Pagina 1 van 1

Repair profiel van eerste dag

Geplaatst: 09 mei 2012, 18:39
door LaserJet
Vandaag aangesloten op Belgacom.
Had gisteren Scarlet, toen nog 20/2.

Vandaag begon dat ook, maar geleidelijk aan werd dat minder en minder. Tot ik op het repair kwam.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
						download	upload
Line: 					9064 kbps	552 kbps
Modem max: 				9828 kbps	n/a
Calculated max: 		8069 kbps 	1690 kbps
Profile: 				8d
Estimated line length: 	316 m
Training margin: 		7.2 dB
Attenuation: 			8.5 dB
Wat zou er fout zijn? Binnenbekabeling zou me verwonderen want de technieker heeft alles gedaan?

[Mod Edit] dubbele post in het "Belgacom overall" Topic verwijderd]

Re: Repair profiel van eerste dag

Geplaatst: 09 mei 2012, 18:53
door philippe_d
Als je gisteren nog op Scarlet zat, wat heeft de technieker dan nog wel moeten doen ?
In principe was alleen een wijziging in je modem login nodig ?

Of hebben ze u op een ander koperpaar aangesloten ?
In ieder geval: jouw lijnwaarden zien er heel slecht uit.

Zoals altijd met een repair profiel is de volgorde van acties:
  1. Kijk nog eens goed de hele binneninstallatie na (vanaf aansluitpunt tot modem). Er mag géén enkele vertakking op zitten, als je telefonie hebt moet de VDSL filter (TF2007) gebruikt worden.
  2. Indien alles nagekeken, het gratis nummer van de lijntest bellen (0800 22 424) om je terug op het goede profile te krijgen.
  3. Indien niets helpt, Belgacom bellen en de technieker opnieuw laten komen.

Re: Repair profiel van eerste dag

Geplaatst: 09 mei 2012, 20:06
door LaserJet
Wel omdat Scarlet morgen toch opgezegd zal zijn, heb ik de modem/decoder weggelegd.
Alle kabels lagen dus gewoon hoe ze moeten lagen. Behalve dan dat ze niet verbonden waren aan een modem.

Ik ben nu bezig met de lijntest, want volgens mij is alles toch in orde met de bekabeling.
Telefonie heb ik nog een paar dagen niet, maar dat moet nog overgezet worden..

Ik sta nu op een 12/1 profiel.. Misschien gaat dat verhogen naargelang de tijd?

Re: Repair profiel van eerste dag

Geplaatst: 10 mei 2012, 12:17
door Gray
Hmm, ik zou toch is bellen naar de storingsdienst. (als ge zegt dat ge vroeger op 20Mbit zat)