Pagina 1 van 3
Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 11 jan 2012, 11:20
door woutervh
Beste,
Graag had ik eens geïnformeerd naar de reden waarom de SBS-zenders versleuteld zijn in het digitale tv-aanbod van Telenet?
Door deze versleuteling kunnen deze zenders enkel bekeken worden indien er bij Telenet een digibox/corder wordt aangeschaft. Nochtans is digitaal kijken met een nieuw tv-toestel (voorzien van dvb-c tuner) perfect mogelijk zonder deze...
Bovendien betalen wij ook ons abonnementsgeld en auteursrechten.
Door deze maatregel worden wij (de mensen die geen gebruik wensen te maken van een digibox/corder) in de kou gelaten wat betreft SBS-zenders.
Ik dacht dat het doel van commerciële zenders was om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken? Jullie wensen toch niet over dezelfde kam geschoren te worden als betaalzenders?
Dank bij voorbaat
Eens zien of ze gaan antwoorden en wat het antwoord zal zijn...
PS: Uiteraard werd in het mailtje naar VMMA de naam aangepast
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 11 jan 2012, 11:32
door ubremoved_539
Deze vraag is er in het verleden reeds geweest... het grappige was dat oa. de Nederlandse zenders (bedoel dan Ned 1, 2 en 3) absoluut geen bezwaar maakte tegen een ongecodeerde verspreiding, maar na contact vanuit Telenet men er plots wel een probleem van maakte. Ergens zet Telenet dus bepaalde zenders op zodanige manier onder druk dat men hun standpunt aanpast.
Mogelijks heeft het iets met bescherming van rechten te maken... ik denk dat de zenders op zich er dus geen probleem mee hebben, maar dat Telenet eist dat ze één of ander document tekenen waarin de zenders de volledige verantwoordelijkheid dragen moest er ooit iets gebeuren (en dan beginnen de zenders op safe te spelen natuurlijk).
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 11 jan 2012, 12:43
door iceke
Het is een publiek geheim dat het koude oorlog is tussen de zenders en Belgacom/Telenet.
De zenders krijgen minder en minder reclame inkomsten terwijl Belgamcom/Telenet met de centen gaat lopen....
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 11 jan 2012, 18:42
door Joe de Mannen
Ik vermoed dat je met de ingebouwde DVB-C tuner geen 'ik skip de reclame' mogelijkheid hebt, dan moet dat voor een commerciele zender toch een zegen zijn om op die manier te kunnen bekeken worden ?
J.
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 11 jan 2012, 20:59
door driesve
Joe de Mannen schreef:Ik vermoed dat je met de ingebouwde DVB-C tuner geen 'ik skip de reclame' mogelijkheid hebt, dan moet dat voor een commerciele zender toch een zegen zijn om op die manier te kunnen bekeken worden ?
Maar Telenet kan wel in hun eigen bakjes de optie "skip de reclame" verwijderen op één of andere manier.
De ingebouwde DVB-C tuner heeft die optie misschien ook niet, maar een computer (of andere mediaspeler) met DVB-C heeft die optie wel.
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 11 jan 2012, 21:29
door meon
Via CI+ zou dat ook op niet-Telenet-hardware kunnen.
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 09:25
door woutervh
Mailtje naar telenet:
Beste,
Graag had ik mij Telenet digitale tv aangeschaft. Mijn tv bezit echter reeds een DVB-C tuner en is voorzien van een CLI-slot. Ik heb geen boodschap aan jullie digibox/corder oplossingen aangezien dit toch maar plaatsnemende, stroomverslindende toestellen zijn die ik echt niet nodig heb om in mijn oplossing te voorzien.
Is dit mogelijk? Zoja, wat staat mij te doen? Zonee, wat houdt er jullie tegen?
Dank
Antwoord:
Beste mijnheer,
Het doet ons plezier dat u interesse hebt in digitale televisie van Telenet.
Met digitale televisie van Telenet kunt u thuis genieten van digitale beeld- en geluidskwaliteit. Het basisaanbod omvat meer dan 70 tv-zenders en 36 radio- en muziekzenders. Bovendien kunt u dit aanvullen met extra zenderpaketten.
Het enige wat u hiervoor nodig hebt is een huur HD Digicorder aan 8 euro per maand of een koop HD Digibox aan 129 euro. Eenmalig betaalt u een activeringskost van 50 euro. Als u de bestelling online plaatst, geniet u een korting van 20 euro op de activeringskost. Momenteel is er een promotie op de koop HD Digibox. Deze kost nu slechts 79 euro en de activering is gratis.
Meer informatie over digitale televisie en de promotie vindt u op
http://telenet.be/2709/0/1/nl/thuis/tel ... -huur.html.
Om te genieten van Digital TV heb u nog steeds een actief kabelabonnement nodig. Dit wordt voortaan maandelijks aangerekend. Alle info over de tarieven vindt u op
http://telenet.be/339/0/1/nl/thuis/tele ... ieven.html.
Om u alle informatie op maat door te geven is het noodzakelijk dat wij u een telefonisch antwoord bezorgen. Mogen wij u daarom vragen om telefonisch contact met ons op te nemen op 0800 66 041. Onze commerciële dienst kan u verder helpen met al uw vragen en als u wenst een afspraak maken.
Wij hopen u alvast tot een van onze digitale televisie klanten te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groeten,
Maw, veel blabla, verkoopspraat en geen antwoord op mijn vraag...
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 11:11
door krisken
Terugsturen met de vraag of ze de vraag wel gelezen hebben...
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 11:44
door AnD
Is een standaard antwoord wat ze naar zovelen sturen.
Zoals krisken zegt, "Terugsturen met de vraag of ze de vraag wel gelezen hebben..."
Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 11:54
door MClaeys
Dit topic ga ik volgen, zeker van die CI+. Als dat mogelijk is of ongecodeerde zenders bekijken (meer dan nu) dan komt er misschien toch nog kabel in huis

Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 12:18
door woutervh
Mailtje:
Beste,
Naar ik vermoed hebt u mijn vraag niet helemaal begrepen. Hierbij stel ik ze nog eens (gelieve speciaal te letten op de vetgedrukte tekst)
Beste,
Graag had ik mij Telenet digitale tv aangeschaft. Mijn tv bezit echter reeds een DVB-C tuner en is voorzien van een CLI-slot. Ik heb !! ->> GEEN !! -<< boodschap aan jullie digibox/corder oplossingen aangezien dit toch maar plaatsnemende, stroomverslindende toestellen zijn die ik echt niet nodig heb om in mijn oplossing te voorzien.
Is dit mogelijk? Zoja, wat staat mij te doen? Zonee, wat houdt er jullie tegen?
Dank bij voorbaat,
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 13:01
door Jelly
Stuur zo een mail eerder naar het online team, Charlotte, van Telenet of naar Duco zelf.
i.p.v. naar een onderbetaalde helpdesk agent die hier toch niets nuttig op kan/wil antwoorden...
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 13:21
door woutervh
Jelly schreef:Stuur zo een mail eerder naar het online team, Charlotte, van Telenet of naar Duco zelf.
i.p.v. naar een onderbetaalde helpdesk agent die hier toch niets nuttig op kan/wil antwoorden...
Het is niet alsof ik deze in mijn adresboek heb staan hoor :-p
Als je e-mailadressen hebt...

Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 13:26
door Jelly
Charlotte is hier bereikbaar op Userbase, dus kan je eenvoudig je uitleg in een PB zetten.
Via Twitter zijn deze ook te bereiken onder het account: Telenet
Telenet medewerkers hebben meestal volgend e-mail adres:
[email protected]
Veel geluk!
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 13:48
door woutervh
Jelly schreef:Charlotte is hier bereikbaar op Userbase, dus kan je eenvoudig je uitleg in een PB zetten.
Via Twitter zijn deze ook te bereiken onder het account: Telenet
Telenet medewerkers hebben meestal volgend e-mail adres:
[email protected]
Charlotte een PB en Duco een mail gestuurd. Ik ben benieuwd...
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 13 jan 2012, 15:15
door woutervh
Antwoord Nederlandse publieke omroep:
De netten 1, 2 en 3 zijn openbare netten die door de kabelaars in Nederland gratis moeten worden doorgegeven aan de klanten. Dit staat in de wet.
Mocht uw kabelaar dit nalaten moet u zich eerst bij uw kabelaar melden met de boodschap dat hij zich niet aan de wet houdt. Mocht dit niet helpen dan is de juiste weg het Commissariaat voor de Media.
Als u het heeft over de digitale kanalen dan mag een kabelaar deze wel achter de decoder zetten. Die kanalen zenden hoofdzakelijk herhalingen uit die eerder op het open kanaal te zien waren.
Ik hoop dat u met dit antwoord uit de voeten kan?
Antwoord gestuurd om te zeggen dat het over Telenet Vlaanderen gaat

