Pagina 1 van 1
nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 09:45
door trassers
Sinds 19 april heb ik Scarlet One, maar de aansluiting gebeurt in fasen. Op 19 april werd internet aangesloten, maar niet de televisie, noch de telefoon. Op 26 april werd de televisie aangesloten,en kon ik opgebeld worden via de telfoon, maar zelf kon ik niet bellen. Nu 2 mei kan ik nog steeds niet bellen. Ik wacht. En vraag me af hoe lang dit kan duren?
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 12:04
door raf1
Normaalgezien moet de installatie na activering van tv en telefoon voltooid zijn. Maar hoogstwaarschijnlijk is er iets misgelopen.
Controleer even de telefooninstellingen en herstart je modem:
Hoe controleer ik handmatig de telefooninstellingen van mijn Scarlet box?
Als je daarna nog niet zelf kan bellen, doe je eens een factory reset(restore to factory default configuration) op je modem en wacht je een half uur.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 18:34
door trassers
Ik heb de modem nagekeken en gereboot, maar als ik wil bellen krijg ik nog steeds de boodschap: "uw oproep is niet toegelaten".
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 18:46
door LaserJet
Misschien eens bellen naar Scarlet klantendienst via telefoon of chat functie op de site.
Waarschijnlijk is er iets misgelopen.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 19:43
door Splitter
indien het een nummerportering is, dat je nummer van een andere provider moest overkomen naar scarlet,
kan het ook zijn dat het nummer niet is vrijgegeven bij de oude provider.
kijk eens na op
http://www.crdc.be bij welke operator je nummer zit.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 02 mei 2012, 20:25
door solid-killer
ongeveer een gelijkaardig verhaal meegemaakt, als je nu op de chat gaat zitten is het een welles niettes spelletje tussen belgacom en scarlet.
Scarlet claimt dat belgacom je nummer niet wil vrijgeven en belgacom zegt dan weer dat het probleem bij scarlet zit.
wat je kan proberen is te luisteren of je nog een kiestoon hebt op de belgacom lijn, indien dit zo is kan je daar normaal nog mee bellen tot je geen kiestoon meer hebt

en dan is het voor scarlet.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 03 mei 2012, 13:43
door trassers
De provider van mijn telefoonnummer zou reeds Scarlet zijn.
Ik trachtte via chatten contact op te nemen met Scarlet . De pagina verscheen in het Nederlands, dus tijpte ik mijn gegevens in het Nederlands en kreeg als bericht dat ik mij tot de franstalige chat moest wenden. Nu krijg ik geen contact meer via het chatten. En hen bellen kan ik ook niet.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 03 mei 2012, 14:00
door solid-killer
als het te lang duur zeker vragen naar een compensatie want het is nooit fijn als ze de klanten laten wachten

Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 04 mei 2012, 17:19
door trassers
Heb terug contact gehad met Scarlet. Het dossier is bij Belgacom. Ik moet eventjes geduld hebben, ze gaan dit probleem zo vlug mogellijk oplossen. Ondertussen kan ik al 15 dagen niet meer bellen met mijn vaste telefoon.
Ik krijg een kredietnota van 5 euro om deze hinder te compenseren.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 08 mei 2012, 17:39
door trassers
Modbreak:
CAPS flooding (het overbodig gebruiken van hoofdletters wat wordt ervaren als schreeuwen in gesproken taal)
AL 20 DAGEN DAT iK NIET MEER KAN BELLEN MET MIJN TELEFOON. IK WEET NIET MEER WAT IK NOG KAN DOEN?
Al 20 dagen dat ik niet meer kan bellen met mijn telefoon. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen?
Heb eenmalig uw tekst naar een normaal formaat gebracht, het is niet nodig om te "roepen"!
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 08 mei 2012, 19:56
door DIBO
Heb hetzelfde meegemaakt, in totaal ruim 4 weken zonder telefoon, nadien wel compensatie gevraagd en zonder al te veel moeite 50€ gekregen, wat voor mij best redelijk leek.
Re: nieuwe klant bij Scarlet
Geplaatst: 11 mei 2012, 08:14
door trassers
Einelijk kan ik bellen met mijn vaste lijn. Ik heb woensdag contact opgenomen met de ombudsman voor telecommunicatie en vandaag is alles oke.