Pagina 1 van 1

Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 27 apr 2012, 11:57
door NielsH
Dag Allemaal

een tijdje geleden heb ik dankzij jullie de stap van klassieke naar VOIP-telefonie gewaagd. Op aanraden van dit forum heb ik een Siemens Gigaset C610Ip aangekocht en een account bij OVH.com gemaakt.

Alles werkt nog steeds ok, maar nu wilde ik naast mijn account bij ovh voor bellen naar vaste lijnen ook een account van internetcalls.com toevoegen om naar mobiele nummers te bellen. Account aangemaakt, credits gekocht en dan wilde ik alles ingeven in mijn Siemens Gigaset.

Om dit te doen moet je surfen naar http://www.gigaset-config.com/myDevice/ en daar zit net het probleem. Hoewel het bij OVH een paar maanden geleden wel lukte krijg ik nu steeds de melding dat 'Er geen apparaat herkend is'.

Ik heb al mijn toestellen (belgacom bbox, de voip box, mijn laptop) opnieuw opgestart, maar niets lijkt te helpen. Ook al geprobeerd in verschillende os (linux, windows) en met verschillende browsers (Chrome, IE, Firefox). Niets lijkt te werken.

Iemand raad?

oh ja, ingeven via de setup wizard van het toestel zelf lukt me ook niet (je kan daar alleen maar kiezen uit een paar voorgeprogrammeerde providers. Internetcalls.com staat er niet bij)...

Bedankt voor de hulp.

niels

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 27 apr 2012, 12:13
door iceke
Zoek het ip adres van je basis op via je telefoon...

Als ik me niet vergis -> instellingen -> basis -> netwerk -> ip

daarna tik je in je browser dit adres in en kom je ook uit op de configuratiepagina van je telefoon.

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 27 apr 2012, 13:24
door NielsH
En dat was heel snel en heel juist...

Alles perfect geconfigureerd nu.


niels

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 16:44
door gri
Hallo,

Ik probeer hier ook met mijn nieuwe Siemens Gigaset C610 mijn internetcalls abonnement erin te krijgen, maar het lukt mij niet.
Als je het ip-adres van je webbrowser ingeeft en je logt in, hoe moet je dan je settings configureren? Wat moet je daar allemaal ingeven?
Kan iemand mij een stappenplan bezorgen?

Alvast bedankt!

Griet

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 16:45
door gri
Ik bedoelde, het ipadres van je telefoon :oops:

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 17:55
door iceke
Inloggen: wachtwoord is standaard 0000
<Instellingen>
<Telefonie>
<(Nieuwe) provider "bewerken">


Persoonlijke providergegevens

Login-naam: uw Voip login
Login-wachtwoord: uw WW
Gebruikersnaam: uw Voip login
Displaynaam: +32telefoonummer

Geavanceerde instellingen

Algemene Providergegevens

Domein: sip.internetcalls.com
Proxy-server-adres: sip.internetcalls.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.internetcalls.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.
Netwerk

STUN gebruiken: Nee
STUN-server:
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversing: 20 sec.
Outbound proxy-mode: Auto
Outbound proxy:
Outbound proxy-poort: 5060

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 17:57
door iceke
Daarna bij <kiesregels>
04 aanmaken en bij verbiningstype uw betamax provider kiezen

alle 04 nummers gaan dan via uw betamax provider ipv via ovh

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 19:31
door krisken
In dat geval 046, 047, 048, en 049 toevoegen, zoniet zal je als je iemand belt in de zone 04 (Luik), ook via betamax gaan

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 19:41
door VOiD
Alternatief is 04 via Internetcalls en 042 en 043 via OVH voor Luik :wink:

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 19:43
door krisken
VOiD : ook een mogelijkheid :)

Re: Geen verbinding met Siemens Gigaset

Geplaatst: 31 mei 2012, 21:36
door iceke
Of nooit naar Luik bellen natuurlijk :bang: