Pagina 1 van 1
melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 12:58
door proximusboyke
Iemand een idee of mobistar nu de enige operator is waar je die meldingen krijgt hoeveel het kost als je in het buitenland belt blablabla.
Als je heel veel in het buitenland bent omdat je bvb een huis hebt gekocht is de wel enorm irritant zo 3 bellekes te krijgen met de prijzen.
Bij proximus en base kan dat bij mobistar kan da blijkbaar.
Tis te zeggen als je belt naar klantendient zegt de eene persoon:
dat kan zeker zal het in orde maken maar er gebeurd juist niks
de andere zegt da kan maar dan heb je geen roaming

Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 13:02
door bollewolle
Zou dat ook graag willen weten. Zeer irritant inderdaad. Gisteren ook weer bij het naar mijn ouders rijden (kort stukje E34 door NL).
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 13:03
door xenne
ik dacht dat ze wettelijk verplicht waren om die berichten te sturen.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 13:05
door bollewolle
Dit is ook zo dacht ik maar een opt out zou toch wel handig zijn en mogen. Vooral zoals hierboven vermeld als je net over de grens in NL woont, dicht bij de NL grens woont of er heel regelmatig door passeert. Je krijgt dus telkens 3 sms'jes binnen, vind ik iets te veel van het goede.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 13:26
door krisken
Klopt, krijg ik ook telkens. Kan je bij Base (MV) en proximus ook niet uitzetten
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 15:55
door Quid pro quo
Het Eurotariff werd door de Europese Commissie opgelegd tijdens de regulatiegolf van
2007. Sinds 1 juli 2009 gaat het om 2 sms’jes die allebei vanaf het nummer 8047
verzonden worden en die bestemd zijn voor alle Mobistar-klanten die in de landen van
de Europese Unie aankomen (EU 27 + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland).
Het Eurotariff Voice informeert je over de maximale prijs voor een belminuut van
een ontvangen oproep en van een uitgaande oproep in de EU naar de EU en ook de
maximale prijs voor een verzonden sms. Daarnaast wordt ook het Europese
noodnummer 112 gegeven (dit nummer is overal in Europa gratis).
Het Eurotariff Data informeert je over de maximale prijs per data MB binnen de EU,
de maximale prijs voor een verzonden mms en een ontvangen mms en het korte
nummer 1947 om meer informatie te verkrijgen over de Europese wetgeving
(ivr – gratis nummer).
Je kan als klant zelf de opt-out aanvragen, dit kan je terugvinden op de website via zoekterm "Welkom SMS"
Hoe kan ik me uitschrijven voor de dienst die automatisch infosms'jes verstuurt zodra ik de grens van een land oversteek?
Om deze sms'jes van 8047 niet meer te ontvangen volstaat het om “STOP” naar
8047 te sturen (gratis), je krijgt dan alle inlichtingen over de verschillende types van
deactivering.
Om je uit te schrijven voor Welcome SMS Mobistar, stuur "STOPW” naar 8047 (gratis).
Je ontvangt dan een gratis sms ter bevestiging.
Om je uit te schrijven voor de sms-dienst Eurotariff, stuur “STOPT” naar 8047 (gratis).
Je ontvangt dan een gratis sms ter bevestiging.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 16:17
door proximusboyke
bij proximus kan dit zeker af liggen !!!
gebeld naar klantendienst en 5 min na toestel af en aan en ik krijg nooit meer zo een berichten.
Dus kan het zeker !!!!!!!!
heb het nu geprobeerd bij mobistar bedankt voor de info
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 16:46
door bollewolle
Fantastisch! Thanks Quid pro quo!
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 17:09
door krisken
proximusboyke
Bedankt dat je het nog even confirmeerde. Ik heb deze post geplaatst nadat ik contact had opgenomen met de klantendienst van proximus, waarbij men me zei dat dit niet kon afgemeld worden.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 04 jun 2012, 19:30
door philippe_d
Quid pro quo schreef: Om deze sms'jes van 8047 niet meer te ontvangen volstaat het om “STOP” naar 8047 te sturen (gratis), je krijgt dan alle inlichtingen over de verschillende types van deactivering.
Misschien werkt dit Mobistar truukje met "STOP" ook wel op de andere netwerken ? Natuurlijk dan niet sturen naar 8047 maar naar de resp. nummers van je eigen provider.
Wie binnenkort naar het buitenland gaat en bij Proximus, Base, MV zit, kan het eens proberen (en terug rapporteren

