Pagina 1 van 1

WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 30 nov 2011, 23:59
door krisken
Ik zit met het volgende, vrij rare, probleem. Ik heb één nummer als SIP account bij WeePee (apart van de andere nummers).
Als iemand mij probeert te bellen op dit nummer, dan gaat dit zonder problemen. Maakt niet uit of het Belgacom, Telenet, Weepee of een GSM gebruiker is.

Echter als ik een nummer probeer te bellen krijg ik steeds de melding dat de lijn bezet is. Ook bij het bellen naar 0800 nummers. Volgens 1950 (het énige nummer dat ik wel kan bellen) zou er nog 16 euro op het account staan. Wat genoeg zou moeten zijn voor een gewone oproep. Ook al zou het saldo negatief zijn, dan krijg je hier toch normaal een melding van voor je call word verbroken (was vroeger zo)?

Kris

Re: WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 01 dec 2011, 00:06
door philippe_d
"de lijn is bezet - the line is busy" is inderdaad een boodschap die gespeeld wordt telkens als er een probleem is.
Probeer eens in de user tool van deze account de "user agent" te resetten ?

Re: WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 01 dec 2011, 00:12
door krisken
Philippe,

Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Echter zonder resultaat.

Bedankt om mee te denken...

Re: WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 01 dec 2011, 12:54
door wied
misschien beter om 2 verschillende sip accounts aan te maken, dan blijven in/uitgaand gescheiden. Heb hier ooit iets gelezen in die zin. Wat zegt trouwens weepee hierover?

Re: WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 01 dec 2011, 12:56
door krisken
Wat is het nut om inkomend en uitgaand gescheiden te houden? Op mijn SIP trunk doe ik inkomend weepee, uitgaand diverse providers (zie hieronder). Dit is een gewoon SIP accountje...

Re: WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Geplaatst: 01 dec 2011, 15:10
door woutervh
Ik heb nog gemerkt dat het verkeerd gaat wanneer ik de telefoon "zelf laat kiezen" (=telefoonboek gebruik).
Wanneer je hem eerst aanlegt, en daarna het nummer gewoon intoetst, lukt dit altijd... Mss kan mijn router niet snel genoeg de toetsen decoderen? (Draytek Vigor 2800VG)