Pagina 1 van 1

Aanvraag Belgacom Start

Geplaatst: 12 apr 2012, 09:57
door iceke
Tss... heb dommel, wordt afgezegd op 24-4-2012
Heb ondertussen telefoon geporteerd van bgc naar Weepee(op 3/4)
Doe op 26-3 een aanvraag online voor BGC Start, geen probleem krijg ref nummer , krijg datum van modem 2/4 en datum van aansluiting 4/4.

2/4 geen modem
4/4 geen aansluiting

Bel naar technische dienst -> oei, we vinden niks terug van die aanvraag.
Operator start nieuwe aanvraag op, men gaat me daags nadien terugbellen.
We zijn nu een week later dus ik bel terug naar technische dienst -> operator vertelt mij dat aanvraag weer niet doorgegeven is.
Reden : je kan geen aanvraag doen bij Belgacom wanneer en nog een dommel adsllijn actief is ?????
Operator raad me aan om nieuwe aanvraag te doen, daags na het afsluiten van de dommel lijn.

Klopt dit ? lijkt me sterk, wat zijn jullie ervaringen ?

Re: Aanvraag Belgacom Start

Geplaatst: 12 apr 2012, 11:08
door driesve
Als je Dommel niet had opgezegd, dan zou alles moeten werken. Ik kan mij inderdaad iets herinneren van: "wanneer je je lijn opzegt; wordt deze (bij belgacom) op een bepaalde status gezet waardoor nieuwe activatie niet mogelijk is." Dat werd mij toch hier aangeraden toen ik enkele jaren geleden overstapten tussen 2 DSL-providers. Of dat tegenwoordig nog zo werkt, kan ik niet bevestigen. Het klinkt inderdaad absurd (en ergens is het dat ook), zeker omdat je nieuwe aansluiting bij Belgacom is.

Of misschien heeft de overstap van vaste lijn naar raw copper er iets mee te maken, als het bovenstaande tegenwoordig niet meer waar is?

Re: Aanvraag Belgacom Start

Geplaatst: 12 apr 2012, 11:16
door VOiD
Vraag gewoon Belgacom aan op een apart koper paar. Dan heb je geen onderbreking van je Internet als ze voor 24/4 activeren bij BGC.