generation pay&surf (vita simkaart) - verbruik checken
Geplaatst: 25 feb 2012, 12:52
Hallo,
Ik kocht vorige week een playstation vita 3G, en daar zit dus een simkaart bij van Proximus, volgens het bijgeleverde foldertje een generation pay&surf. Ik stop die kaart in de vita, kies een APN uit: (op goed geluk, want daarover zat er dus geen info bij) internet.proximus.be en krijg een verbinding. So far so good, al had er in dat foldertje wat minder gezever en wat meer nuttige info kunnen staan (bijvoorbeeld ivm de apn). Er was mij verteld dat als je de kaart "activeert", je 200 mb extra kon krijgen bovenop de reeds inbegrepen 200, volgens het foldertje op http://www.generation.be/psvita. Ik doe dat, krijg na invullen van mijn gegevens een code toegestuurd, en mijn 200 mb extra zijn geactiveerd volgens de website.
Uiteraard wil ik graag controleren hoeveel tegoed ik nu heb en hoeveel verbruikt is, dus ga ik naar de proximus website en registreer me bij de e-ervices (waar vaag naar verwezen wordt in het bijgeleverde foldertje), dmv de PUK code. Ondertussen krijg ik op de vita een bericht dat mijn belwaarde bijna op is, wat enigszins verontrustend is aangezien ik nog zo goed als geen data verbruikt heb (maar dat bericht gaat dus vermoedelijk niet over data, aangezien ik verder ook enkel info krijg over belwaarde ipv data). Bij inloggen op de e-services website krijg ik te zien dat mijn belwaarde nul is, en mijn kaart nog een jaartje geldig, maar er is daar niks te vinden over DATA verbruik, ook niet in historiek etc. Na wat rondneuzen in de helpsectie vind ik ook nog de m.skynet.be website, waar mijn paswoord niet aanvaard wordt, en er gedreigd wordt met blokkeren na drie pogingen. Op de "generation" site kan ik ook niets vinden over hoeveel data tegoed/verbruikt is, en staat er eigenlijk zelfs zo goed als niets over pay&surf (ook niet op de proximuswebsite). Wat is dat met proximus en de tig verschillende sites, waar je bijna geen nuttige of toepasselijke info vindt? Je zou denken dat dit voor proximus een goede gelegenheid is om zieltjes te winnen, maar als 't zo verder gaat...
Enfin, mijn concrete vragen:
-hoe kom ik achter hoeveel volume ik nog tegoed heb, en hoeveel daarvan verbruikt is, liefst zonder simkaartjes in telefoons te steken etc - ze leveren een simkaart speciaal bij de vita, dan moet er toch een manier zijn om er met dat toestel achter te komen, zou je denken?
-heeft iemand meer info ivm de "wipeout" promo: als je 15 € aan data herlaad, zou je wipeout krijgen. Er staat echter wel bij geldig vanaf 15/03: ik neem aan dat dat dan betekend dat enkel herlaadbeurten na 15/3 in aanmerking komen? En hoe zal i kdan het spel (ik neem aan met een vouchercode?) krijgen? Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in na bovenstaande speurtocht, die enkel tot meer verwarring heeft geleid, dat dat "vanzelf" in orde komt
Ik kocht vorige week een playstation vita 3G, en daar zit dus een simkaart bij van Proximus, volgens het bijgeleverde foldertje een generation pay&surf. Ik stop die kaart in de vita, kies een APN uit: (op goed geluk, want daarover zat er dus geen info bij) internet.proximus.be en krijg een verbinding. So far so good, al had er in dat foldertje wat minder gezever en wat meer nuttige info kunnen staan (bijvoorbeeld ivm de apn). Er was mij verteld dat als je de kaart "activeert", je 200 mb extra kon krijgen bovenop de reeds inbegrepen 200, volgens het foldertje op http://www.generation.be/psvita. Ik doe dat, krijg na invullen van mijn gegevens een code toegestuurd, en mijn 200 mb extra zijn geactiveerd volgens de website.
Uiteraard wil ik graag controleren hoeveel tegoed ik nu heb en hoeveel verbruikt is, dus ga ik naar de proximus website en registreer me bij de e-ervices (waar vaag naar verwezen wordt in het bijgeleverde foldertje), dmv de PUK code. Ondertussen krijg ik op de vita een bericht dat mijn belwaarde bijna op is, wat enigszins verontrustend is aangezien ik nog zo goed als geen data verbruikt heb (maar dat bericht gaat dus vermoedelijk niet over data, aangezien ik verder ook enkel info krijg over belwaarde ipv data). Bij inloggen op de e-services website krijg ik te zien dat mijn belwaarde nul is, en mijn kaart nog een jaartje geldig, maar er is daar niks te vinden over DATA verbruik, ook niet in historiek etc. Na wat rondneuzen in de helpsectie vind ik ook nog de m.skynet.be website, waar mijn paswoord niet aanvaard wordt, en er gedreigd wordt met blokkeren na drie pogingen. Op de "generation" site kan ik ook niets vinden over hoeveel data tegoed/verbruikt is, en staat er eigenlijk zelfs zo goed als niets over pay&surf (ook niet op de proximuswebsite). Wat is dat met proximus en de tig verschillende sites, waar je bijna geen nuttige of toepasselijke info vindt? Je zou denken dat dit voor proximus een goede gelegenheid is om zieltjes te winnen, maar als 't zo verder gaat...
Enfin, mijn concrete vragen:
-hoe kom ik achter hoeveel volume ik nog tegoed heb, en hoeveel daarvan verbruikt is, liefst zonder simkaartjes in telefoons te steken etc - ze leveren een simkaart speciaal bij de vita, dan moet er toch een manier zijn om er met dat toestel achter te komen, zou je denken?
-heeft iemand meer info ivm de "wipeout" promo: als je 15 € aan data herlaad, zou je wipeout krijgen. Er staat echter wel bij geldig vanaf 15/03: ik neem aan dat dat dan betekend dat enkel herlaadbeurten na 15/3 in aanmerking komen? En hoe zal i kdan het spel (ik neem aan met een vouchercode?) krijgen? Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in na bovenstaande speurtocht, die enkel tot meer verwarring heeft geleid, dat dat "vanzelf" in orde komt
