.
edited:
Ik heb gebeld en er zou een credit nota gemaakt zijn voor het foutief aangerekende bedrag: zou dus enkel het bedrag zonder de huur van decoder moeten betalen.
Re: verkeerd geleverd
Geplaatst: 26 okt 2012, 20:19
door 2lan
Het is in orde
Kan nu eindelijk via BGC vdsl aan het intenet
Ook de credit nota ontvangen voor de tv decoder die ik niet meer heb en nooit wou hebben.
En een brief om hem binnen te brengen, terwijl ze heb al bijna 4 maanden terug hebben.
Nu enkel nog Dommel opzeggen na meer dan 4 jaar trouwe dienst.