Pagina 1 van 1
MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 12:55
door Jack Daniels
Ik kreeg net een mail van MV waarin nog eens werd verwezen naar het uur gratis bellen onder MV leden als er 100.000 leden zijn tegen 30 juni. Ondertussen hebben ze de kaap van 75000 overschreden en volgens hun berekening zouden ze eind mei (aan dit tempo) de 100.000 leden halen.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 13:25
door wied
lijken dus niet erg afgeremd door generation connect van proximus...
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 14:24
door xenne
Misschien is het tegendeel wel waar, door lancering GC kreeg MV veel onrechtstreekse reclame. Anderzijds gaven ze ook vele sim kaarten weg oa in campagne met kbc
[
Post made via mobile device ]
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 14:25
door silencer
Dan zul je een beter aanbod ook wel kunnen vergeten (eens men groot is).
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 14:53
door q-tec
silencer schreef:Dan zul je een beter aanbod ook wel kunnen vergeten (eens men groot is).
Als ze de 100 000 bereiken mag je elke dag een uur bellen met een andere viking dus zo slecht vind ik dat niet zenne!
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 14:56
door johcla
Ik heb nu een MV-kaart voor in het buitenland.
Als je effectief een uur/dag gratis kan bellen naar andere MV'ers, ga ik volledig overstappen.
Dus nog een paar maanden wachten

Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 jan 2012, 15:21
door driesve
Op hun grafiekje zie je een mooie exponentiële groei:
http://blog.mobilevikings.com/?p=731 .
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 14 jan 2012, 00:05
door Petrikske
Hoop echt dat het gaat lukken, al 4 simkaarten hier hahaha.....
Zodoende al vele maanden gratis aan het surfen door de 300 punten/nieuwe klant.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 14 jan 2012, 00:31
door ChelloExtremer
dus ... sinds de lancering van GC heeft MV (teller stond toen ong op 67500) al zo'n 7500 nieuwe klanten en GC is nog niet eens aan de 5000?
Dus van die 5000 limiet van Proximus geloof ik niet veel...
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 14 jan 2012, 07:33
door Muziekbos
xenne schreef:Misschien is het tegendeel wel waar, door lancering GC kreeg MV veel onrechtstreekse reclame. Anderzijds gaven ze ook vele sim kaarten weg oa in campagne met kbc
Ik denk dat er een aantal factoren hebben meegespeeld de voorbije weken sinds de plotse overhaaste lancering van GenerationConnect door Proximus. Zowel voor MV als voor Proximus.
- Het aanbod van Proximus is 5 euro duurder in vergelijking met MV. In tijden dat alles in een razendsnel tempo de lucht in vliegt en het ene prijsrecord na het andere sneuvelt, lijkt deze meerkost per herlaadbeurt niet onbelangrijk.
- Proximus met het beste netwerk die dit land te bieden heeft. Maar is dit voldoende om mensen over te halen hiervoor 5 euro meer te laten betalen?
- Veel mensen hangen ook vast aan een abonnementsformule bij één van de drie operatoren.
- De media die de op een bepaald moment de focus heeft gelegd op MV en vooral op de kostprijs.
- De mobiele datamarkt in dit land staat nog in de kinderschoenen. Aandeel van de slimme telefoons is nog onvoldoende doorgedrongen tot de brede laag van de bevolking. Jongeren, it, mensen die de technologie volgen.... gebruiken mobiel internet maar de huisvrouw van achter de hoek nog niet. Heeft in het beste geval al een slimme telefoon cadeau gekregen met Kerst. Maar gebruikt waarschijnlijk nog haar oude Nokia om te bellen en sms-en. (euh niets tegen Nokia hoor ...)
- De activeringsproblemen die snel opdoken en wekenlang bleven duren bij Proximus. Iets wat in de perceptie van de mensen niet verwacht wordt van de grootste kwaliteitsoperator van dit land.
- Toegankelijkheid en kort op de bal spelende rol van MV binnen de sociale media (Twitter, Facebook, ...)
