Pagina 1 van 1

Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 31 dec 2011, 18:36
door Gent32m
Hoi,

Paar maand geleden heb ik ingetekend (online) om mijn abonnement bij Belgacom met een jaar te verlengen.
Hiervoor kreeg ik 15 euro korting.

Nu zou ik graag van Internet Favorite (wat ik nu heb) overschakelen naar Internet Start (met onbeperkte download).
Ik boet iets in aan snelheid, maar bespaar wel 12 euro / maand.
Aan deze downgrade is een eenmalige kost verbonden.

Kan ik nu al "downgraden" naar Internet Start ?
Of moet ik wachten tot mijn jaar bij Favorite erop zit ?

Iemand ervaring hiermee.

Groetjes,
Gent32m

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 31 dec 2011, 18:38
door Patje
Normaal moet dat nu al kunnen, wel een nieuwe start van 1 jaar dan bij belgacom.

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 05:18
door Tim.Bracquez
Hier van internet favorite (bizz) naar internet comfort (zonder bizz) overgeschakeld. Op deze favorite had ik 6 maand promo. Geen kosten moeten betalen, alsook de promo is nu nog atlijd op de comfort geldig (wat ik niet had verwacht).
Abbo hebben ze mooi dag tot dag in facturatie gezet tot ik belde. Best dus even bellen.

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 08:05
door xenne
kan nu al, maar er gaat wel een nieuw jaarcontract in... bestaande promo's zouden normaal gezien wel moeten wegvallen

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 11:41
door Gent32m
Bedankt.

Promo's heb ik niet meer.
Ik betaal al een paar maanden de volle pot (43 euro / maand).

Via e-services kan een downgrade niet geregeld worden (geloof ik).
Ik zal eens naar de helpdesk bellen.

Groetjes,
Gent32m

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 11:49
door iceke
Ik pas die down & upgrades zelfs actief toe, wanneer ik m'n internet niet veel nodig heb downgrade ik naar start. Heb ik wel veel volume nodig dan upgrade ik Favorite en maak ik de nodige volume packs aan, dit kost me minder dan volume packs bijkopen of constant in een duurder abbo vallen.

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 12:24
door Tim.Bracquez
xenne schreef:kan nu al, maar er gaat wel een nieuw jaarcontract in... bestaande promo's zouden normaal gezien wel moeten wegvallen
Dat dacht ik ook, maar om de één of andere reden is promo op het nieuwe abbo ook toegepast, verschoot me wanneer ik terug 17 euro moest betalen na downgrade voor alles... Blijkbaar één van de gelukkige of doen ze dit nog?

Had ingetekend voor de promo om 6 maand maar 10 euro te betalen voor internet, had intens, na 4 maand naar comfort (kan niet naar start omdat Galaxy TAB hierbij zit) en terug nu aan 10 euro voor de komende 2 maand. De reden van downgrade via telefoon doorgegeven: heb maar 20/2 profiel en intense was dus nutteloos

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 12:54
door Gent32m
iceke schreef:Ik pas die down & upgrades zelfs actief toe, wanneer ik m'n internet niet veel nodig heb downgrade ik naar start. Heb ik wel veel volume nodig dan upgrade ik Favorite en maak ik de nodige volume packs aan, dit kost me minder dan volume packs bijkopen of constant in een duurder abbo vallen.
1. Geef jij dit dan telkens via de telefoon door ?
2. Kost dit je niet meer ? (een "upgrade" is gratis, maar een "downgrade" niet, dacht ik)

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 18:26
door philippe_d
Een downgrade is éénmalig 6,20€
Dat heb je in één maand terugverdiend ...
Tim.Bracquez schreef: Dat dacht ik ook, maar om de één of andere reden is promo op het nieuwe abbo ook toegepast, verschoot me wanneer ik terug 17 euro moest betalen na downgrade voor alles... Blijkbaar één van de gelukkige of doen ze dit nog?
Inderdaad, puur geluk. Bij iedere wijziging vervallen normaal de lopende promoties.

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 01 jan 2012, 18:41
door iceke
Een upgrade naar flatfree en terug een downgrade is goedkoper dan volume packs aankopen of elke maand 7€en een klets te betalen.

Re: Wanneer is downgrade mogelijk ?

Geplaatst: 02 jan 2012, 09:05
door Proximus
Beste Gent32m,

U kan zonder problemen uw internet omschakelen.
U moet enkel rekening houden met een nieuw jaarcontract en een éénmalige omschakelkost van 6,20 euro.

Een downgrade kan niet via de E-Services. Hiervoor neemt u best contact op met het gratis nr 080022800 van onze klantendienst.

Met vriendelijke groeten,

Eva