Hierbij ook wat links gegeven naar het officiële standpunt van Telenet (
http://klantenservice.telenet.be/conten ... v-signalen) waar Telenet stelt dat ze versleutelen op vraag van de omroepen
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 16:23
door texarcanaa
woutervh schreef:Mailtje:
Beste,
Naar ik vermoed hebt u mijn vraag niet helemaal begrepen. Hierbij stel ik ze nog eens (gelieve speciaal te letten op de vetgedrukte tekst)
Beste,
Graag had ik mij Telenet digitale tv aangeschaft. Mijn tv bezit echter reeds een DVB-C tuner en is voorzien van een CLI-slot. Ik heb !! ->> GEEN !! -<< boodschap aan jullie digibox/corder oplossingen aangezien dit toch maar plaatsnemende, stroomverslindende toestellen zijn die ik echt niet nodig heb om in mijn oplossing te voorzien.
Is dit mogelijk? Zoja, wat staat mij te doen? Zonee, wat houdt er jullie tegen?
Dank bij voorbaat,
Denk je nu echt een deftig antwoord te verwachten als je zo'n mail stuurt?
Die lijn met "ik heb geen boodschap aan..." komt redelijk onbeschoft over.
Je kon dit ook anders verwoord hebben. Je bent gewoon je eigen tijd aan het verspillen...
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 13 jan 2012, 17:32
door Ofloo
Jelly schreef:Charlotte is hier bereikbaar op Userbase, dus kan je eenvoudig je uitleg in een PB zetten.
Via Twitter zijn deze ook te bereiken onder het account: Telenet
Telenet medewerkers hebben meestal volgend e-mail adres:
[email protected]
Veel geluk!
Ja, maar dan moet je de achternaam wel krijgen, .. 'k had ooit eens een probleem met Telenet decoder en omdat ik telkens mijn verhaal op nieuw moest doen en geen referentie had van wat er beloofd werd aan de telefoon had ik zoiets van goed, geef me eens uw naam, zodat ik kan vragen naar de persoon die de zaak behandeld enz, .. ook dat ze me niet zomaar zaken beloven en niks doen, .. om maar van mijn gezaag af te zijn, .. dit werd gewoon geweigerd, .. dus een naam krijgen is onmogelijk.
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 13 jan 2012, 19:08
door Jelly
Duco Sickinghe zijn naam is toch vrij bekend, nu alleen nog uitzoeken wat voor en achternaam is

Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 13 jan 2012, 19:55
door raf1
Naar het volledige management mailen kan ook:
http://corporate.telenet.be/bedrijfspro ... utive_team
Mijnheer Vanhove en Mijnheer Vorstermans weten zeker iets over CI+-modules. Ze hebben er misschien thuis zelfs ééntje "proefdraaien".
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 13 jan 2012, 20:08
door Dafke
Zeg, hoe kan je reclame skippen met DIGI TV van telenet?
Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 14 jan 2012, 11:14
door MClaeys
Pauzeren, iets later kijken en dan doorspoelen als de reclame begint
Re: Mailtje naar VMMA en SBS-Belgium
Geplaatst: 16 jan 2012, 08:44
door woutervh
texarcanaa schreef:
Denk je nu echt een deftig antwoord te verwachten als je zo'n mail stuurt?
Die lijn met "ik heb geen boodschap aan..." komt redelijk onbeschoft over.
Je kon dit ook anders verwoord hebben. Je bent gewoon je eigen tijd aan het verspillen...
Dus als jij een auto wenst te kopen en je wil een diesel, parkeersensoren, ABS, elektrische ruiten, maar je hebt geen boodschap aan een ingebouwde GPS, dan ben je onbeschoft en moet je geen deftig antwoord verwachten? Raar...
Trouwens, antwoord op bovenstaande mail (raar, antwoorden doen ze toch

