Pagina 1 van 1

Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 10:42
door bke
Beste Userbasers,

Sinds een 3-tal maanden heb ik uiteindelijk ook een smartphone gekocht en uiteraard steeg de nood naar mobiele datasessies.
Sinds 3 jaar heb ik een Generation MTV abonnement. Vroeger was dit 20 euro per maand, maar dit abonnement is verdwenen en aangepast naar 15 euro per maand. Bij dit abonnement heb ik blijkbaar geen inbegrepen data, hoewel ik zeker weet dat er vroeger 10mb was... Tegenwoordig is deze 10mb blijkbaar vervangen door een time based optie.

Enkele weken geleden liet ik per ongeluk dus mijn sessie 4 uur openstaan. Geen probleem dacht ik, aangezien ik gedurende die uren niet gesurft heb, zal het verbruik niet hoog zijn en zal ik dus niet moeten bijbetalen. Verkeerd gedacht. 23 euro werd aangerekend voor deze nutteloze sessie!

Mijn eerste reactie was "dom, maar ja.. wat doe je eraan". Daarna zag ik dat het Generation MTV abonnement van 25 euro een dataverbruik van 250MB toelaat. Aangezien ik geen miserie wil door een omschakeling naar andere providers en ik in het algemeen zeer tevreden ben van Proximus, heb ik overgeschakeld naar deze formule. Jammergenoeg blijft de kost van 23 euro voor het dataverbruik staan, terwijl ik nu beschik over 250MB... Valt hier iets aan te doen? Ik had verwacht dat deze zou wegvallen omdat ik nu een abonnement heb dat dit verbruik toelaat...

Verder heb ik de "Hello Proximus" applicatie geïnstalleerd om mijn verbruik bij te houden. Daar staat nog steeds het aantal minuten die ik gesurft heb in plaats van het verbruik in megabyte. Wanneer wordt dit aangepast?


Alvast bedankt voor uw tijd en/of reactie!

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 12:03
door 2Flip
Vermits deze sessie nog gebeurde moet je "oude" formule, zal deze niet wegvallen.
Misschien dat een telefoontje naar de klantendienst wel kan helpen (onder de vorm van een commerciële geste).

Heb je trouwens al eens gekeken naar Generation Connect? In mijn ogen zeker zo interessant!

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 12:32
door bke
Ik dacht ook al zoiets...

Verder ziet die generation connect er zeer interessant uit :-o

Hopelijk wordt mijn contractduur niet verlengd door over te stappen van 20 -> 15 -> 25 euro, anders zit ik vanaf gisteren weer voor een jaartje vast.
Alhoewel die generation connect gaat om formule van Proximus... Zou dit gewoon kunnen als ik bijvoorbeeld volgende maand het abonnement opzeg om over te schakelen naar die prepaid dienst?

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 12:35
door Lord Utopia
Als je aan een abonnement vastzit bij Proximus, kan je niet zomaar overstappen. Of je moet een opzegvergoeding betalen. Proximus kan dat aanzien als wijze om gemakkelijk over te stappen op de concurrentie.

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 12:39
door bke
Lord Utopia, ik heb speciaal voor de 25€ formule bij proximus gekozen om dit te voorkomen. Hoewel mijn contractduur volgens de reacties in een eerder gemaakt topic afgelopen is, vertrouw ik er toch niet op. Misschien kan ik dit argument aanhalen om mijn €23 van de datasessie kwijt te krijgen?

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 29 maa 2012, 17:02
door Lord Utopia
Je kan een financiële compensatie krijgen, maar vaak gaat dat gepaard met een contractverlenging. Om na te kijken je nog vastzit aan het abonnement, kan je altijd eens gratis bellen naar 6000 en vragen.

Re: Enkele vragen ivm Generation MTV / 3g

Geplaatst: 07 apr 2012, 18:03
door Kldtje
Hallo sinds deze week heb ik een MTV Generation abonnement van 25€ +een pakket voor 1GB data Ben er wel tevreden over alleen vrees ik dat twee uurtjes bellen er wel rap door zullen zitten