We moeten eerlijk zijn en de officiële cijfers van Proximus afwachten. Maar als je in een maand tijd van in het niets bijna 5000 (of misschien meer) klanten kan warm maken voor een product waar er minimaal reclame voor gemaakt is binnen de brede maatschappij, dan kan je wel spreken van een groot (tot gigantisch) succes voor Proximus.
Dit toch wel in een markt waar een andere speler (MV) met veel minder middelen gestaag verder bouwt aan zijn groei om ergens in het voorjaar aan honderdduizend klanten te zitten.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 jan 2012, 12:39
door maxxxke
Dat er klanten bijkomen bij MV , dat klopt.
Maar de vraag is , hoe bepalen ze wie klant is of niet.
Stel ik vraag een sim aan, ik test een maand en dan stop ik ermee.
Ben ik dan klant voor 1 maand ? Klant voor 6 maand ?
Dit beinvloed hun teller natuurlijk.
Mvg
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 jan 2012, 13:15
door philippe_d
Je bent klant zolang je SIM geldig is, met andere woorden zolang je nog gesprekken kan ontvangen, toch ?
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:33
door maxxxke
M.a.w de teller gaat makkelijker omhoog dan omlaag. Let makkeler != sneller
onmiddellijk +1 bij nieuwe klant
na 1 jaar -1 bij klant weg
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 jan 2012, 16:54
door LPS
Als die klant effectief weg is, dus een portering heeft gedaan, dan zal die wel direct van de statistiek afgetrokken worden. En de andere klanten kunnen inderdaad nog een jaar lang gebeld worden dus dat blijven ook klanten he :')
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 27 maa 2012, 08:35
door q-tec
zo te zien zal het doel wel gehaald worden
nog 9650 te gaan op dit moment en daar hebben ze nog 3maand voor

Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 27 maa 2012, 17:50
door Petrikske
Zalig! de dochter deze week nog overzetten.
Dat word dus -1 voor Proximus.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 08 apr 2012, 00:46
door nete
MV zit intussen al aan méér dan 93000 !
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 apr 2012, 16:42
door Jack Daniels
update: +97000
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 26 apr 2012, 16:57
door johcla
Ik heb net een mail gehad over een event in Oostende om de 100.000 te vieren.
Er staat nu wel dat het één uur per dag gratis bellen naar andere MV'ers geldig zou zijn voor 1 jaar, terwijl het vroeger was aangekondigd als permanent.
Nu ja, één jaar is zo goed als permanent in de telecom-sector, maar toch

Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 11 mei 2012, 11:31
door xenne
Hello Vikings,
Harr harr hoerra! We hebben de kaap van 100.000 (honderdduizend!!) Vikings bereikt!
Je weet wat dit betekent: elke dag 1 uur gratis bellen naar andere Mobile Vikings. Plus: een feestje op het strand van Oostende, op 2 juni!
1 uur gratis bellen
Zoals beloofd mag je voortaan 1 uur per dag gratis bellen naar andere Mobile Vikings
Geldig van 1/6/2012 tot 31/5/2013.
Voor iedere Mobile Viking met een actieve bundel (sms en internet) op 1/6/2012, of als je herlaadt vanaf 1/6/2012.
Dit uur (60 minuten) gratis bellen begint om 00.01 u. en eindigt op 24.00 u.
https://mobilevikings.com/nl/faq/#1hourfree
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 11 mei 2012, 12:04
door silencer
Goh enkel als je iedere maand herlaadt.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 00:41
door Lord Utopia
Da's toch evident? Anders kan je voor 15 euro per jaar het ganse jaar, elke maand 1800 minuten bellen naar andere Mobile Vikings.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 10:37
door xenne
inderdaad logisch dat dit net zoals de andere voordelen één maand geldig is. let wel op, als je telefoontje begint voor middernacht beginnen ze aan te rekenen vanaf 00H00. dus voor middernacht inhaken en later terugbellen is de boodschap. persoonlijk ken ik eigenlijk te weinig vikings om hier veel voordeel mee te doen
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 11:13
door weepeechris
Het idee achter MV is altijd geweest om de gebruiker zo weinig mogelijk te laten betalen

. Natuurlijk is dit opnieuw een héél goede reden om je vriendin of je familie mee te overtuigen Viking te worden.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 11:24
door xenne
tsja... ik durf niemand meer overtuigen, daarvoor laat het product het mijn inziens iets te vaak afweten... dat data soms eens niet werkt kan ik nog mee leven, maar niet kunnen bellen/smsen en ook niet bereikbaar zijn zou ooit wel eens slecht kunnen aflopen... heb zo in een zeer netelige positie gezeten deze week, het kriebelt echt voor naar GC te gaan, maar uiteindelijk is het prijsverschil nog te groot gezien de grace period bij MV. idee achter MV blijft natuurlijk super, maar misschien moeten ze toch wat meer investeren in het produkt en wat minder in allerlei bijkomstigheden
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 11:55
door Joe de Mannen
Misschien is dit 'product' hun huidige plafond en investeren ze in andere zaken om toch telkens met iets nieuws op de proppen te kunnen komen. Of anders: ze hebben de kwaliteit van hun basisproduct niet zelf in de hand en doen voor de rest wat ze kunnen om onder de aandacht te blijven.