)
Beste,
U nam contact met ons op omdat u vragen hebt over ingebouwde Tv Tuners.
Als provider ondersteunen wij echter alleen hardware die door Telenet aangeboden wordt of die nodig is om een internetverbinding of Digitale Televisie verbinding te maken.
In Belgie kunnen wij als providor enkel Digitale Televisie aanbieden met een HD Digibox/corder.
Nu nog eens vragen waarom zijn als provider enkel met digibox/corder KUNNEN aanbieden, want dat is net waarover ik uitleg wil krijgen
Edit, mailtje dat ik hierop geantwoord heb:
Inderdaad, maar eigenlijk herstellen jullie nu gewoon mijn vraag
In Belgie kunnen wij als providor enkel Digitale Televisie aanbieden met een HD Digibox/corder.
Mijn vraag is net waarom dit zo is? Dit gaat toch geen 'kunnen' aan? Eigenlijk zou het moeten zijn:
In Belgie WILLEN wij als provider enkel Digitale Televisie aanbieden met een HD Digibox/corder.
Ik begrijp ook wel dat jullie enkel jullie eigen hardware willen ondersteunen, maar dit laat toch niet af om de mensen die deze ondersteuning niet wensen hun eigen toestel te laten kiezen?
Dit is iets waar jullie totaal geen last van zouden hebben. Tenslotte is tv-distributie een één-richtingssignaal, dus waarmee de klant (die tenslotte ook zijn tv-distributie abonnement EN auteursrechten betaalt)
tv kijkt zou er toch niet mogen toe doen? Dat jullie die digibox/digicorders aanbieden als extra service is volledig te begrijpen, maar de verplichting om deze aan te schaffen is toch niet te verantwoorden?
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 08:47
door woutervh
Antwoord van VMMA:
Telenet versleutelt de signalen op onze expliciete vraag. Reden is dat de distributeurs van internationale programma's (films en series) dit uitdrukkelijk opleggen in de contracten die zij met ons afsluiten voor het uitzenden op een digitaal platform van hun programma's. Als wij de distributeur niet kunnen garanderen dat de programma's versleuteld zijn, mogen wij ze absoluut niet uitzenden via een digitaal kanaal. Dit kadert allemaal in de strijd tegen illegaal digitaal kopiëren van content.
MAAR… dit versleutelen heeft absoluut niets te maken met het feit dat Telenet zijn klanten verplicht om te werken met een Telenet Digibox of Digicorder! Het is technisch perfect mogelijk om een versleuteld signaal te decoderen via de Conditional Access Module (CAM) die in TV-toestellen zit of kan geplaatst worden. Alleen opteert Telenet er voor om dit niet toe te laten en verplichten zij hun klanten om gebruik te maken van Telenet apparatuur om het versleuteld signaal te decoderen. De reden daarvoor kennen wij als televisieomroep niet en dient door de kijker nagevraagd te worden bij Telenet zelf. Dat het ook anders kan bewijst bv. TV Vlaanderen. Daar zitten onze zenders ook versleuteld op maar verplicht TV Vlaanderen zijn klanten niet om TV Vlaanderen apparatuur aan te schaffen. Een TV Vlaanderen kijker kan in eender welke winkel een "CAM-module" aanschaffen en die in zijn TV-toestel of zelf aangekochte decoder plaatsen om naar onze zenders te kijken.
Interessant...
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 10:56
door Stroper
Tja, met zulke modules kan Telenet natuurlijk geen Video-On-Demand aanbieden.
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 11:22
door ubremoved_539
Tja, da's hetzelfde als iedereen verplichten een auto met GPS te kopen omdat je anders geen kaart-updates kan verkopen
Maar uiteindelijk is dit niets nieuws... decoders (aan 8 euro/maand) zijn permanente inkomsten voor TN, en inderdaad zijn er altijd wel klanten die eens iets gaan bestellen. Ik verwacht dan ook dat de verplichte huur nog wel even zal verder gaan, tot er een verzadiging is, dan zal men misschien CAM's overwegen.
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 12:27
door MClaeys
Ge kunt zeggen wat ge wilt, maar het antwoord van de VMMA is een duidelijk en goed antwoord. Waarom kan Telenet dit niet? Zouden ze daar ooit al van CAM gehoord hebben

