Pagina 1 van 1

Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 19:27
door Jack Daniels
Ik ben overgestapt naar Mobile Vikings. Mijn abonnement bij Proximus liep tot 21/01. Op 19/01 vroeg ik nummeroverdracht aan bij MV. Op 20/01 was dat in orde. Resultaat: factuur van Proximus wegens "vroegtijdige verbreking van mijn SIM kaart". Die ene dag kost mij een administratieve boete van zomaar eventjes 50 euro, zonder BTW. Nooit zien ze mij nog bij Proximus. Het is daar 1 bende smeerlappen bij elkaar.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 19:45
door philippe_d
In hun algemene voorwaarden staat dat de verbrekingsvergoeding gelijk is aan het resterende abonnementsgeld (dus 1 dag). Ik heb nog nooit iets gelezen over administratieve boete.

Aan de andere kant had je zelf wel het probleem kunnen vermijden, door met je sms naar MV te wachten tot de dag nadat je abonnement bij Proximus afliep ?

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 19:49
door Jack Daniels
Ik som even op wat in de brief staat:
Ingevolgde deze vroegtijdige verbreking en conform de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de Proximus dienst bent u t.o.v. Belgacom een schadevergoeding van 50,3333 euro schuldig die als volgt uitgesplitst wordt:
Administratiekosten van 50 euro per opgezegde simkaart = 50 euro
totaal van de nog verschuldigde abonnementsgelden... = 0 euro
50% van het gemiddelde bedrag van de gefactureerde oproepen gedurende de laatste 3 maanden.... = 0,3333 euro

Wat die dag te vroeg overstappen betreft: er stond in de brief van MV dat het tot 3 dagen kon duren eer de transfer rond was.
Weet ik veel dat mijn nummer niet geschrapt wordt tot een bepaalde periode nadat mijn abonnement is afgelopen. Dat weet ik nu ook sinds deze avond na een telefoontje met de klantendienst. Dat zijn zo van die zaken die je nergens leest en die niemand je komt vertellen. Ben benieuwd hoeveel users op dit forum op de hoogte zijn van het feit dat hun GSM nummer nog een bepaalde tijd blijft bestaan nadat hun abonnement is afgelopen.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:01
door 2Flip
Heb je eigenlijk al gebeld naar de proximus klantendienst?
Ik veronderstel dat het grootste gedeelte van hun administratie automatisch gaat, en ik kan me voorstellen dat ze deze "factuur" wel willen corrigeren...

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:05
door Jack Daniels
Ik heb gebeld. Kreeg als antwoord dat ik maar een dag later opgezegd moest hebben. Dan had ik nu die 50 euro niet aan mijn been.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:06
door Dima_2005
Ik heb die opzegkost ook gehad, zelfs NA het verlopen van mijn contract... En dan opeens: "ja meneer, u had nog 3 dagen contract", terwijl ik dat 4 keer nagevraagd heb en het was in orde. (dus dat was een pure verzinsel in mijn geval)
Laat ons zeggen dat de kost kwijtgescholden werd, maar dat is gewoon omdat ik heel erg "grof" ben met mensen van klantendienst :lol:

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:23
door Lord Utopia
En dat terwijl de mensen van de klantendienst die kost niet hebben veroorzaakt. Ik zou dus gewoon bellen en vriendelijk refereren naar de algemene voorwaarden. Ik heb mijn contract opgezegd enige tijd geleden (heb ik ook twee maal gebeld om zeker te zijn dat ik contractvrij was), en ik heb een laatste factuur gekregen met facturering à pro rata.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:30
door Jack Daniels
Er staat "als de klant geen vernieuwing van zijn contract heeft aanvaard ter gelegenheid van een actie ter zake door belgacom". Belgacom heeft mij 2 keer gebeld met de vraag of ik mijn abonnement wou verlengen. Ik heb 2 keer nee gezegd. Wat moet ik nog meer doen?

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:35
door Lord Utopia
Bellen naar Proximus en refereren naar de algemene voorwaarden.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:18
door proximusboyke
hebt u een prof abo want dan klop te zie algemene voorwaarden 11.2.3


http://customer.proximus.be/nl/download ... 082010.pdf


evenals een forfaitaire schadevergoeding van € 50 per simkaart voor de administratiekosten veroorzaakt door de voortijdige opzegging.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:27
door TiTanium
Goed om te weten want heb ook een Bizz abonnement :)

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:27
door Jack Daniels
geen prof abo. Maar blijkbaar bij deze "bewezen" door Proximusboyke: de forfaitaire schadevergoeding van 50 euro bij voortijdige verbreking (van 1 dag).
Byebye en tot nooit meer Proximus. Als dat hun dank is om zo lang klant geweest te zijn.
En het volgende wat hier buitenvliegt is mijn disco lijn van Belgacom. Niks wat ook nog maar ruikt naar Belgacom/Proximus komt hier nog binnen.
Precies of ze hebben geen administratie(kosten) als je je abonnement niet verlengt.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:42
door krisken
älé...tis weer chips en cola tijd blijkbaar. Nieuwe soap op komst :)

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:54
door Marlboro
Ik heb mijn abo van proximus 7 maand op voorhand opgezegd en heb alleen de resterende maanden x 15 euro moeten betalen, 50 euro boete heb ik alvast niet gekregen maarja, bij mij was het geen paar dagen ervoor + het is al zeer lang geweten ook dat je het beste 1volledige maand op voorhand je abo aangetekend opzegt of je wacht tot de maand om is en dan pas later een brief stuurd, dan betaal je gewoon die ene maand nog and that's it.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 22:03
door Jack Daniels
Volgens klantendienst moest ik gewoon 1 dag gewacht hebben. Mijn nummer werd overgezet op 20/01 rond 08.30 uur. Officieel einde van mijn abo was 21/01.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 31 jan 2012, 22:22
door TiTanium
Ga eens een belgacom/proximus store binnen, enigste mogelijkheid om ze u te laten helpen met een beetje druk op de ketel ;) Als je in u recht ben dan zullen ze dit wel rechtzetten.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 01 feb 2012, 00:25
door proximusboyke
nee helpt niet, staat duidelijk in de voorwaarden.
U mag bij elk bedrijf een contract aangaan en voor het afloopt opzeggen u zult overal een boete betalen als het zo duidelijk in de algemene voorwaarden staat.
Mobistar : Daarbovenop is de professionele klant aan Mobistar een administratieve kost van 50 euro per klantnummer verschuldigd.

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 01 feb 2012, 00:27
door LPS
Ik snap die admin kost van 50€ niet, hij zegt toch dat hij geen pro-abonnement heeft? En anders is het toch de gewone opzegvergoeding?

Re: Proximus: 1 smeerlapperij

Geplaatst: 01 feb 2012, 02:02
door proximusboyke
Voor niet-professionele klanten bedraagt het maximumbedrag van de schadevergoeding, met inbegrip van de administratiekosten, € 150.