Pagina 1 van 1

Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 09:39
door selder
De verschillende service afdelingen op ons werk willen 1 internationaal telefoonnummer waarop zij bereikbaar zijn.
Die service afdelingen liggen in verschillende landen: België, Nederland, Denver (USA), Japan, China, ...
Dit moet dan een nummer zijn (bijvoorbeeld een 0800) dat over heel de wereld hetzelfde is. (duh :p )

Afhankelijk van de tijd waarop gebeld wordt, moeten oproepen naar dat nummer dan terecht komen in de service afdeling van de vestiging die "open" is op dat moment.

Ik ken er zelf bitter weinig van, en weet dus ook niet bij welk soort bedrijf ik moet aankloppen.

Welk bedrijf zou zo'n diensten aanbieden? Hoe bieden ze dat aan?
Heeft er hier iemand ervaring met zo'n setups?

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 09:44
door Dima_2005
Contacteer eens WeePee, mogelijk hebben ze zoiets. :)

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 09:46
door NickG
Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoelt... Je klanten situeren zich allemaal in België en je wil dat ze als ze het support nummer bellen geredirect worden (op basis van tijdstip) naar een vestiging die op dat moment open is? Of situeren je klanten zich over de hele wereld en wil je dan één centraal support nummer opzetten dat geredirect wordt op basis van tijdstip?

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 09:48
door VOiD
Belgacom, Telenet,... Maar als het echt wereldwijd is dan kan je mischien beter contact nemen met globale spelers zoals bv. een BT.

Edit: Wat jij wil is een follow-the-sun principe dus. Dit kan je zelf opzetten ofwel het laten doen door een internationale speler. Eén en hetzelfde nummer wereldwijd lijkt me quasi onmogelijk vermits ieder land zijn eigen dialplan heeft.

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 09:53
door selder
97% van onze klanten is internationaal ...

En inderdaad, het "follow the sun" principe. Als er een klant vanwaar ook ter wereld belt, dan moet die "doorverbonden" worden naar de vestiging die op dat moment geopend is. Er zal wel wat overlapping in die "openingsuren" zijn, maar dat is dan wel allemaal te bepalen...

Ik denk wel dat zo'n Internationale nummers bestaan, er bestaat toch wel een nummer dat in elk land hetzelfde is?

Bestaan er nog andere principes zoals dat "Follow The Sun"?

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:00
door VOiD
Zoek eens op UIFN. Maar da's enkel geldig in de landen die dit systeem geimplementeerd hebben. Waarschijnlijk dekt dit wel de landen die je wil.

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:05
door ubremoved_539
selder schreef:Dit moet dan een nummer zijn (bijvoorbeeld een 0800) dat over heel de wereld hetzelfde is. (duh :p )
Op zich is het tot op zeker niveau wel mogelijk denk ik... al zie ik er het nut niet van in... iedereen zoekt toch naar het nummer van zijn land ?

Als je natuurlijk maar één globaal nummer hebt moet je er ook maar één op je website plaatsen... anders is het een lijstje.

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:14
door krisken
Of gewoon per werelddeel een telefoonnummer? Is maar een idee?
Ik weet wel dat je internationale 0800 nummers hebt, de 00800 nummmers. Echter weet ik daar absoluut niet het fijne vanaf.

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:17
door Astralon
Eén van de meest gebruikte diensten is de Global Inbound Service van AT&T maar ik heb geen idee of dat betaalbaar is.

Re: Internationaal telefoonnummer

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:27
door philippe_d
Het enige nummer dat internationaal overal hetzelfde zou kunnen zijn is een 00800 nummer.
Of beter gezegd een +800 nummer (want die 00 is ook niet in alle landen gelijk).
Uw klant in de US zal dan waarschijnlijk 011-800 moeten vormen, enz.
Die 00800 nummers zijn ook niet vanuit alle landen in de wereld bereikbaar.

Wat betreft het doorschakelen naar de betreffende vestiging, kan je dit inderdaad best zelf opzetten, denk ik.

Er zijn dan 2 mogelijkheden:
1) alle oproepen naar het 00800 komen op één centraal punt terecht, en worden van hieruit dan doorgeschakeld naar een open vestiging.
2) oproepen naar het 0800 nummer komen terecht bij de dichtstbijzijnde regionale vestiging, en worden van hieruit pas doorgeschakeld na sluitingsuur van de vestiging.

In het tweede geval heb je veel minder doorschakelingen (beter voor de kosten en voor de gesprekskwaliteit). Er van uit gaande dat de meeste klanten overdag bellen (in hun eigen tijdzone), worden ze pas doorgeschakeld als ze buiten de openingsuren bellen.

Voorbeeld
Een klant in Argentinië belt het 00800 nummer. De oproep komt terecht in Denver (meeste overlap). Belt hij na kantooruren (amerikaanse tijd) wordt de oproep doorgeschakeld naar de Far East vestiging, belt hij in de vroege ochtend (amerikaanse tijd) wordt de oproep doorgeschakeld naar de Europese vestiging, enz ...

In het bedrijf waar ik werk(te) wordt dit principe gebruikt voor de IT Helpdesk. Je komt altijd terecht in de Helpdeks die op dat tijdstip open is (in principe dus meestal in de Helpdesk van uw eigen regio). Alleen gebruiken we geen 00800 nummer, maar is er een apart toegangsnummer in ieder land (lokaal geografisch nummer en een 0800).