Een digibox/digicorder komt er hier gewoonweg niet in. Het stroomverbruik alleen al terwijl men tv het ook zonder zou moeten kunnen, te belachelijk voor woorden. Films huren doe ik ook al niet. Hooguit de tv-gids zou ik missen maar dat kan op de laptop/ipad ook (en zelfs gewoon vanop de tv met een ingebouwde app).
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 13:19
door ubremoved_539
MClaeys schreef:Waarom kan Telenet dit niet?
Men kan het zeker... men wil het gewoon niet (ze verdienen teveel geld aan iemand verplicht een toestel te laten huren).
MClaeys schreef:Hooguit de tv-gids zou ik missen
Zelfs die hoe je niet te missen... ook dat is een onderdeel van de DVB standaard.
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 19:01
door johan.devos
Vroeg of laat (wellicht zo laat mogelijk) zal telenet wel een CI+ CAM module uit hun hoed toveren. Google maar eens naaar Telenet CAM CI+. Dan zul je wel zien dat ze al een tijdje testen aan het doen zijn:
http://www.telecompaper.com/nieuws/telenet-test-ci.
Telenet kennende zullen ze wel proberen om deze module te verhuren voor 8 € per maand en beweren dat ze dit zel uitgevonden hebben...
Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 16 jan 2012, 23:55
door MClaeys
Hopelijk is die IP connectiviteit dan niet nodig. Mijn tv heeft wel een netwerkaansluiting, maar dat is puur voor de ingebouwde apps. Ik denk niet dat de CAM module daar aan kan.
Handig dat DVB ook de tv gids heeft, dat wist ik niet. Komt dat bij digiboxen bijvoorbeeld niet via het internet (die utp)?
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 17 jan 2012, 06:59
door elmariachi2920
deels wel, ik dacht de eerste 2 dagen via coax indien geen utp en anders 14 dagen via utp
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 17 jan 2012, 12:06
door woutervh
Reactie van Duco (Respect dat hij de moeite doet van zijn mails te beantwoorden ). Hij heeft zelf wat extra staff members in cc gezet, ideaal dus
Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.
Mijn wederwoord:
Beste,
Mag ik ook eens informeren naar de reden om digitale tv niet mogelijk te maken zonder digibox/corder? Zoals eerder gesteld zou ik evengoed mijn abonnement en auteursrechten betalen.
Ik begrijp ook wel dat jullie dat "gewoon kunnen" omdat jullie het bedrijf zijn die het aanbieden en tenslotte toch een monopolie hebben op de kabel, maar correct is dat toch niet?
Ik kan er ook inkomen dat jullie enkel ondersteuning geven voor jullie boxen/corders, maar dat neemt toch niet weg dat je uw klanten dan "op eigen risico" op hun eigen apparatuur digitaal laat kijken?
Tenslotte hebben jullie de grootste troef in handen tov van alle andere tv-aanbieders. Jullie zijn de enige die effectief kunnen zeggen dat jullie tv-aanbod het meest flexibel is.
Net zoals de analoge kabel vroeger kun je gewoon nieuwe tv's (voorzien van dvb-c) aansluiten en onmiddellijk beginnen kijken, en dit zonder bijkomende infrastructuur.
Bij belgacom tv heb je zowiezo een settopbox nodig omdat deze gebruik maken van één of andere halfbakken IP-oplossing, daar zal het NOOIT mogelijk zijn om zonder settopbox te kijken. Bij tv-vlaanderen moet je direct voorzien in een hele schotelinstallatie en nieuwe binnenhuis-infrastructuur.
In mijn situatie, waar ik een tv zou willen op de kamer, op de gastenkamer, in de living en in de keuken (waar reeds coax ligt), zou dit willen zeggen dat ik deze 4x moet activeren, 4x moet aankopen of huren, 4x onnodig verbruik moet betalen en dan nog eens 4x moet trachten weg te zetten. Sorry, maar dan irriteert het mij mateloos dat ik moet zitten klooien met bakjes en toestellen terwijl de oplossing eigenlijk heel eenvoudig kan zijn, en dat mijn provider (waar ik klant ben, die ik betaal, die mij dus eigenlijk zou moeten service geven) mij daarin hindert in plaats van helpt...
En daarmee zeg ik niet dat ik niets zou willen aankopen. Ik wil gerust een cam-module aankopen en activeren. Het gaat mij gewoon om het principe van een opgedrongen digibox/corder toepassing.
Nu, in de hoop dat jullie ooit van opzet veranderen, blijf ik voorlopig nog maar verder werken met mijn DVB-T oplossing. Gewoon uit principe.
Met vriendelijke groeten,
Edit: Antwoord van Duco verwijderd, kwestie dat ik de noot niet had gelezen en dus eigenlijk momenteel niet persé averechts wil doen ook

Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 15:40
door StarWing
misschien een kleine samenvatting geven ?
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 16:05
door Petervanakelyen
Inderdaad. Het is redelijk nutteloos zo

Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 16:18
door woutervh
Nja, samenvatting van Duco (mail was maar 3 lijnen hoor):
Momenteel hebben ze geen oplossing om te kijken zonder box. Een insteekkaart is niet aangekondigd hoewel ze alle opties bekijken...
Ondertussen ook een mail gehad van H. Vanhove (Directeur Producten), die ik wel kan publiceren aangezien er geen disclaimer bijstaat (en die zowiezo eigenlijk veel meer zegt dan de mail van Duco

)
Bedankt voor uw vraag. Zij lijkt mij duidelijk en logisch.
Telenet heefts sinds de lancering van digitale TV de digibox/corder gebruikt als medium om op een beveiligde manier digitale TV signalen te transporteren en extra diensten te kunnen aanbieden. Deze extra diensten zoals de TV-theek, opnames, etc. worden nog altijd door het overgrote merendeel van onze klanten als een essentieel onderdeel van digitaal kijken beschouwd en dus blijft Telenet innoveren om extra diensten voor de klant te ontwikkelen op de digibox/corder. Zo hebben we onlangs een nieuwe dienst ontwikkeld die klanten met meerdere digiboxen/corders toelaat om opnames te bekijken in meerdere kamers.
Echter, nu de markt verder geëvolueerd is en er ook steeds meer TVs met ingebouwde DVB-C tuner in de markt beschikbaar zijn, wordt het wat makkelijker om klanten die geen nood hebben aan interactiviteit en simpelweg een rijk en kwaliteitsvol aanbod aan digitale kanalen zouden willen zonder extra hardware in de huiskamer ook een oplossing aan te bieden.
Daarom verkennen we momenteel actief oplossingen zoals de CAM-module (hoedanook blijft het noodzakelijk om de digitale TV signalen te ontcijferen). Deze oplossingen bestaan reeds in andere landen en dus lijkt het ons niet ondenkbaar om ze ook naar Vlaanderen te brengen. Vragen zoals die van u bevestigen dus de interesse van de klant en wij brengen u graag op de hoogte van zodra er op dit vlak meer concrete plannen zouden zijn.
Hierna volgen nog wat commerciële dingen om mij toch te overhalen om een digibox/corder oplossing aan te schaffen.
Verder ook nog een mailtje gehad van iemand van de telenet-staff met de vraag of die mij kan opbellen tijdens de kantooruren om een oplossing te zoeken...
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 17:41
door MClaeys
Dus eigenlijk is Telenet er met bezig om het te onderzoeken en kunnen we dus binnen een jaar of 10 met CAM werken, wanneer de volgende technologie voor de deur staat

Nuja, ze antwoorden wel, meer kan je denk ik niet verwachten. Ook al is het veel rond de pot draaien en maken ze meer woorden vuil om u te overhalen een digibox te nemen dan antwoorden te formuleren

Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 20:10
door BMaster
Het is normaal dat ze hun producten willen verkopen, dat is ook hun goed recht natuurlijk. En het antwoord van die H. Vanhove vind ik eigenlijk best wel ok! Het is een antwoord op de vraag, en dat is tegenwoordig niet evident

Het is nu inderdaad te hopen dat ze geen 10 jaar gaan wachten met het "uitrollen"...
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 18 jan 2012, 21:35
door MClaeys
Tuurlijk mogen ze hun product verkopen, maar uit uw vraag blijkt toch duidelijk dat je hun aangeboden opties al duidelijk bekeken hebt

dan lijkt het mij eerder leuk om een krachtig en duidelijk antwoord te krijgen dan eentje dat je moet zoeken tussen de verkoopspraat

Alleszins, ze zijn er met bezig, dus dat zijn misschien goede vooruitzichten

Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 19 jan 2012, 09:17
door fredo66
BMaster schreef:Het is nu inderdaad te hopen dat ze geen 10 jaar gaan wachten met het "uitrollen"...
Reken maar van wel. Ze zullen proberen te blijven 'testen' tot de marktvoorwaarden zo zijn dat het cam systeem terug achterhaald is.
Ze kunnen heel lang testen hoor, zie ook het dvb-t telenet verhaal ...
Re: Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet
Geplaatst: 19 jan 2012, 09:23
door Joe de Mannen
Telenet is en blijft een commercieel bedrijf dat als eerste (en enige) doel heeft om financiele meerwaarde te creeren voor de aandeelhouders. Als de rest is noodzakelijk kwaad en vooral bijzaak.
J.