skank schreef:- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter Ofzo?
skank schreef:Hoezo nee voor alarm?
Ja, dit is een oplossing
zolang je internetverbinding werkt. UPS is dus een extra zekerheid bij een eventuele stroomonderbreking.
Je hebt een
ATA nodig, bijvoorbeeld de Cisco SPA112 die doorgaans compatibel is met alarmsignalen. Check wel eens bij de fabrikant of verkoper van het alarm. VoIP wordt door klassieke operatoren verzwegen omdat het véél goedkoper is dan de telefonie die Telenet, Proximus of Orange aanbieden.
skank schreef:- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz?
Doorschakelen kan je zeer gedetailleerd instellen in een webinterface, je belt maandelijks gratis naar 99 verschillende vaste lijnen zolang de gesprekken niet langer dan 60 minuten duren, vanaf de 61ste minuut betaal je per minuut, maar tarieven zijn spotgoedkoop:
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
skank schreef:- werken de lijnen vd hulpdiensten?
Ja,dit kan je zelf testen met het nummer 117
skank schreef:- geen addertjes onder het gras?
OVH is een Frans bedrijf, helpdesk is Franstalig, webinterface meertalig maar soms een beetje een doolhof
Bij goedkoopste formule kan je slechts één gesprek tegelijk ontvangen
skank schreef:- kan ik mijn huidig nr van telenet behouden?
Ja, op voorwaarde dat je eerst de OVH VoIP-telefoonlijn bestelt en via hun webinterface de nummeroverdracht regelt. Pas wanneer je hebt vastgesteld dat de nieuwe VoIP-telefoonlijn met je vertrouwde telefoonnummer functioneert, kan je de overstap naar Orange aanvragen.
Die volgorde is zeer belangrijk, want je telefoonnummer zit momenteel bij Telenet en dit zal je verliezen wanneer je eerst naar Orange overstapt.
skank schreef:- kan ik mijn huidig toestel behouden?
Ja, als je een ATA kiest zoals bijvoorbeeld de Cisco SPA112
skank schreef:Kan ik die adapter bijbestellen met ovh? Wat is de prijs hiervan?
Voor de Cisco SPA112 betaal je 50 euro waarborg, die krijg je terug als je het toestel terugstuurt moest je bijvoorbeeld na een aantal maanden niet tevreden zijn van OVH.
skank schreef:- welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten?
Geen idee, dit is afhankelijk van je belgedrag maar wellicht is OVH in veel gevallen de goedkoopste. Voor 1,19 euro/maand heb je de telefoonlijn, de ATA koop je waar je wil of bruikleen je bij OVH met een waarborg. Doorgaans betaal je niets om te bellen naar vaste lijnen en de tarieven naar gsm's zijn zeer laag.
skank schreef:- welke voordelen heeft voip ook nog?
Uitgebreide webinterface waar je alle details van de telefoonlijn kan raadplegen en instellen:
gemiste oproepen, gemaakte oproepen, nummerblokkering inkomend en uitgaand, doorschakeling bij bezettoon, afwezigheid of panne, antwoordapparaat dat mp3's verstuurt naar je mailbox, eigen verkorte nummers en adresboek, etc...
Oproepen ontvangen op eender welk toestel met internetverbinding: bijvoorbeeld via smartphone of pc met headset