Pagina 1 van 1

Belgacom: geen internetconnectie meer

Geplaatst: 19 dec 2011, 10:28
door johcla
Ik heb een belgacom generation internetabonnement, waar ik sinds vrijdagmiddag geen internetverbinding meer heb.
Ik ben er sindsdien nog niet geweest, maar ik zie dit in e-services en kan sindsdien ook niet meer pingen naar het dyndns-adres.
Omdat er niemand thuis was, denk ik niet dat het aan de binneninstallatie ligt. Ik vroeg me nu wel af wat er gebeurt met een Bbox2 als die even zonder stroom zit. Herstart die dan vanzelf?

Vanavond ga ik ter plaatse kijken, maar zou iemand van de Belgacommers hier misschien al een lijntest kunnen doen als ik de login-id doorstuur per pm? Het is in een appartementsgebouw en ik heb vorig jaar al eens meegemaakt dat onze verbinding trager geworden was nadat bij één van de buren een interventie geweest was.

Alvast bedankt voor de hulp.

Re: Belgacom: geen internetconnectie meer

Geplaatst: 19 dec 2011, 11:03
door axs
BBOX kan je idd even zonder stroom zetten, zonder verdere gevolgen.

Een lijntest laat je best doen via 0800 22 700. Gaat sneller gaan dan hier wachten tot er een technieker reageert op je post.
Zo kan je ook meteen een eventuele interventie regelen (en best op tijd... met de feestdagen in het vooruitzicht!)

Re: Belgacom: geen internetconnectie meer

Geplaatst: 19 dec 2011, 11:51
door johcla
Heb net gebeld, en volgens de lijntest krijgt de modem geen signaal binnen.
Ik moet zelf eerst alles gaan controleren, vooraleer ze een afspraak met een technieker kunnen geven.

Re: Belgacom: geen internetconnectie meer

Geplaatst: 23 dec 2011, 11:28
door johcla
effe een update: de BBox2 even zonder stroom zetten heeft het probleem al verholpen.