Pagina 1 van 1
Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 11:18
door Gert1973
Hallo,
heb sinds vorige week een nieuwe Samsung Galaxy SII. Nu wil ik mijn mail ook binnenkrijgen via deze smartphone. Heb een telenet-account. Voor de inkomende mails lukt het nog wel, maar als ik dan naar de uitgaande mails wil instellen, zegt hij telkens "Kan geen verbinding maken met server!"
Inkomende server : in.telenet.be, poort 110
Uitgaande server : uit.telenet.be, poort 25, en hier stopt het dus telkens....
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 12:02
door PCC
Je moet de uitgaande mailserver van je mobiele operator gebruiken.
Bij Proximus is dit bv relay.proximus.be
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 12:05
door Gert1973
Maar dat is volgens mijn gegevens uit.telenet.be, en dan doet hij het dus niet...
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 12:16
door PCC
Ok , maar welke GSM operator gebruik je? Is dit ook Telenet of Mobistar Of Base?
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 13:06
door Gert1973
Mobistar
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 13:40
door a3ke
de uitgaande mailserver van mobistar moet je dan gebruiken
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 29 feb 2012, 14:00
door Gert1973
Het werkt nu! Uitgaande voor Mobistar is mx1.mobistar.be
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:07
door bakkietje
Hallo,
Ik heb mij ook een Samsung Galaxy S3 aangeschaft. Ik kom van iOS...
Ik heb ook een probleempje met mijn uitgaande e-mail...
Stel ik mijn uitgaande e-mail in als relay.proximus.be dan wordt er via wi-fi niets verstuurd.
Stel ik mijn uitgaande e-mail in als smpt.telenet.be dan wordt er niets verstuurd via het mobiel netwerk (Proximus).
Bij mijn iOS toestel ging dit vanzelf.
Nu weet ik niet echt hoe dit verder moet... iemand die mij (beginner op het gebied van Android) kan verder helpen?
Alvast bedankt!
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:11
door Splitter
instellen op telenet.
je moet, als ik me niet vergis, dan gewoon aanmelden op de uitgaande mailserver met je user & pass van TN,
en dan kan je gewoon via hun server mailen terwijl je op proximus zit.
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:37
door xenne
verzenden via authenticatie dan kan je idd versturen met gelijk welke internetverbinding, maar ik ken de instellingen van telenet niet (als ze dit hebben)
voor skynet is dat : relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (
[email protected] + paswoord mailbox)
maar op de SIII werkt bovenstaande niet met de standaard mail applicatie... op hetzelfde toestel met dezelfde instellingen met de K-9 mailapplicatie geen probleem
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 05 nov 2012, 23:20
door bakkietje
Wat bedoelt u met K-9?
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 05 nov 2012, 23:28
door xenne
K-9 is gewoon een mail applicatie uit google play (gratis)... maar dit doet hier niet echt ter zake....
ben je al te weten gekomen of je bij telenet uw mail met authenticatie kan verzenden? ik vind het niet meteen.... anders moet je gewoon de proximus server opgeven en als je thuis bent en mail wil versturen fkes van wifi naar data gaan.....
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 05 nov 2012, 23:38
door bakkietje
anders moet je gewoon de proximus server opgeven en als je thuis bent en mail wil versturen fkes van wifi naar data gaan.....
zo doe ik het nu, is wel niet erg praktisch.
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 06 nov 2012, 10:10
door ubremoved_539
xenne schreef:ben je al te weten gekomen of je bij telenet uw mail met authenticatie kan verzenden?
Voor zover ik weet kan dit niet.
De eenvoudigste oplossing is gewoon relayen via Google (als je daar een account hebt - welke trouwens los staat van je TN account).
Re: Email acount instellen op Samsung Galaxy S2
Geplaatst: 08 nov 2012, 19:28
door bakkietje
Hierbij post ik mijn ontvangen reactie van Samsung Customer Support Center... Waarvoor dank!
"Uw klantnummer: xxxxx
Geachte heer xxxxx,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung product.
Dit is helaas niet mogelijk met uw toestel. Er is geen keuze in het menu van uw toestel om dit in te stellen.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Samsung Electronics Benelux B.V.
Bekijk ook eens onze handige How-to video’s op het Youtube kanaal van Samsung The Benelux
om meer te weten te komen over de mogelijkheden van uw Samsung product.
http://www.youtube.com/user/TheSamsungBenelux"