J.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 15:23
door silencer
Lord Utopia schreef:Da's toch evident? Anders kan je voor 15 euro per jaar het ganse jaar, elke maand 1800 minuten bellen naar andere Mobile Vikings.
Als ik de nieuwsbrief goed lees moet je 1x na 1j een bundel aankopen en daarna zou het bellen gratis moeten zijn (tot mei 2012), al zijn ze daar wel vaag in.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 17:35
door xenne
Joe de Mannen schreef:Of anders: ze hebben de kwaliteit van hun basisproduct niet zelf in de hand en doen voor de rest wat ze kunnen om onder de aandacht te blijven.
ik weet niet of ze het niet in de hand hebben... ik heb zelf nooit bij Base gezeten, dus ik kan niet vergelijken... maar als ik de mensen mag geloven ligt MV toch veel vaker plat dan Base... ? maandag was er een nationale panne bij MV, op hetzelfde moment echter geen problemen bij Base?
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 12 mei 2012, 22:41
door driesve
silencer schreef:Als ik de nieuwsbrief goed lees moet je 1x na 1j een bundel aankopen en daarna zou het bellen gratis moeten zijn (tot mei 2012), al zijn ze daar wel vaag in.
Klopt niet, het 1u/dag gratis bellen is vergelijkbaar met de gratis berichtjes. Je krijgt deze enkel bij een herlaadbeurt en ze zijn 1 maand geldig.
De volledige uitleg staat
hier.
Re: MV: kaap van 75000 overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 11:34
door Ofloo
wied schreef:lijken dus niet erg afgeremd door generation connect van proximus...
is wel 10 euro duurder he, .. natuurlijk remt dat hen niet af, .. het is crisis, mensen zoeken goedkope alternatieven, en het kwaliteit verhaal blijft mensen niet langer plezieren.
xenne schreef:Joe de Mannen schreef:Of anders: ze hebben de kwaliteit van hun basisproduct niet zelf in de hand en doen voor de rest wat ze kunnen om onder de aandacht te blijven.
ik weet niet of ze het niet in de hand hebben... ik heb zelf nooit bij Base gezeten, dus ik kan niet vergelijken... maar als ik de mensen mag geloven ligt MV toch veel vaker plat dan Base... ? maandag was er een nationale panne bij MV, op hetzelfde moment echter geen problemen bij Base?
ik weet niet in welk land jij woont, maar ik heb er toch geen last van ondervonden.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 12:01
door xenne
Ofloo schreef:ik weet niet in welk land jij woont, maar ik heb er toch geen last van ondervonden.
ik ben van vlaanderen, was tussen 21H00 en 22H00, data werkte nog, maar sms/bellen was onmogelijk (verzenden/ontvangen)
zie
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 12:05
door Petrikske
Zelfde hier, denk dat het een uur tot 1,5 uur heeft geduurd.