).
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 05 jun 2012, 19:08
door proximusboyke
juist terug uit frankrijk vandaag en niks gekregen van berichte.
Dus het is uitgezet !
bedankt Quid pro
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 05 jun 2012, 22:29
door xenne
krisken schreef:Bedankt dat je het nog even confirmeerde. Ik heb deze post geplaatst nadat ik contact had opgenomen met de klantendienst van proximus, waarbij men me zei dat dit niet kon afgemeld worden.
Eva heeft me ook eens gezegd dat je dat niet kan afleggen, dus is het nu mogelijk of niet?
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 19 nov 2012, 19:10
door Opus
Heeft iemand een idee hoe dit kan uitgezet worden op een telenet sim ?
Bij mijn proximus staat dit al jaren uit maar op telenet kan ik geen info vinden hoe dit uit te krijgen zodat ik die sms niet elke dag meer krijg als ik de grens oversteek.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 19 nov 2012, 19:28
door proximusboyke
bij telenet kan het nie af
en veel problemen bij het roamen
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 20 nov 2012, 14:39
door Opus
Dat is dan dik kut dat hdt niet afkan.
En ja roaming probs die heb ik ook.
Als ik grens overga dan is er soms meer als 30 min geen netwerk ge vinden.
Hetzelfde als ik terug belgie binnenkom moet ik soms 20 min rijden tot ik weer telenet heb.
Ben nu klant bijna 2 weken en ik overweeg om al terug naar proximus te gaan vanwege alle problemen.
[
Post made via mobile device ]
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 20 nov 2012, 15:13
door philippe_d
Bij Mobile Vikings kan je het ook niet afleggen
Beste Philippe
We mogen en kunnen deze optie niet uitzetten dit is wettelijk en europees bepaald.
Dus stop in een sms sturen werkt ook niet.
Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
Kind regards,
The Mobile Vikings Team
http://www.mobilevikings.com
Sommige providers hebben dus een verschillende interpretatie over de definitie wat "wettelijk en europees bepaald" is

Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 20 nov 2012, 15:46
door xenne
ik kom net terug van nederland en geen melding gehad met GC... nochtans niets laten afleggen... staat dit dan standaard af? mag wettelijk toch niet?
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 20 nov 2012, 16:41
door ReLoad
Hier ook generation connect, en paar weken geleden nog eens dicht bij de grens gepasseerd en wel degelijk deze berichten gekregen.
melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 20 nov 2012, 18:39
door selder
Elke keer als ik met m'n GenerationConnect in Eindhoven kom, krijg ik wel degelijk SMSen...
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 03 aug 2013, 13:57
door philippe_d
philippe_d schreef:Bij Mobile Vikings kan je het ook niet afleggen
Beste Philippe
We mogen en kunnen deze optie niet uitzetten dit is wettelijk en europees bepaald.
Dus stop in een sms sturen werkt ook niet.
Blijkbaar is dit gewijzigd. Je kan nu bij MV deze optie wel uitzetten door een sms te sturen naar:
- 19004
teskt: "ROAMING SMS STOP"
Geen idee hoe het bij de andere providers zit.
Ik vond deze sms'en bij iedere grensovergang storend.
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 03 aug 2013, 14:07
door VOiD
19004 of 1904 ? 19004 doet in ieder geval hier niets

Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 03 aug 2013, 14:12
door philippe_d
Ik heb het nog eens nagekeken.
Ik kreeg volgend bericht bij een vorige grensovergang:
- Afzender: 8578
Tekst: "Stop info SMS?
- Text ROAMING SMS STOP to 19003
Envoyer ROAMING SMS STOP to 19004
Stuur ROAMING SMS STOP naar 19005"
Blijkbaar is het 19003, 19004 en 19005 (NL)?
Re: melding buitenland afleggen.
Geplaatst: 22 aug 2013, 16:12
door philippe_d
Niettegenstaande het sturen van de "STOP ROAMING" sms, kreeg ik gisteren bij het oversteken van de grens naar Frankrijk terug de 3 vervelende sms'sen.
Het systeem werk dus blijkbaar niet
