Beperking in IP adressen/PPPOE sessies
Geplaatst: 24 jan 2012, 18:16
Hoi beste UBers,
Ik gebruik op 3 devices telkens 1 PPPOE connectie, dus telkens 1 public ip (Internet Intense abonnement). Sinds de afgelopen vorige week gebeurt het echter dat één of meerdere ervan er niet in slagen hun connectie te vernieuwen (na 96 uur is dat tegenwoordig zeker, de geforceerde disconnect). Het schijnt te helpen door de modem te rebooten via telnet of even kort zonder stroom te zetten.
Nog iemand hier last van? Het vreemde is dat het de laatste week zich al 2x voor gedaan heeft, waar ik dat ervoor zelden had. Op dit moment heb ik terug 3 actieve PPPOE sessies.
Zou dat kunnen te maken hebben met beperking, bvb dat een pool van ip adressen op dat moment opgebruikt is? Of een andere (externe) limiet waar ik op dat welbepaalde moment tegen aan loop?
Ik gebruik op 3 devices telkens 1 PPPOE connectie, dus telkens 1 public ip (Internet Intense abonnement). Sinds de afgelopen vorige week gebeurt het echter dat één of meerdere ervan er niet in slagen hun connectie te vernieuwen (na 96 uur is dat tegenwoordig zeker, de geforceerde disconnect). Het schijnt te helpen door de modem te rebooten via telnet of even kort zonder stroom te zetten.
Nog iemand hier last van? Het vreemde is dat het de laatste week zich al 2x voor gedaan heeft, waar ik dat ervoor zelden had. Op dit moment heb ik terug 3 actieve PPPOE sessies.
Zou dat kunnen te maken hebben met beperking, bvb dat een pool van ip adressen op dat moment opgebruikt is? Of een andere (externe) limiet waar ik op dat welbepaalde moment tegen aan loop?