Wel data maar niet bellen en SMS.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 12:07
door Ofloo
We're experiencing some general problems. We're on it and trying to fix it asap! Sorry for the inconvenience ^TT
Wil niet zeggen dat het nationaal is, da's voor interpretatie vatbaar, .. en ge moet u niet focussen op elk probleemke dat ze posten, .. dat wil gewoon zeggen dat ze open zijn, met hun communicatie, .. men had ook kunnen zeggen wanneer je dit probleem melde, .. er scheelt misschien iets aan uw telefoon, .. kijk dit en dit eens na. en als ik het goed versta was het binnen het uur opgelost? dan is er toch geen probleem? Meeste mensen zullen het geen eens gemerkt hebben.
Een netwerk dat geen problemen heeft bestaat gewoon niet dus maak u geen illusies.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 12:35
door xenne
tsja.... die avond heeft mobile vikings zeker 100x gepost dat er algemeen probleem was... ik heb er een uur last van gehad, maar het kan vroeger begonnen zijn. geen probleem volgens u? tsja, dan hanteren wij toch anderen normen

dat data af en plat ligt daar kan ik nog mee leven, maar dat smsen en bellen het regelmatig laat afweten kan ik mij niet permitteren. perfect netwerk zal idd niet bestaan, maar ik heb dergelijke uitval vroeger toch niet ervaren bij proximus & mobistar. en base heeft van de panne blijkbaar geen last gehad? probleem is wel gemeld op hun status pagina, da's wel positief..
http://status.mobilevikings.com/
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 14:12
door Jordy1990
Ofloo schreef: en ge moet u niet focussen op elk probleemke dat ze posten, .. dat wil gewoon zeggen dat ze open zijn, met hun communicatie, ..
MV is misschien wel opener naar hun klanten toe dan Proximus en Mobistar, maar dit is geen excuus voor de vele problemen die ze hebben. Ik heb liever een provider die veel minder open is, maar die de problemen die ze hebben op de lange termijn oplost. Dit is niet het geval bij MV. -->Geen woorden maar daden!
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 17:56
door Lord Utopia
xenne schreef:ik weet niet of ze het niet in de hand hebben... ik heb zelf nooit bij Base gezeten, dus ik kan niet vergelijken... maar als ik de mensen mag geloven ligt MV toch veel vaker plat dan Base... ? maandag was er een nationale panne bij MV, op hetzelfde moment echter geen problemen bij Base?
Dat is mogelijk. Mobile Vikings werkt met een derde partij en niet direct op BASE. Daarom dat BASE en Jim Mobile nog perfect kunnen werken terwijl MV er wel uit kan liggen.
Jordy1990 schreef:Ofloo schreef: en ge moet u niet focussen op elk probleemke dat ze posten, .. dat wil gewoon zeggen dat ze open zijn, met hun communicatie, ..
MV is misschien wel opener naar hun klanten toe dan Proximus en Mobistar, maar dit is geen excuus voor de vele problemen die ze hebben. Ik heb liever een provider die veel minder open is, maar die de problemen die ze hebben op de lange termijn oplost. Dit is niet het geval bij MV. -->Geen woorden maar daden!
Dat is het juist. De klantendienst mag dan wel goed zijn, maar als het netwerk er om de haverklap uitligt, heb je daar ook niets aan. Daarom dat ik Generation Connect ben. In heel die tijd dat ik bij Proximus ben, heb ik nog nooit een onderbreking ondervonden. Bij MV mocht ik bvb iedere morgend mijn gsm herstarten omdat er geen verbinding meer was met het netwerk. Dan zwijg ik nog van de brakke dekking van MV.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 18:15
door Petrikske
Om eerlijk te zijn houd ik m'n hart vast als dat gratis bellen van start gaat bij MV, het enkele akkefietje van korte onderbrekingen
neem ik er nu bij, het is immers goedkoop.
En ze communiceren ook vaak met hun klanten, dat is bij sommige firma's wel anders.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 18:20
door Joe de Mannen
Ik heb op al de tijd dat ik MV ben, ondertussen 2.5 jaar ofzo, mijn telefoon hooguit 2 keer moeten herstarten.
J.
Re: MV: kaap van 100.000 (was: 75000) overschreden
Geplaatst: 13 mei 2012, 19:26
door q-tec
Zelf ook nog niet veel last gehad van sms/bellen in 3jaar niet meer of minder dan bij proximus.
Data ligt er wel af en toe eens uit so what? Wifi in de buurt zeker met de fons nu.