Pagina 1 van 1

Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 17 nov 2011, 20:00
door lucdec
Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.

Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:

Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed

ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert

Mijn problemen.

1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)

2.
Ik slaag er niet in om mijn antwoordapparaat te beheren of te beluisteren
123 lukt niet
09 79 94 79 94 ook niet
0033 9 79 94 79 94 wel
maar na ingeven krijg ik altijd acces refusé....

hier haal ik mijn info
http://guides.ovh.com/TelFaq

Wie herkent deze problemen en kan helpen..

Ik heb nog niet gebeld naar de helpdesk van OVH

16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671xxxx über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)

[Mod Edit] nr gemaskt voor privacy

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 17 nov 2011, 20:04
door krisken
05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 17 nov 2011, 20:54
door raf1
Lijkt op een registratieprobleem.
Kijk je configuratie eens goed na en stel eens rechtstreeks het achterliggende IP-adres van sip.ovh.be in als SIP Registrar
Telephone number: 051XXXXXX
Authentication User Name : 0032XXXXXXXX
Auth. Password : XXXXXXXX

Firewall correct instellen en alle UDP-verkeer van poort 5060 forwarden indien nodig.

Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 17 nov 2011, 21:10
door philippe_d
krisken schreef:05671xxxx nummer is origineel van de centrale van harelbeke (56har0). Das bizar!
Bizar dat hij iemand in Harelbeke probeert te bellen ??? :-D
Zijn OVH nummer is 05186****
raf1 schreef:Als het niet lukt zou ik eens testen met OVH als ingaande én uitgaande VoIP-provider. Misschien is "tweerichtingsverkeer" wel verplicht omdat het OVH-aanbod een Belgische geografische telefoonlijn mét mogelijkheid tot noodoproepen betreft.
In de FritzBox kan je op geen enkele manier aanduiden of een VoIP provider een inkomende of uitgaande VoiP account is. Inkomend- of uitgaand is niet hoe je het instelt, maar hoe je het gebruikt.

PS. Ik vind het niet direct terug, maar je bent niet de enige die problemen heeft het registreren van een FritzBox op een OVH account.

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 17 nov 2011, 21:40
door VOiD
Ik heb zelf geen fritzbox maar merkte reeds een gelijkaardig fenomeen op een PABX. Ik vermoed (heb nog niet in detail kunnen tracen) dat OVH bij het verstrijken van de registration timeout de oproep verbreekt. Indien ik deze bij mij op een dag zet en ik herstart dan verbreken de gesprekken tijdens de dag niet.
Ik weet niet of dit een setting is die je op de Fritzbox kan aanpassen en/of wat de standaardwaarde is.

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 17 nov 2011, 22:12
door philippe_d
Standaardwaarde is 30minuten denk ik.
Maar is dat niet iets dat tijdens de SIP negotiatie afgesproken wordt tussen de ATA en de SIP provider ?

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 18 nov 2011, 13:24
door MarkDM
Ik denk niet dat dit een goede denkpiste is om de problemen te verklaren.
Op een Linksys ATA kan je die registration expiration zelf instellen. Staat bij mij op 3600 sec (1 uur).
Ik heb die al eens op 600 sec gezet (10 min) bij iemand. Toen hadden ze ook nog geen probleem met afgebroken gesprekken e.d.

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 19 nov 2011, 13:14
door lucdec
Hier nog altijd nu en dan problemen met uitval, soms werkt het ook perfect

19.11.11 12:11:08 Internettelefonie mit 051588**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:10:54 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 12:02:13 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:56:09 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:50:28 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:30 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 11:49:11 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
19.11.11 10:46:31 Internettelefonie mit 051588*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 056715****über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)
16.11.11 17:11:29 Internettelefonie mit 056715*** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)


Indien ik hier niet verder raak zal ik eens informeren bij OVH, mais c'est pas façile en Français :?

Hebben ondertussen andere OVH klanten hun antwoordapparaat al kunnen beheren naar wens???

dank!

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 19 nov 2011, 14:04
door honda4life
lucdec schreef:c'est pas façile en Français
Da's duidelijk :beerchug:
Ce n'est pas

Re: Mijn problemen met OVH

Geplaatst: 19 nov 2011, 22:31
door philippe_d
Volgens deze post op het ADSL Forum, kan de 403 error ppgelost worden door volgende settings te wijzigen in Voip.cfg van de FritzBox:
  • ttl = 10m;
    sipping_enabled = yes;
in plaats van:
  • ttl = 30m;
    sipping_enabled = no;
Pas op:
- dit alleen wijzigen voor de OVH account in de FritzBox.
- je kan het export bestand wijzigen (met TextPad) en terug inlezen, maar de FritzBox zal een gewijzigde configuratie niet aanvaarden (wegens verkeerde chekcsum). Je moet de lijn "NoChecks=yes" toevoegen bovenaan het bestand (tussen de "country=" en "language=" lijn.
- ofwel de speciale FritzBox Editor gebruiken: FBEditor
- bewaar natuurlijk een copie van de originele coonfiguratie, ingeval de fix niet geholpen heeft.

Re: Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 11 feb 2012, 00:52
door Ken
Die instellingen maken dat het nu ook perfect werkt op m'n 7390. 'k Ben opgelucht :p

Re: Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 27 maa 2013, 19:11
door lucdec
lucdec schreef:Uit interesse eens een maandabo genomen bij OVH.
Wel leuk dat je een nummer krijgt uit je zone.

Zou graag blijven indien mijn probleempjes opgelost raken:

Ik heb een Fritzbox 5140, met weepee in en justvoip uit. dit werkt goed

ovh toegevoegd en als standaard uitbellen ingesteld
ik zie in box internetruffnummer 05186****, registriert

Mijn problemen.

1.
Wij hebben nog niet zoveel gebeld, maar komen nu toch dikwijls tegen dat uitgaand gesprek na 1 a 2 minuten bellen abrupt
afgebroken wordt, vroeger nooit meegemaakt.
In de Fritzlog zie ik veel meldingen in de trant van :
16.11.11 17:11:50 Internettelefonie mit 05671**** über sip.ovh.be war nicht erfolgreich. Ursache: not registered (403)



Ik wil nog eens informeren bij de OVH gebruikers? Is bovenstaand probleem ondertussen opgelost. Ben terug naar Delmont gegaan, maar had
graag terug gegaan naar ovh, vermits mijn gesprekken niet verbroken geraken met m'n fritzbox 5140

dank voor uw reactie

Re: Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 27 maa 2013, 21:05
door florisla
Lees de reacties hierboven... philippe_d stelt een oplossing voor en Ken meldt dat dit het probleem oplost.

Dus als jij hetzelfde doet zou het moeten werken.

Re: Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 08 apr 2013, 09:29
door lucdec
florisla schreef:Lees de reacties hierboven... philippe_d stelt een oplossing voor en Ken meldt dat dit het probleem oplost.

Dus als jij hetzelfde doet zou het moeten werken.
De oplossing van Philippe, die het afbreken van het gesprek moest tegengaan, heb ik toendertijd geprobeerd, zonder resultaat.
@philippe_d
Philippe, weet jij soms of deze problemen ondertussen van de baan zijn? Er was ook een franstalig forum hierover actief... Waren er daar
nog oplossingen of bevindingen?

dank!

Re: Fritzbox (5140) in combinatie met OVH geeft problemen

Geplaatst: 08 apr 2013, 09:34
door philippe_d
Ik heb hierboven een oplossing aangebracht voor het "Ursache: not registered (403)" probleem.
Volgens andere gebruikers die dit hebben ingesteld lijkt het probleem van de baan.
Wat wil je nog meer?